شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7526 |
تاریخ انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۹:۵۶ |
384 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

قیمت نقره (XAG/USD) در اولین جلسه‌ی اروپا در روز چهارشنبه با نرخ ملایم‌تری نزدیک به سطح ۲۷.۳۰ دلار معامله شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت نقره (XAG/USD) در اولین جلسه‌ی اروپا در روز چهارشنبه با نرخ ملایم‌تری نزدیک به سطح ۲۷.۳۰ دلار معامله شد.
بدیهی است که برخی عوامل کلیدی از جمله تعدیل تنش‌ها در خاورمیانه و محیط‌های پرریسک بر روی فلز سفید تاثیر می‌گذارند.
با بررسی رویدادهای مهم بازارهای مالی می‌توان مشاهده کرد که تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه، به ویژه در اسرائیل و ایران، قیمت فلزات گرانبها را در هفته‌های اخیر افزایش داده است. با این حال، از آنجا که ایران و اسرائیل نشان داده‌اند که پس از حملات اوایل ماه جاری، تمایلی به ایجاد یک جنگ گسترده‌تر و تشدید تنش‌ها ندارند، این ترس‌ها تا حد زیادی از بین رفته است. این امر به نوبه‌ی خود باعث می‌شود معامله‌گران پوزیشن‌های معاملاتی فلزات گرانبها را کاهش دهند و از دارایی‌های پرریسک‌تر استفاده کنند.
علاوه بر این، اقتصاد قوی و فشارهای تورمی فزاینده در ایالات متحده این انتظار را ایجاد کرده است که فدرال رزرو آمریکا احتمالأ چرخه‌ی تسهیل خود را در سال جاری به تعویق می‌اندازد که بر نقره دلاری تأثیر می‌گذارد.
سرمایه‌گذاران اطلاعات بیشتر در مورد مسیر تورم و چشم‌انداز نرخ بهره را از آمار تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه‌ی اول ایالات متحده در روز پنج‌شنبه و شاخص قیمت اصلی هزینه‌های مصرف شخصی (PCE)، سنج ترجیحی فدرال رزرو برای تورم اصلی، در روز جمعه دریافت خواهند کرد.
از سوی دیگر، افزایش تقاضا برای نقره، ناشی از کاربردهای صنعتی آن در فتوولتائیک، نیمه هادی‌ها، و شارژ وسایل نقلیه الکتریکی، همراه با کسری قابل توجه عرضه‌ی نقره، ممکن است فعلاً فلز سفید را تقویت کند.
بر اساس گزارش موسسه‌ی نقره، تقاضای صنعتی برای نقره در سال ۲۰۲۳ رکورد ۶۵۴.۴ میلیون اونس را به دلیل دستاوردهای ساختاری پایدار از برنامه‌های اقتصاد سبز ثبت کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید