شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4915 |
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ |
400 بازدید
1
ارسال به دوستان

پیش از انتشار داده‌های شاخص قیمت مصرف شخصی (PCE) در ماه فوریه که روز جمعه منتشر خواهد شد، بهای نقره افزایش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت نقره (XAG/USD) در آخرین جلسه‌ی آسیایی روز پنج‌شنبه به ۲۴.۷۰ دلار افزایش یافت.
گفتنی است رشد قیمت فلز سفید پیش از داده‌های شاخص قیمت مصرف شخصی (PCE) در ماه فوریه که روز جمعه منتشر خواهد شد، اتفاق افتاد.
PCE هسته سرنخ‌هایی را درباره‌ی زمانی که فدرال رزرو (Fed) شروع به کاهش نرخ بهره خواهد کرد، ارائه می‌دهد. برآورد می‌شود که داده‌های سالانه‌ی تورم زیربنایی به طور پیوسته، ۲.۸ درصد رشد داشته باشد و رشد ماهانه از ۰.۴ درصد در ژانویه، به ۰.۳ درصد کاهش می‌یابد.
در حال حاضر، انتظارات بازار حاکی از آن است که فدرال رزرو از نشست سیاستگذاری ماه ژوئن، نرخ بهره را کاهش خواهد داد. انتظارات همچنین حاکی از آن است که طبق پیش‌بینی سیاست‌گذاران فدرال رزرو در نشست سیاست پولی هفته‌ی گذشته، سه کاهش نرخ تا پایان سال وجود خواهد داشت.
بر اساس ابزار CME نظارت بر نرخ، معامله‌گران با احتمال ۶۴ درصدی، کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن را قیمت‌گذاری می کنند.
در عین حال، شاخص دلار آمریکا (DXY) از بالاترین سطح ماهانه ۱۰۴.۵۰، اندکی کاهش یافت. شاخص دلار آمریکا به طور کلی در محدوده ۱۰۴.۰۰ الی ۱۰۴.۵۰ نسبت به چهار جلسه‌ی معاملاتی گذشته به صورت حاشیه‌ای قرار دارد.
با تمام این‌ها، انتظار می‌رود تورم اصلی PCE ایالات متحده از شاخص دلار USD حمایت کند. به علاوه، بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده پس از کاهش شدید به ۴.۱۸ درصد در روز چهارشنبه، به ۴.۲۱ درصد بازگشت.
تحلیل تکنیکال نقره با استفاده از نمودار ساعتی
قیمت نقره از یک هفته پیش در محدوده ۲۴.۳۲ تا ۲۵.۰۰ دلار تثبیت می‌شود. این امر نشان‌دهنده‌ی عدم تصمیم‌گیری در میان فعالان بازار است. میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای (۲۰-EMA) در ۲۴.۶۰ دلار همچنان در سطح قیمت لحظه‌ای باقی می‌ماند و به روندی جانبی اشاره دارد.
شاخص قدرت نسبی ۱۴ دوره‌ای (۱۴-RSI) در ناحیه ۴۰.۰۰ الی ۶۰.۰۰ در نوسان است که حکایت از فشردگی شدید نوسانات دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید