شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5595 |
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴ |
310 بازدید
1
ارسال به دوستان

قیمت ریپل (XRP) در میان اُفت جهانی بازار ارزهای دیجیتال در (۳ آوریل) به زیر ۰.۵۷ دلار سقوط کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Crypto.news»، توکن بومی ریپل (XRP) در طول هفته گذشته به‌دلیل نبردهای حقوقی طولانی‌مدت با رگولاتورها (تنظیم‌کننده‌ها)، با نوسانات شدید قیمتی مواجه بوده است. بررسی روند داده‌های درون-بلاکچینی، بینش‌هایی را درمورد محرک‌های اصلی نزولی و چگونگی پرایس اکشن XRP در روزهای آینده ارائه می‌دهد. درهمین حال، سرمایه‌گذاران بزرگ پس از جریمه این شرکت توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده، دارایی‌های خود را به پایین‌ترین سطح ۳۰ روزه کاهش دادند.
در (۲۵ مارس)، «بِرد گارلینگهاوس»، مدیرعامل ریپل، فاش کرد که این تیم انتظار دارد تا کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده جریمه‌ای ۱.۹۵ میلیارد دلاری علیه ریپل اِعمال کند. این مسئله پس از آن صورت گرفت که آژانس مذکور در برخی از ادعاهای خود درباره فروش غیرقانونی اوراق بهادار توسط ریپل، از طریق فروش مستقیم توکن XRP به سرمایه‌گذاران نهادی، به پیروزی رسید.
کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده این درخواست را به‌طور رسمی در روز جمعه در دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده به‌صورت مُهر و موم‌شده ثبت کرد و جامعه XRP را وادار به گمانه‌زنی‌هایی کرد، زیرا معامله‌گران به‌دنبال پیش‌قدم شدن در برابر تأثیر احتمالی جریمه‌ها بودند.
مدیرعامل ریپل به جامعه خود اطمینان داد که ریپل برای پرداخت جریمه‌ها آمادگی کامل دارد؛ اما با نگاهی فراتر از تیتر اخبار، داده‌های درون-بلاکچینی نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاران بزرگ و شرکت‌هایی که حداقل ۱ میلیون XRP (حدود ۵۸۰ هزار دلار) را هولد می‌کنند، چنین خوش‌بینی را ندارند.
نمودار سنتیمنت (Santiment) در زیر، موجودی کیف پول سرمایه‌گذاران بزرگ را به‌صورت لحظه‌ای ردیابی می‌کند و بینشی در باب احساسات و فعالیت‌های معاملاتی فعلی آن‌ها ارائه می‌دهد.

پس از این‌که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به‌طور رسمی درخواست جریمه ۲ میلیارد دلاری را در روز جمعه، (۲۹ مارس) ثبت کرد، سرمایه‌گذاران بزرگ XRP بلافاصله وارد یک روند فروش گسترده شدند. همان‌طور که در نمودار بالا مشاهده می‌شود، آن‌ها بین (۲۹ مارس تا ۳ آوریل) بیش از ۲۹۰ میلیون توکن بومی ریپل را فروخته‌اند و موجودی خود را در زمان نگارش این خبر به پایین‌ترین سطح ۳۰ روزه یعنی ۴۴.۹ میلیارد XRP کاهش داده‌اند.
با توجه به قیمت‌های فعلی، ۲۹۰ میلیون توکن XRP که اخیراً معامله شده‌اند، تقریباً ۱۷۰ میلیون دلار ارزش دارند. سرازیر شدن چنین حجم عظیمی از توکن‌ها به بازار به احتمال زیاد باعث فشار نزولی بر قیمت‌ها خواهد شد.
ادامه روند نزولی قیمت XRP
همان‌طور که انتظار می‌رفت، از زمان آغاز فروش گسترده توسط سرمایه‌گذاران بزرگ (نهنگ‌ها) در (۲۹ مارس)، قیمت توکن بومی ریپل ۱۳ درصد کاهش یافته است.
معامله‌گران خُرده‌فروش فعال (Swing Trader) که از نظر حجم سرمایه قابل‌مقایسه با نهنگ‌ها نیستند، ممکن است تمایلی به معامله علیه این دسته از بازیگران قدرتمند با دارایی بیش از ۴۴.۹ میلیارد XRP نداشته باشند. اگر معامله‌گران خُرد با سرمایه کم نیز به جمع پوزیشن‌های نزولی بپیوندند، قیمت XRP ممکن است در روزهای آینده با مشکل جدی برای ورود به فاز صعودی روبرو شود.
نگرانی معامله‌گران ریسک‌پذیر از تداوم روند نزولی قیمت توکن بومی ریپل
افزون بر این، روندهای اخیر مشاهده‌شده در بازارهای مشتقات رمزارز همچنین نشان می‌دهد که معامله‌گران ریسک‌پذیر با دید صعودی، خوش‌بینی کمی نسبت به دورنمای کوتاه‌مدت قیمت XRP از خود نشان داده‌اند. درهمین راستا، یکی از معیارهای کوین‌گلس (Coinglass) به نام «نرخ تأمین مالی (Funding Rate)» درصد کارمزدهایی را که میان معامله‌گران با پوزیشن‌های خرید (لانگ) و فروش (شورت) در بازارهای قراردادهای آتی دائمی (Perpetual Futures) پرداخت می‌شود، ردیابی می‌کند. این معیار اساساً جهت احساسات سرمایه‌گذاران و مشارکت آن‌ها در بازار را نشان می‌دهد.

در زمان نگارش این خبر، قیمت XRP درست پایین‌تر از ۰.۵۸ دلار معامله می‌شود، درحالی‌که «نرخ تأمین مالی» به ۰.۰۱۳ درصد کاهش یافته است که پایین‌ترین مقدار آن در ۱۰ روز گذشته به‌شمار می‌رود. به‌طور معمول، کاهش «نرخ تأمین مالی» نشان‌دهنده‌ی افزایش احساسات منفی در بین معامله‌گران با دید صعودی است که بر روی افزایش قیمت شرط می‌بندند.
اگر معامله‌گران با دید صعودی شروع به کاهش موقعیت‌های لانگ خود کنند، این امر می‌تواند باعث کاهش بیشتر قیمت توکن بومی ریپل در روزهای آینده شود.
پیش‌بینی قیمت XRP: احتمال نزول قیمت به سمت ۰.۵۵ دلار
فروش ۱۷۰ میلیون دلاری نهنگ‌های ریپل و کاهش «نرخ تأمین مالی» نشان می‌دهد که قیمت XRP ممکن است در آستانه‌ی یک کاهش قابل‌توجه به زیر ۰.۵۵ دلار در روزهای آینده باشد. قیمت XRP پس از کاهش ۱۱.۷ درصدی از (۲۹ مارس)، اکنون پایین‌تر از میانگین متحرک ساده (SMA) ۲۰ روزه قرار گرفته است و به‌طور نگران‌کننده‌ای بالای خط حمایت و پایین‌تر از اندیکاتور بولینگر باند (Bollinger Band) در ۰.۵۸ دلار باقی مانده است.

همان‌طور که پیش‌بینی شده است، اگر این سد حمایتی کلیدی شکسته شود، بازار نزولی می‌تواند با قدرت بیشتری قیمت را به پایین‌تر از ۰.۵۵ دلار برساند. از طرف دیگر، اگر قیمت XRP بتواند از محدوده ۰.۶۲ دلار عبور و بریک‌آوت کند، معامله‌گران با دید صعودی می‌توانند دوباره در بازار نفوذ کنند. با این حال، با توجه به تمایل شدید سرمایه‌گذاران بزرگ به فروش، این امر درحال حاضر بعید به نظر می‌رسد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید