شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6955 |
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵ |
168 بازدید
1
ارسال به دوستان

بیت‌کوین دیپو (Bitcoin Depot) می‌گوید، درآمدهایش مستقل از نوسانات بیت‌کوین (BTC) است، زیرا این شرکت حجم نسبتاً پایینی از بیت‌کوین را حفظ می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cointelegraph»، «بیت‌کوین دیپو (Bitcoin Depot)»، شرکت فعال خودپردازهای (ATM) کریپتو که بزرگترین اپراتور خودپرداز بیت‌کوین (BTC) در ایالات متحده است، در گزارش سالانه خود که در (۱۵ آوریل) ارائه کرده، اعلام نمود که درآمد آن‌ها ارتباطی با قیمت بیت‌کوین ندارد. درهمین راستا، درآمد این شرکت در سال‌های (۲۰۲۲ و ۲۰۲۳) به‌ترتیب ۶۸۹ میلیون دلار و ۶۴۷ میلیون دلار بوده است که حتی با وجود نوسانات شدید قیمت بیت‌کوین، هیچ‌گونه هم‌بستگی با قیمت آن نداشته است.
این شرکت همچنین اعلام کرد که درحالی‌که قیمت بیت‌کوین در سال (۲۰۲۳)، ۱۵۵ درصد افزایش یافت، رشد درآمد سالانه‌ی بیت‌کوین دیپو تنها ۶ درصد بوده است.
براساس گفته‌ی این اپراتور خودپرداز، عدم هم‌بستگی میان درآمدهای بیت‌کوین دیپو و قیمت بیت‌کوین تا حدی به ماهیت خدماتی که ارائه می‌دهند، برمی‌گردد. «بر پایه نظرسنجی‌هایی که از کاربران خود انجام داده‌ایم، اکثر کاربران ما از محصولات و خدمات ما برای اهدافی غیر از سفته‌بازی ازجمله انتقال وجه، حواله‌های بین‌المللی و خریدهای آنلاین استفاده می‌کنند.»
بیت‌کوین دیپو همچنین با حفظ «موجودی نسبتاً کم» بیت‌کوین (کمتر از ۰.۸ میلیون دلار) در هر دوره، تلاش کرده است تا میزان مواجهه خود با نوسانات قیمتی بیت‌کوین را کاهش دهد. این شرکت در ادامه‌ی گزارش خود می‌افزاید:
«روش معمول ما این است که بیت‌کوین را از طریق یک تأمین‌کننده‌ی نقدینگی مانند کامبرلند دی‌آردبلیو (Cumberland DRW) یا آبرا (Abra) خریداری کنیم. ما بیت‌کوین خود را فقط ازطریق خرید از تأمین‌کنندگان نقدینگی پیشرو در بازار بیت‌کوین، دوباره پُر می‌کنیم و خودمان هیچ استخراجی انجام نمی‌دهیم.»
افزون بر این، بیت‌کوین دیپو به دو مؤلفه اصلی از سرمایه در گردش موردنیاز برای عملیات خود اشاره کرد: بیت‌کوین موجود در کیف پول‌های گرم برای انجام سفارشات کاربران و پولی که در دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین جمع می‌شود. درهمین حال، تا تاریخ (۳۱ دسامبر ۲۰۲۳)، وجه نقد موجود در دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین، تقریباً ۲۱ درصد از متوسط درآمد ماهانه‌ی بیت‌کوین دیپو را تشکیل می‌داد.
بیت‌کوین دیپو که در سال (۲۰۱۶) تأسیس شد، شبکه‌ای گسترده از دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین را در سراسر جهان اداره می‌کند. این دستگاه‌ها که به «BTM» نیز معروف هستند، به کاربران امکان می‌دهند با استفاده از وجه نقد یا کارت بدهی، پول واریز یا برداشت کنند.
براساس داده‌های CoinATMRadar، بیت‌کوین دیپو تا (آوریل ۲۰۲۴)، با راه‌اندازی بیش از ۷ هزار دستگاه خودپرداز بیت‌کوین، بزرگترین اپراتور خودپرداز ارز دیجیتال در سراسر جهان به شمار می‌رود. رقبای اصلی این شرکت، کوین‌فلیپ (CoinFlip) و بیت‌اِستاپ (BitStop) به‌ترتیب ۴۸۰۰ و ۲۵۰۰ دستگاه راه‌اندازی کرده‌اند.
همان‌طور که قبلاً ذکر شد، پذیرش جهانی دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین برای اولین بار در سال (۲۰۲۳) با کاهش تعداد دستگاه‌های نصب‌شده مواجه شد. به گفته‌ی «برندون مینتز»، مدیرعامل بیت‌کوین دیپو، به احتمال زیاد صنعت خودپردازهای ارز دیجیتال پس از رویداد هاوینگ بیت‌کوین که انتظار می‌رود این هفته اتفاق بیفتد، شاهد جهش قابل توجهی خواهد بود.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید