شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8533 |
تاریخ انتشار : ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ |
165 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

علیرغم رشد بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری آمریکا که به زیان طلاست، فلز زرد در روز جمعه با رشد قیمت همراه بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» طلا در اواخر جلسه‌ی معاملاتی روز جمعه آمریکای شمالی، رشد چشمگیری را مشاهده کرد و با اینکه بازده اوراق قرضه‌ی خزانه‌داری آمریکا همچنان بالا بود، بیش از یک درصد افزایش یافت.
با توجه به اینکه احساسات مصرف‌کننده به پایین‌ترین سطح خود در شش ماه گذشته رسیده است، نظرسنجی دانشگاه میشیگان (UoM) حاکی از آن بود که آمریکایی‌ها نسبت به اقتصاد بدبین شده‌اند.
طلا (XAU/USD) پس از جهش از پایین‌ترین سطح روزانه ۲۳۴۳ دلار، در ۲,۳۶۹ دلار معامله می‌شود. داده‌های کلیدی روز جمعه و ارقام ضعیف‌تر بازار کار که حکایت از آمار ابتدای ماه مه دارد، چشم‌انداز تیره‌ای را برای اقتصاد ایالات متحده به تصویر می‌کشد. اگرچه ترس از کاهش قابل توجه رشد اقتصادی همچنان در سطح پائینی است، اما فعالان بازار که به دنبال پناهگاه امن هستند، بر قیمت فلز گرانبها و دلار آمریکا می‌افزایند.
از سوی دیگر، اظهارات مقامات فدرال رزرو همچنان در مرکز توجهات قرار دارد. رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، که بر رویکرد متعصبانه‌ی خود پایدار است، تصریح کرد که فدرال رزرو در مسیر کاهش تنها یک نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ قرار دارد. بعدأ، میشل بومن، رئیس فدرال رزرو نیز بر این موضوع تأکید کرد که سیاست باید «ثابت» نگه داشته شود که کاهش نرخ بهره را در سال جاری تضمین نمی‌کند. 
نیل کشکاری، فدرال رزرو مینیاپولیس اخیراً ابراز داشت که در مورد سیاست‌های پولی آینده در حالت «انتظار و مشاهده» باقی خواهد ماند و لوری لوگان، رئیس فدرال رزرو دالاس، ایده‌ی کاهش نرخ بهره را نادیده گرفت.
با نگاهی به رویدادهای هفته‌ی آینده، در کنار سخنرانی‌های فدرال رزرو، داده‌های اقتصادی ایالات متحده شامل انتشار ارقام تورم، خرده‌فروشی، مجوزهای ساختمانی در مرکز توجه خواهد بود.
محرک‌های روزانه‌ی بازار: با افزایش امیدهای فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره، طلا تقویت می‌شود
کاهش بهای طلا در بحبوحه‌ی افت ارزش بازدهی خزانه‌داری آمریکا و افزایش ارزش دلار آمریکا اتفاق افتاد. اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده ۴.۵۰۴ درصد بازدهی داشت و به رشد تقریباً پنج واحد پایه (bps) از سطح افتتاحیه خود اشاره داشت. شاخص دلار آمریکا (DXY) که عملکرد دلار را در برابر شش ارز دیگر دنبال می‌کند، با ۰.۱۲ درصد افزایش به ۱۰۵.۳۲ رسید.
شاخص احساسات مصرف‌کننده‌ی دانشگاه میشیگان در ماه می به طور قابل توجهی کاهش یافت و از ۷۷.۲ در آوریل به ۶۷.۴ رسید و انتظارات ۷۶ تحلیلگران را برآورده نکرد. جوآن هسو، مدیر نظرسنجی UoM، با اشاره به پایین‌ترین سطح از احساسات مصرف‌کننده‌ی ثبت‌شده در تقریباً شش ماه، افت ۱۰ واحدی را از نظر آماری معنادار برشمرد.
افزون بر آن، داده‌ها حاکی از افزایش انتظارات تورمی است. به طوری که انتظارات تورمی در چشم‌انداز یک ساله، از ۳.۲ درصد به ۳.۵ درصد در ماه می افزایش یافت. طی یک دوره‌ی ۱۰ ساله، انتظارات با رشد اندکی از ۳.۰٪ به ۳.۱٪ افزایش یافت.
در کنار این‌ها، همانطور که در گزارش اشتغال ماه گذشته ایالات متحده و داده‌های مطالبات بیکاری نشان داده شده، ارقام نرم‌تر از حد انتظار بازار کار ممکن است بر فدرال رزرو فشار بیاورد. مقامات، ریسک دستیابی به مأموریت دوگانه‌ی فدرال رزرو اعم از تقویت اشتغال حداکثری و ثبات قیمت‌ها در سال گذشته را متعادل‌تر دریافتند.
پس از انتشار داده‌ها، احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو از حدود ۳۳ واحد پایه (bps) به ۳۴ واحد در ثانیه کاهش نرخ در پایان سال ۲۰۲۴ افزایش یافت.
تحلیل تکنیکال: بهای طلا روند صعودی خود را از سر گرفت و به بالای ۲۳۵۰ دلار رسید
طلا با وجود اینکه در ۱۲ آوریل به ۲,۴۳۱ دلار رسید، حدود ۶ درصد عقب‌نشینی کرد. مومنتوم حرکت نشان می‌دهد که خریداران به شاخص قدرت نسبی (RSI) توجه دارند که از ابتدای سال جاری میلادی به سمت صعودی تغییر کرده است.
خریداران طلا XAU/USD سقف قیمت ۲۶ آوریل را در ۲۳۵۲ دلار در نظر گرفتند. با وجود آن، طلا در حدود ۲۳۶۰ تا ۲۳۷۸ دلار تثبیت شده است و خریداران نمی‌توانند رقم ۲۴۰۰ دلار را آزمایش کنند.
پس از رد این سطوح، توقف بعدی بالاترین قیمت ۱۹ آوریل در ۲۴۱۷ دلار و پس از آن بالاترین قیمت تاریخی ۲۴۳۱ دلار خواهد بود.
در مقابل، اگر طلا به زیر مرز ۲۳۰۰ دلار سقوط کند، ضرر بیشتری نیز مشاهده می‌شود. پشتیبانی بعدی میانگین متحرک ۵۰ روزه (۵۰-SMA) در سطح ۲۲۴۹ دلار خواهد بود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید