شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4650 |
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶ |
104 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

 فرانک سوئیس (CHF) امروز به دلیل افزایش ریسک‌گریزی و هجوم سرمایه‌گذاران به سمت پناهگاه امن افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» فرانک سوئیس (CHF) در روز دوشنبه افزایش یافت. علت آن بود که افزایش ریسک‌گریزی، سرمایه‌گذاران را به سمت پناهگاه‌های امن سوق می‌دهد که فرانک سوئیس یکی از شناخته‌شده‌ترین آنهاست.
به گزارش ای‌بی‌سی نیوز، تمایل به مقصد دارایی‌های امن در حالی صورت گرفت که اتحادیه اروپا (EU) تحقیقاتی را در مورد غول‌های بزرگ فناوری مانند اپل، گوگل و متا در روز دوشنبه آغاز کرده است.
البته اخبار برخی رویدادهای ژئوپلیتیک از جمله اینکه روسیه موشک‌های مافوق صوت را به سمت کیف پایتخت اوکراین پرتاب کرده است، ممکن است بازارها را ناآرام‌تر کند.
در چشم‌انداز سایر دارایی‌ها، در حالی که معاملات آتی آمریکا یک چهارم درصد کاهش یافت، شاخص‌های اصلی اروپا مانند DAX، CAC40 و FTSE 100 در روز دوشنبه در زمان انتشار این مقاله، تقریباً نیم درصد کاهش یافتند.
بررسی‌ها حاکی از آن است که با نفوذ ریسک‌گریزی در بازارها در ابتدای هفته، فرانک سوئیس به ضرر رقبا افزایش می‌یابد. گذشته از آن، به دلیل مشکوک‌بودن عملکرد شرکت‌های بزرگ فناوری از نظر انطباق با قانون بازارهای دیجیتال (DMA)، در روز دوشنبه اخباری مبنی بر آغاز تحقیقات کمیسیون اتحادیه اروپا در این زمینه منتشر شد که این موضوع به عنوان یک عامل کلیدی برای سرمایه‌گذاران مطرح شده است.
DMA در صدد است تا با جلوگیری از عمل‌کردن پلتفرم‌های بزرگ فناوری آنلاین به‌عنوان «دروازه‌بان» و در نتیجه انحصار اکوسیستم‌های دیجیتال، زمینه‌ی بازی را در بازارهای دیجیتال به طور گسترده، همسان‌سازی کند.
بر اساس بیانیه مطبوعاتی اتحادیه اروپا، کمیسیون تا حدی نسبت به اقدامات انجام‌شده توسط این دروازه‌بانان مشکوک است، چون معتقد است که مطابق با تعهدات آنها تحت DMA نیست.
افزون بر آن، به گزارش ایندیپندنت، در عین حال، در کیف، یک سری موشک‌های مافوق صوت، منجر به تشدید درگیری‌ها در اوکراین، و آسیب‌رساندن به ساختمان‌هایی در مناطق سولومیانسکی، هولوسیوسکی و دنیپرو شد.
تجزیه و تحلیل تکنیکال: فرانک سوئیس به اولین هدف برای شکست رسید و عقب نشینی کرد
دلار/فرانک (USD/CHF)، نمایانگر تعداد فرانک قابل خرید با یک دلار آمریکا (USD)، پس از شکستن و صعود به بالای محدوده‌ای که از اواسط فوریه قرار داشت، در بالای ۰.۸۹۰۰ معامله می‌شود.
این جفت به هدف شکست محافظه‌کارانه به سطح ۰.۸۹۸۴ دست یافته و پس از آن، عقب‌نشینی کرده است. هدف بعدی، به عنوان فیبوناچی ۰.۶۱۸ ارتفاع دامنه‌ی امتداد یافته از نقطه‌ی شکست بالاتر، محاسبه می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید