شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8258 |
تاریخ انتشار : ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲ |
311 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

با تمرکز بر کاهش نرخ بهره ایالات متحده، قیمت بیت‌کوین (BTC) به ۶۴ هزار دلار بهبود می‌یابد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Investing»، قیمت بیت‌کوین (BTC) در روز دوشنبه پس از بازگشت به بازار نزولی در آخر هفته، اندکی رشد پیدا کرد. اگرچه در بحبوحه افزایش گمانه‌زنی‌ها درمورد کاهش نرخ بهره ایالات متحده، سودهای بیشتر برای این ارز دیجیتال همچنان نامشخص باقی مانده است.
همچنین، کاهش شدید دلار آمریکا (USD)، به‌دنبال داده‌های ضعیف‌تر از حد انتظار حقوق و دستمزد بخش غیرکشاورزی، بزرگ‌ترین عامل سودمند برای قیمت بیت کوین در آخر هفته بود. این امر به BTC کمک کرد تا پس از سقوط قیمت به حدود ۵۹ هزار دلار در هفته گذشته، یعنی حدود ۲۲ درصد کمتر از رکورد قیمتی ثبت‌شده در ماه (مارس)، از قلمرو بازار نزولی فاصله بگیرد و به سمت بالا بازگردد. درهمین راستا، بیت‌کوین در ۲۴ ساعت گذشته با ۱.۷ درصد رشد به ۶۴۲۴۷.۲ دلار رسید.
قیمت بیت‌کوین از برخی شرط‌بندی‌های کاهش نرخ بهره، سود می‌برد
درحال‌حاضر، بازارها با افزایش احتمال کاهش ۲۵ واحدی نرخ بهره توسط فدرال رزرو (Fed) در ماه (سپتامبر) مواجه بودند. چنین سناریویی برای ارزهای دیجیتال با توجه به این نکته که معمولاً آن‌ها در محیطی با نرخ بهره پایین و نقدینگی بالا رشد می‌کنند، خوب است.
درهمین حال، سرد شدن بازار کار به فدرال رزرو انگیزه بیشتری برای کاهش نرخ بهره می‌دهد، اما قرائت روز جمعه نیز پس از پنج ماه متوالی، با افزایش بیش از حد انتظار حقوق و دستمزد به دست آمد. درحالی‌که تورم که یک عامل کلیدی برای تصمیم‌گیری‌های فدرال رزرو است، به‌راحتی بالاتر از هدف سالانه ۲ درصدی بانک مرکزی اعلام شد.
افزون بر این، سودهای کوتاه‌مدت بیت‌کوین با پیش‌بینی نشانه‌های بیشتر درمورد نرخ‌های بهره در ایالات متحده، به‌ویژه از سوی تعدادی از مقامات فدرال رزرو که قرار است در روزهای آینده صحبت کنند، متوقف شد. بر این اساس، اعضاء کمیسیون بازار آزاد فدرال (FOMC) ازجمله توماس بارکین و جان ویلیامز قرار است روز دوشنبه و پس از آن نیل کَش‌کاری روز سه‌شنبه سخنرانی کنند.
علیرغم بهبود قیمت BTC در آخر هفته، این رمزارز کاملاً در محدوده معاملاتی که در ماه‌های (مارس و آوریل) مشاهده شد، باقی ماند. بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان بین ۶۰ تا ۷۰ هزار دلار و در بحبوحه کاهش هیاهوی بازار کریپتو، دچار اُفت قیمت شده است. همچنین، جریان سرمایه به محصولات سرمایه‌گذاری بیت‌کوین، به‌ویژه صندوق‌های قابل معامله در بورس اوراق بهادار (ETF) اسپات بیت‌کوین که در اوایل سال جاری تصویب شد، در ماه گذشته به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته و طی سه هفته گذشته شاهد خروج سرمایه بودند.
قیمت کریپتو امروز: آلت‌کوین‌ها در پی بازیابی قیمت بیت‌کوین
سود BTC اگرچه در روز دوشنبه کاهش یافت، اما همچنان به سایر ارزهای دیجیتال اصلی بازار سرایت کرد. درهمین راستا، ارز دیجیتال شماره دو جهان، اتریوم (ETH) ۲.۷ درصد افزایش یافت و به ۳۱۶۶.۴۱ دلار رسید. ریپل (XRP) نیز ۱.۴ درصد رشد را تجربه کرد و این درحالی است که سولانا (SOL) شاهد ۲.۸ درصد افزایش قیمت بود. با این وجود، بیت‌کوین تنها محرک ارزش‌گذاری قیمت ارزهای دیجیتال باقی ماند و این رمزارز تقریباً ۵۵ درصد از ارزش کلی بازار کریپتو (مارکت‌کپ) را به خود اختصاص داده است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید