شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 3665 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۵ |
108 بازدید
1
ارسال به دوستان

پوند/دلار (GBP/USD) کشش خود را از دست داد و پس از شکستن به زیر ۱.۲۸۰۰ در روز پنج‌شنبه، به کاهش فشار فنی فروش ادامه داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» پوند/دلار (GBP/USD) تحت فشار نزولی ملایمی قرار گرفت و در جلسه‌ی معاملاتی آمریکا به زیر ۱.۲۷۵۰ سقوط کرد.
اما در این بین، همزمان با حرکت نزولی مشاهده‌شده در وال استریت، جو بازار، دلار آمریکا را منتفع می‌کند و بر این جفت ارز که در آستانه‌ی آخر هفته قرار دارد، تاثیر می‌گذارد.

تحلیل اجمالی بنیادین
پوند/دلار (GBP/USD) کشش خود را از دست داد و پس از شکستن به زیر ۱.۲۸۰۰ در روز پنج‌شنبه، به کاهش فشار فنی فروش ادامه داد. این جفت در اوایل روز جمعه در محدوده‌ی محدود زیر ۱.۲۷۵۰ نوسان می‌کند و تصویر فنی حاکی از آن است که سوگیری نزولی دست‌نخورده باقی می‌ماند.
اما در چشم‌انداز ارز ایالات متحده، افزایش بازده اوراق قرضه خزانه‌داری، باعث تقویت دلار آمریکا (USD) در روز پنج‌شنبه شد و همین امر، پوند/دلار آمریکا را بر آن داشت تا به سمت جنوب حرکت کند.
گفتنی است پس از اینکه داده‌های ایالات متحده نشان داد که تورم تولیدکننده، که با تغییر در شاخص قیمت تولیدکننده (PPI) اندازه‌گیری می‌شود، در مقیاس سالانه، از ۱ درصد در ژانویه به ۱.۶ درصد در فوریه افزایش یافت، بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا نیز به ۴.۳ درصد رسید و باعث تقویت دلار آمریکا (USD) شد.
 و اما محور سیاستگذاری فدرال رزرو، با توجه به ابزار نظارت بر نرخ گروه CME حاکی از آن است که احتمال اینکه مقامات نرخ سیاستی را در ماه ژوئن، بدون تغییر و در محدوده‌ی ۵.۲۵٪ الی ۵.۵٪ باقی بگذارند، از میزان زیر ۳۰٪ قبل از انتشار اطلاعات، به ۴۰٪ افزایش یافته است.
در ماه ژانویه، شاخص قیمت واردات، ۱.۳ درصد به صورت سالانه کاهش یافت. از قرار معلوم، آمار مثبت در ماه فوریه می‌تواند به دلار آمریکا کمک کند تا قبل از آخر هفته، قدرت بیشتری را به خود اختصاص دهد و در عوض، کاهش مشابه در ژانویه می‌تواند روی ارز تاثیر بگذارد و به بازگشت پوند/دلار آمریکا کمک کند.
در عین حال، معاملات آتی شاخص سهام ایالات متحده پس از مدت‌ها ماندن در رنگ قرمز در ساعات معاملات آسیایی، اندکی مثبت شد. در صورتی که وضعیت ریسک همچنان بهبود یابد و شاخص‌های اصلی وال استریت بار دیگر در سطوح بالاتر، بازگشایی شوند، دلار ممکن است برای یافتن تقاضا در جلسه‌ی آمریکا با مشکل مواجه شود.
با نگاهی رو به آینده، فعالان بازار داده‌های شاخص قیمت واردات ایالات متحده را به دقت زیر نظر خواهند گرفت. اگرچه این داده‌ها معمولاً محرک بزرگی در بازار نیستند، سرمایه‌گذاران می‌توانند به دلیل تأثیر بالقوه‌ی آن بر تورم به آن واکنش نشان دهند.

بررسی اجمالی تکنیکال
شاخص قدرت نسبی (RSI) در نمودار ۴ ساعته، زیر ۴۰ باقی می‌ماند و میانگین متحرک ساده ۲۰ دوره‌ای (۲۰-SMA) به ایجاد یک تلاقی نزولی با ۵۰-SMA دوره ۵۰ نزدیک است که به نوبه‌ی خود، سوگیری نزولی را نشان می‌دهد.
و اما فیبوناچی ۳۸.۲% اصلاحی آخرین روند صعودی، به عنوان مقاومت کلیدی در ۱.۲۷۵۰ همسو می‌شود. اگر پوند/دلار (GBP/USD) نتواند این سطح را پس بگیرد، فروشندگان می‌توانند در پی حفظ کنترل باشند. در این سناریو، ۱.۲۷۲۰-۱.۲۷۱۰ (فیبوناچی ۵۰% اصلاحی، ۱۰۰-SMA) را می‌توان به عنوان منطقه‌ی پشتیبانی بعدی قبل از سطح ۱.۲۶۷۰ (SMA دوره ۲۰۰، فیبوناچی ۶۱.۸% اصلاحی) مشاهده کرد.
در صورتی که پوند/دلار (GBP/USD) بتواند بالای ۱.۲۷۵۰ تثبیت شود، سطوح ۱.۲۷۸۰ (۲۰-SMA-50، SMA) و ۱.۲۸۰۰ (فیبوناچی ۲۳.۶% اصلاحی) را می‌توان به عنوان اهداف بازیابی بعدی در نظر گرفت.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید