شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4774 |
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶ |
165 بازدید
1
ارسال به دوستان

با وجود ریسک مثبت در بازارها، دلار نیوزیلند امروز در پرمعامله‌ترین جفت‌های خود با افزایش قیمت مواجه شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» دلار نیوزیلند (NZD) در روز سه‌شنبه در پرمعامله‌ترین جفت‌های خود با افزایش قیمت مواجه شد و علت آن بود که بازارها از ریسک مثبتی برخوردار هستند و از این رو، ارزهای کالایی مانند دلار نیوزیلند را به عنوان پناهگاه‌های امن منتفع می‌کند.
دلار نیوزلند از عوامل بنیادی منفی رنج می‌برد
علیرغم افزایش اخیر، دلار نیوزلند تحت فشار عوامل بنیادی نزولی قرار دارد. داده‌های اخیر حاکی از آن است که اقتصاد نیوزلند در سه ماهه‌ی چهارم سال ۲۰۲۴، وارد رکود فنی شده است، در حالی که تورم کل در همان دوره گزارش‌شده، حتی اگر از ۵.۶ درصد ثبت‌شده در سه ماهه سوم کاهش یافته باشد، در ۴.۷ درصد و نسبتأ بالا باقی مانده است.
علیرغم آمار رشد ضعیف، بانک مرکزی نیوزلند (RBNZ) قصد ندارد که نرخ بهره را به دلیل تورم بالا کاهش دهد. گفتنی است رشد قیمت بالا تا حدی نتیجه مسائل ساختاری مانند بازار کار فشرده است که به نوبه‌ی خود تورم دستمزد را بالا نگه می‌دارد.
پاول کانوی، اقتصاددان ارشد RBNZ، روز سه‌شنبه، در سخنرانی خود درباره‌ی سیاست پولی در رویداد حسابداران خبره، بر پیام اصلی بانک مجددأ تأکید کرد که نرخ‌های بهره باید به منظور کاهش تورم، برای مدتی همچنان بالا بماند.
وی در یادداشت‌های این سخنرانی که خط رسمی RBNZ را تکرار می‌کند، اظهار داشت: «نرخ‌های بهره باید برای یک دوره‌ی زمانی پایدار در سطح محدودی باقی بماند تا به هدف تورمی دست یابیم.»
تحلیل تکنیکال: بازگشت دلار نیوزلند در روند نزولی
دلار نیوزیلند/دلار آمریکا (NZD/USD) – تعداد دلارهایی که یک دلار نیوزیلند می‌تواند خریداری کند در یک روند نزولی کوتاه‌مدت، به عقب‌نشینی ادامه می‌دهد.
این جفت اخیراً از الگوی Wedge خارج شده است و پیش‌بینی می‌شود تا زمانی که به هدف محافظه‌کارانه برای الگو برسد، به سقوط ادامه خواهد داد.
دلار نیوزلند در مقابل دلار آمریکا: نمودار روزانه

شکل‌گیری احتمالی الگوی ABC یا حرکت اندازه‌گیری‌شده در نمودار روزانه به چشم‌انداز نزولی اضافه می‌شود.
اگر چنین است، دلار نیوزیلند/دلار آمریکا (NZD/USD) می‌تواند در موج نهایی C الگو آشکار شود، که می‌تواند به یک هدف بلندمدت در ۰.۵۸۶۴ کشیده شود، جایی که موج C برابر با موج A است.
تنها شکستن بالای ۰.۶۱۰۷ در ۲۱ مارس، سوگیری نزولی را زیر سوال می‌برد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید