شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5384 |
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶ |
560 بازدید
1
ارسال به دوستان

بازارهای ارز دیجیتال در جلسه معاملاتی صبح سه‌شنبه در آسیا پس از کاهش ۳ هزار دلاری بیت‌کوین (BTC)، سقوط کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cryptopotato»، با افزایش لیکوئید شدن (تصفیه اجباری پوزیشن‌ها با لوریج بالا)، ارزش کل بازار کریپتو طی چند ساعت گذشته بیش از ۶ درصد سقوط کرده است. به گفته کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، خروج حدود ۲۰۰ میلیارد دلار از این بازار باعث کاهش ارزش کل آن به حدود ۲.۵ تریلیون دلار شده است. با این وجود، کوین‌گکو (CoinGecko) رقم کمی متفاوت را گزارش می‌دهد و ارزش کل بازار را در زمان نگارش این متن حدود ۲.۶ تریلیون دلار اعلام می‌کند. این در صورتی است که رقم مذکور برای بیشتر ماه گذشته تقریباً بدون تغییر باقی مانده است.
لیکوئید شدن پوزیشن‌ها به حدود نیم میلیارد دلار نزدیک می‌شود
با توجه به داده‌های کوین‌گلس (Coinglass)، طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴٬۱۷۶ نفر از معامله‌گران ضرر کرده و مجموع تصفیه اجباری پوزیشن ها تقریباً به ۵۰۰ میلیون دلار رسیده است. اکثر قریب به اتفاق این لیکویید شدن‌ها مربوط به موقعیت‌های لانگ (خرید) بوده است.
این حرکت بزرگ توسط بیت‌کوین (BTC) هدایت شد که در معاملات صبح سه‌شنبه آسیا با ۴ درصد کاهش به ۶۶٬۷۵۰ دلار رسید. دارایی مذکور طی کمتر از دو ساعت حدود ۲۷۵۰ دلار از ارزش خود را از دست داد و باعث لیکوئید شدن بیشتر پوزیشن‌ها شد. در زمان نگارش این خبر، بیت‌کوین کمی پایین‌تر از سطح قیمتی ۶۷ هزار دلار معامله می‌شود.
با این وجود، تحلیل‌گران نگران نیستند و CrediBULL Crypt در پیامی اعلام کرد: «ما با این فشار نزولی تنها دو سطح حمایتی منطقی را آزمایش کرده‌ایم.»

«پیتر شیف (Peter Schiff)»، منتقد طلا و بیت‌کوین، اظهار نظر کرد که اُفت اخیر معادل ۱۰۰ دلار کاهش قیمت طلا در ۱۰ دقیقه است. او افزود: «اگر این مسئله به اتفاقی بزرگتر بدل شود، سرمایه‌گذاران صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) تا بازشدن بورس نیویورک در روز آتی به دام افتاده‌اند.»
درحالی‌که این نوسانات و لیکوئید شدن پوزیشن‌ها در بازار ارز دیجیتال ممکن است برای تازه‌واردان نگران‌کننده به نظر برسد، این خصیصه در بازار کریپتو عادی قلمداد می‌شود. بازگشت قیمت‌ها به سطوح حمایتی برای سلامتی بازار مفید است.

آلت‌کوین‌ها ضربه‌های بیشتری دریافت کردند
همان‌طور که معمولاً اتفاق می‌افتد، بازار آلت‌کوین‌ها ضررهای بیشتری را متحمل شدند. اتریوم (ETH) با کاهش ۶.۵ درصدی به ۳۳۵۰ دلار سقوط کرد که این امر باعث شد تا بیش از ۳۰ درصد از بالاترین قیمت خود فاصله بگیرد. سولانا (SOL) نیز پس از رشد حماسی خود، با کاهش ۸.۵ درصدی به ۱۸۵ دلار سقوط کرد، درحالی‌که دوج‌کوین (DOGE) با ۱۱ درصد کاهش به ۰.۱۹۲ دلار نزول کرد. اَولانچ (AVAX)، شیبا اینو (SHIB)، بیت‌کوین کش (BCH) و لایت‌کوین (LTC) از دیگر آلت‌کوین‌هایی هستند که امروز با ضررهای دو رقمی مواجه شدند.
آن دسته از میم‌کوین‌های مبتنی بر دیجن‌چین (Degen) که اخیراً توسط معامله‌گران مورد توجه قرار گرفته‌اند، به غیر بوک‌آومیم (BOME) که درواقع ۱۲ درصد در روز رشد کرد، عمدتاً ضربه خورده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید