شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8262 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۴ |
160 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

کیف‌پولی حاوی تقریباً ۴۴ میلیون دلار بیت‌کوین (BTC) پس از بیش از ده سال فعال شده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «UToday»، با توجه به داده‌های وِیل‌آلرت (Whale Alert)، ابزاری برای ردیابی کیف‌پول‌های ارزهای دیجیتال، یک آدرس غیرفعالِ حاوی ۶۸۷ بیت‌کوین (BTC) معادل ۴۳.۹ میلیون دلار آمریکا (USD) با قیمت‌های فعلی، پس از یک دهه فعال شده است. این فعال‌سازی ناگهانی پس از آن صورت می‌گیرد که قیمت این ارز دیجیتال پیشرو توانست سطح ۶۴ هزار دلار را پس بگیرد. همچنین، براساس داده‌های کوین‌گکو (CoinGecko)، رمزارز مذکور درحال‌حاضر با قیمت ۶۴۳۸۰ دلار معامله می‌شود. با این حال، بیدارشدن نهنگ بیت‌کوین بعید است که با افزایش قیمت‌ها مرتبط باشد. براساس داده‌های چین‌آنالیز (Chainalysis)، هیچ ارتباط مستقیمی بین عملکرد قیمت بیت‌کوین و فعال‌شدن کیف‌پول‌های قدیمی وجود ندارد.
به‌طورکلی، اکنون حدود ۱۱۵ میلیارد دلار بیت‌کوین درحال جمع‌آوری گرد و غبار (تعداد بسیار کم BTC) در کیف‌پول‌هایی هستند که بیش از ده سال غیرفعال بوده‌اند. درحالی‌که برخی از این کیف‌پول‌ها به دلایل مختلف دیر یا زود فعال خواهند شد، تحلیل‌گران تخمین می‌زنند که ۱.۵ میلیون توکن همچنان برای همیشه از دست خواهند رفت.
درهمین راستا، آدرس بیت‌کوین ذکرشده، مربوط به دوران «ساتوشی ناکاموتو»، خالق بیت‌کوین است. ناکاموتو در (مارس ۲۰۱۴) پس از این‌که داستان دوریان اس. ناکاموتو آمریکایی ژاپنی به‌شکل فراگیری در نیوزویک مورد توجه قرار گرفت، دوباره در اینترنت ظاهرشد تا مشخص کند که او، فرد ذکرشده نیست.
از طرف دیگر، بعید است که این تراکنش به خود بنیان‌گذار مرموز بیت‌کوین مرتبط باشد. با این وجود، کیف‌پول‌های قدیمی به‌دلیل ارتباط بالقوه با ساتوشی می‌توانند بازارها را به حرکت درآورند. به‌عنوان مثال، قیمت بیت‌کوین در ماه (مِی ۲۰۲۰) پس از آن‌که ۵۰ بیت‌کوین استخراج‌شده در اولین ماه از وجود این ارز دیجیتال به یک کیف‌پول ناشناخته منتقل شد، کاهش قابل‌توجهی را تجربه کرد. با این حال، تحلیل‌گران به‌سرعت به این نتیجه رسیدند که این رمزارز‌ها متعلق به ساتوشی نیستند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید