شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7898 |
تاریخ انتشار : ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۶ |
190 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

دادستان‌های تایوانی، ۳۲ نفر را در ارتباط با کلاهبرداری ۲۴.۵ میلیون دلاری صرافی رمزارز اِیس (ACE) تحت تعقیب قرار داده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «News.bitcoin»، دادستان‌های تایوان برای «دیوید پان»، بنیان‌گذار صرافی رمزارز اِیس (ACE) و شریک تجاری او، ۲۰ سال زندان و برای «وانگ چِن هوآن»، رئیس هیئت‌مدیره، ۱۲ سال زندان را به‌دلیل کلاهبرداری ۲۴.۵ میلیون دلاری این صرافی پیشنهاد کرده‌اند.
سقوط قیمت‌ توکن‌‌ها
دادستان‌های تایوانی اخیراً حداقل ۳۲ نفر را که با صرافی ارز دیجیتال ACE که اکنون تعطیل شده است، مرتبط بودند، تحت‌تعقیب قرار دادند. متهمان، ظاهراً بخشی از یک توطئه بزرگ بودند که ۱۲۰۰ سرمایه‌گذار را فریب دادند. طبق گزارش‌ها، دادستان‌ها برای مظنونان اصلی ۲۰ سال زندان را پیشنهاد کرده‌اند. ازجمله افراد تحت‌تعقیب، بنیان‌گذار صرافی مذکور و همچنین لین کِنگ‌هونگ و وانگ چِن هوآن هستند که درقامت رئیس هیئت مدیره این صرافی رمزارزی فعالیت می‌کردند. براساس گزارش تایپه تایمز، این افراد، متهم به طراحی توطئه‌ای هستند که بیش از ۲۴.۵ میلیون دلار (۸۰۰ میلیون دلار تایوان) از کاربران را به سرقت برده‌اند.
متهمان علاوه‌بر تشویق سرمایه‌گذاران به خرید توکن‌های ان‌اف‌تی‌سی (NFTC)، بیت‌نیچر (Bitnature) و سایر توکن‌ها، اقدام به نگارش وایت‌پیپر و سایر اسناد برای افزایش مشروعیت این توکن‌ها کردند. علیرغم تلاش‌های تبلیغاتی برای تقویت اعتبار صرافی کریپتو اِیس، ارزش توکن‌ها سقوط کرد. دادستان‌ها همچنین ادعا می‌کنند که افراد تحت‌تعقیب، قیمت توکن‌ها را دستکاری کرده‌اند.
به نظر می‌رسد وسعت کامل فریب‌کاری صرافی رمزارز ذکرشده زمانی آشکار شد که سرمایه‌گذاران قادر به نقدکردن دارایی‌های دیجیتال خود نبودند و این موضوع منجر به شکایت برخی از آن‌ها شد. درهمین حال، گزارش تایپه تایمز نشان می‌دهد که درمجموع ۶۷.۴ میلیون دلار از فروش توکن‌ها و محصولات مرتبط با بلاکچین جمع‌آوری شده است. افزون بر این، دادستان‌ها ادعا می‌کنند که بخشی از عواید حاصل از این کلاهبرداری در مکان‌های مختلفی در تایوان پنهان شده است و مظنونین یک ملک در شهرستان ییلان خریداری کرده‌اند.
دادستان‌ها از آن زمان تاکنون ۲۰ سال زندان را برای بنیان‌گذاران این پلتفرم معاملاتی و ۱۲ سال حبس برای رئیس هیئت‌مدیره ACE پیشنهاد کرده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید