شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8913 |
تاریخ انتشار : ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲ |
370 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

اتریوم با افزایش ۳.۶۳ درصدی به ۳۰۰۴.۶۶ دلار رسید و صرافی کوین‌بیس (Coinbase) نیز این کریپتو را برای خدمات زنجیره‌ای انتخاب کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Coinpedia»، اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال بزرگ براساس ارزش بازار (مارکت‌کپ)، شاهد افزایش قابل‌قبولی در ارزش خود بوده و توجه سرمایه‌گذاران سراسر جهان را به خود جلب نموده است. از طرف دیگر، این روند صعودی چشم‌گیر به عوامل متعددی ازجمله خوش‌بینی بازار، داده‌های مثبت تورم؛ شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) و پیشرفت‌های مداوم در بخش ارزهای دیجیتال نسبت داده می‌شود.
درحال‌حاضر، اتریوم با قیمت ۳۰۰۴.۶۶ دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده افزایش ۳.۶۳ درصدی در ۲۴ ساعت گذشته است. این افزایش قیمت همچنین ارزش بازار آن را به ۳۵۷ میلیارد دلار رسانده است.
تحولات کلیدی برای اتریوم
درهمین راستا، چندین تحول مثبت به افزایش قیمت اخیر اتریوم کمک کرده است. به‌طور قابل توجهی، انتخاب اتریوم به‌عنوان شبکه اصلی برای محصولات و خدمات زنجیره‌ای توسط پلتفرم معاملاتی کوین‌بیس (Coinbase)، نشان‌دهنده اعتماد به قابلیت‌های این آلت‌کوین است. همچنین، انتظار می‌رود این اقدام، کاربران بیشتری را به شبکه اتریوم جذب کند، تقاضا برای توکن‌های ETH را افزایش دهد و درنتیجه قیمت آن را بالاتر ببرد.
در انتظار تأیید صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اتریوم
علاوه بر این، تأیید درحالِ انتظار یک صندوق قابل‌معامله در بورس مبتنی بر اتریوم توسط بلک‌راک (BlackRock)، بزرگ‌ترین شرکت مدیریت سرمایه و دارایی جهان، باعث افزایش علاقه نهادها به اتریوم شده است. در این حالت، تأیید چنین صندوق قابل‌معامله‌ای به سرمایه‌گذاران نهادی ابزاری قانونی برای سرمایه‌گذاری در رمزارز مذکور ارائه می‌دهد که به‌طور بالقوه‌ای منجر به ورود درخور توجه سرمایه به این ارز دیجیتال می‌شود. همچنین، با افزایش تقاضا برای ETH در میان سرمایه‌گذاران نهادی، انتظار می‌رود تا قیمت آن روند صعودی بیشتری را تجربه کند.
رشد شبکه لایه۲ اتریوم
از سوی دیگر، رشد تصاعدی شبکه‌های لایه۲ اتریوم منجر به کاهش هزینه‌های تراکنش و بهبود مقیاس‌پذیری آن شده است. این بهبود مقیاس‌پذیری، اتریوم را به‌عنوان یک پلتفرم مناسب برای طیف وسیعی از برنامه‌های کاربردی، ازجمله امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) معرفی می‌کند. با گسترش مداوم قابلیت استفاده و پذیرش ETH، ارزش ذاتی آن نیز به احتمال زیاد افزایش خواهد یافت که تأثیر مثبتی بر قیمت این کریپتو خواهد گذاشت.
تحلیل تکنیکال اتریوم
از منظر تکنیکال همچنین مومنتم قیمت اتریوم نشان‌دهنده مقاومت آن در برابر نوسانات بازار کریپتو است. همچنین، حرکت صعودی اخیر، قیمت رمزارز مذکور را بالاتر از سطوح مقاومتی کلیدی در ۲۹۵۰ و ۳۰۰۰ دلار سوق داد که منجر به ثبت یک سقف هفتگی جدید در ۳۰۳۹ دلار شد. درهمین حال، اگر اتریوم بتواند سطح مقاومتی ۳۰۵۰ دلار را رو به بالا بشکند و بریک‌آوت قیمت شکل گیرد، ETH می‌تواند راه را برای افزایش بیشتر قیمت هموار کند و به‌طور بالقوه‌ای سطوح مقاومتی در ۳۲۲۰ دلار و بالاتر را آزمایش کند.
از سمت دیگر، عدم عبور قیمت از سطح مقاومت ۳۰۵۰ دلار ممکن است باعث اصلاح نزولی قیمت شود. در چنین سناریویی، اتریوم می‌تواند در نزدیکی سطح ۲۹۳۰ دلار حمایت پیدا کند و با کاهش بیشتر، احتمالاً به سمت ۲۹۰۰ دلار حرکت کند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید