شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4923 |
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ |
411 بازدید
1
ارسال به دوستان

یورو/دلار آمریکا روز پنج‌شنبه برای سومین جلسه‌ی متوالی، به عقب‌نشینی از جایگاه خود ادامه داد و در طول جلسه‌ی معاملاتی آسیایی به حوالی سطح ۱.۰۸۲۰ سقوط کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» یورو/دلار آمریکا روز پنج‌شنبه برای سومین جلسه‌ی متوالی، به عقب‌نشینی از جایگاه خود ادامه داد و در طول جلسه‌ی معاملاتی آسیایی به حوالی سطح ۱.۰۸۲۰ سقوط کرد.
با این حال، دلار آمریکا (USD) قبل از انتشار داده‌های تولید ناخالص داخلی سالانه از ایالات متحده برای سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۳، حرکت ضعیفی را نشان می‌دهد.
شاخص دلار آمریکا (DXY) در حوالی ۱۰۴.۳۰ حرکت می‌کند و به سمت اصلاح روند از اوج‌های ماه مارس در حرکت است. از طرفی، بازده خزانه‌داری ایالات متحده ضررهای ثبت‌شده در دو جلسه‌ی قبل را متحول می‌کند که می‌تواند حامی دلار آمریکا باشد.
فعالان بازار منتظر راهنمایی جدید فدرال رزرو در مورد مسیر نرخ بهره هستند. با این حال، اظهارنظرهای متناقض در میان اعضای کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) در مورد تسهیل سیاست پولی، به سردرگمی بازار دامن می‌زند.
کریستوفر والر، رئیس هیئت مدیره فدرال رزرو، با استناد به داده‌های تورم، موضع خود را مبنی بر عدم تعجیل برای کاهش نرخ بهره حفظ می‌کند. در همین راستا، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا نیز احساسات مشابهی را تکرار کرد و ضمن هشدار نسبت به کاهش زودهنگام نرخ بهره که می‌تواند اختلالات اقتصادی را تشدید کند، بر این باور بود که تنها یک کاهش نرخ در سال جاری انجام شود.
با بررسی نوسانات اخیر می‌توان مشاهده کرد که یورو با فشار نزولی روبروست، چرا که مقامات بانک مرکزی اروپا (ECB) به طور فزاینده‌ای کاهش احتمالی نرخ بهره در ماه ژوئن را پیش‌بینی می‌کنند. یانیس استوماراس روز سه‌شنبه به اتفاق نظر فزاینده‌ در بانک مرکزی اروپا برای کاهش نرخ در ماه ژوئن اشاره کرد و این همان دیدگاهی بود که مادیس مولر ضمن تأکید بر آن، ابراز داشت که بانک مرکزی اروپا به نقطه‌ای نزدیک می‌شود که کاهش نرخ‌ها امکان‌پذیر است.
با نگاهی رو به جلو، روز پنج‌شنبه داده‌های خرده فروشی آلمان برای ماه فوریه، تحت نظر گرفته می‌شود. انتظار می‌رود این داده‌ها نسبت به سال گذشته، کاهش ۰.۸ درصدی را به تصویر بکشد. در حالی که گزارش ماهانه می‌تواند رشد ۰.۳٪ را نشان دهد که نسبت به کاهش قبلی، بیانگر ۰.۴٪ نوسان است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید