شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8088 |
تاریخ انتشار : ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۹:۵۵ |
429 بازدید
1
ارسال به دوستان

گرچه دلار امروز در سایه‌ی اظهارات فدرال رزرو، کاهش یافت، اما سایر ارزها در محدوده‌ی ثابت رو به پائین بودند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، دلار در روز پنج‌شنبه تحت تأثیر اظهارات مقامات فدرال رزرو کاهش یافت؛ این مقامات گرچه به احتمال اندک افزایش نرخ بهره اشاره کردند، اما کاهش آن را هم در کوتاه‌مدت بعید دانستند.
در پی این اظهارات، دلار از حوالی بالاترین سطح شش ماهه سقوط کرد، گرچه در معاملات آسیایی تا حدودی ثابت ماند. 
در همین راستا، شاخص دلار و معاملات آتی شاخص دلار، پس از افت ۰.۶ درصدی در معاملات یک شبه، هر دو در معاملات آسیایی ثابت ماندند.
بدیهی است که دورنمای بالا ماندن نرخ‌های آمریکا برای مدت طولانی‌تر، نویدبخشی برای ارز ایالات متحده است.
غیر از گفته‌های مقامات از جمله جروم پاول که بار دیگر بر عدم افزایش نرخ‌های بهره تأکید کرد، افزایش چشمگیر ین نیز بر دلار فشار آورد.
با تمام این‌ها، چشم انداز کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو حداقل تا سه ماهه چهارم، همچنان چشم‌انداز دلار را تقویت می‌کند.
هم‌اکنون، به منظور حصول به نشانه‌های بیشتر در مورد اقتصاد و نرخ‌های بهره، تمرکز بر روی داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی برای ماه آوریل قرار دارد که روز جمعه ارائه می‌شود.
اما کاهش ارزش دلار در چشم‌انداز ارزهای آسیایی، تأثیر مثبتی نداشت. در بین آنها، ین ژاپن پس از مشاهده‌ی رشدهای قوی در روز چهارشنبه، به شدت تضعیف شد. معامله گران جهش ین در این هفته را ناشی از مداخله‌ی دولت در بازارهای ارزی دانستند.

جفت دلار/ین (USD/JPY)، که رابطه معکوس با قدرت ین دارد، پس از سقوط به ۱۵۳ در معاملات شبانه، در روز پنج‌شنبه، با ۱% افزایش به بیش از ۱۵۶ رسید.
البته نباید فراموش کرد که قدرت ین تا حد زیادی به دو مورد مداخله در بازار ارز توسط مقامات دولتی در این هفته مرتبط بود، اگرچه آنها از اظهار نظر مستقیم در مورد هرگونه حرکت اصلاحی احتمالی خودداری کردند. با این وجود، انتظار می‌رود که عواملی که بر ین تأثیر می‌گذارند – به طور عمده بانک ضعیف ژاپن و شکاف گسترده بین نرخ‌های محلی و ایالات متحده، بر قوت خود باقی بمانند و تأثیر مداخله‌ی دولت را خنثی کنند.
محدوده‌ی ارزهای آسیایی گسترده‌تر، ثابت رو به پایین بود و در این هفته با تداوم نگرانی‌ها در مورد نرخ‌های ایالات متحده، افت شدیدی را تجربه کردند.
جفت دلار آمریکا/دلار سنگاپور (USD/SGD) اندکی کاهش یافت، در حالی که جفت دلار آمریکا/وون کره جنوبی (USD/KRW) نیز با کاهش اندک همراه بود، با اینکه داده‌ها به تورم کمتر از حد انتظار در آوریل اشاره کردند.

جفت دلار آمریکا/روپیه هند (USD/INR) نیز با اینکه حرکت اندکی داشت، اما زیر بالاترین رکورد ماه آوریل معامله شد.
و در نهایت، جفت دلار استرالیا/دلار آمریکا (AUD/USD) 0.1 درصد افزایش یافت، گرچه داده‌ها حاکی از آن بود که تراز تجاری این کشور در ماه مارس به پایین‌ترین حد در سه سال گذشته کاهش یافت.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید