شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7420 |
تاریخ انتشار : ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۷ |
532 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

در دوره هاوینگ بیت‌کوین (BTC)، همه نگاه‌ها به جریان‌ ورود سرمایه به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین پس از پنج روز متوالی خروج پول است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از بخش انگلیسی زبان «Cryptonomist»، طبق داده‌های فارساید (Farside)، جریان ورودی سرمایه به صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین (BTC) پس از رویداد هاوینگ بیت‌کوین به مثبت ۶۲.۲ میلیون دلار در دیروز رسیده است. درهمین حال، به نظر می‌رسد که رخداد مذکور درحال تغییر روند منفی کلی در جریان ورودی وجوه به ETFهای اسپات بیت‌کوین است که اکنون درحال تسخیر بازار رمزارز است. رقم مذکور بالاتر از حجم ورودی‌های مثبت ثبت‌شده وجوه در جمعه گذشته، (۱۹ آوریل) با ۵۹.۷ میلیون دلار است.
با این حال، برای پنج روز متوالی قبل از هاوینگ، از (۱۲ تا ۱۸ آوریل)، بخش ETF بیت‌کوین به ثبت ورود جریان‌های قابل‌توجه سرمایه ادامه داد. همچنین، بالاترین رقم ورودی، معادل ۱۶۵ میلیون دلار در (۱۷ آوریل) بود. علیرغم بازگشت روند مثبت ورود سرمایه در روز گذشته، هنوز یک صندوق قابل معامله در بورس وجود دارد که به نظر می‌رسد برای دنبال‌کردن روند مثبت کلی، در تلاش است.
صندوق سرمایه‌گذاری (تراست) بیت‌کوین گری‌ِاسکیل (GBTC) در طول ماه (آوریل) همچنان به ثبت جریان خروج نقدینگی خود ادامه می دهد و برای حفظ ۳۰۰ هزار واحد بیت‌کوین در تقلّا است. در سمت دیگر، شرکت سرمایه‌گذاری بلک‌راک (BlackRock) وجود دارد که به نظر برای هفتادمین روز متوالی درحال ثبت جریان مثبت خالص ورودی پول است. صندوق ETF اسپات بیت‌کوین بلک‌راک (IBIT) در روز گذشته با ثبت بالاترین جریان ورودی ۱۹.۷ میلیون دلاری روزانه سرمایه، وارد ۱۰ صندوق برتر معامله‌شده در بورس شده است.
درهمین راستا، طبق گفته این مؤسسه مالی، صندوق قابل معامله در بورس اسپات بیت‌کوین صادرشده از سمت بلک‌راک در روز دوشنبه بیش از ۶۰۰ میلیون دلار دارایی تحت مدیریت (AUM) اضافه کرد و کل موجودی خود را به ۱۸.۱۶ میلیارد دلار رساند.
برای وَن‌اِک (VanEck)، سرمایه‌گذاران خُرد درحال هدایت جریان سرمایه هستند
اخیراً در مصاحبه‌ای، مدیرعامل وَن‌اِک (VanEck)، اظهار داشت که به نظر او، در ماه‌های اول سال (۲۰۲۴)، ۹۰ درصد از سرمایه ورودی به ETFهای اسپات بیت‌کوین هنوز از سرمایه‌گذاری‌های خُرده‌فروشی نشأت می‌گیرد. این بدان معنا است که به گفته وَن‌اِک، سرمایه‌گذاران نهادی هنوز وارد بازار نشده‌اند.
همچنین، وَن‌اِک اضافه می‌کند که تا به امروز هیچ بانک آمریکایی رسماً این نوع سرمایه‌گذاری را تأیید نکرده یا به مشاوران مالی خود اجازه خرید و سرمایه‌گذاری بیت‌کوین را نداده است. از این نظر، وَن‌اِک نسبت به رشد بازار ارز دیجیتال بسیار خوش‌بین است و اعتقاد دارد که از ماه آینده، ممکن است اخبار بزرگی به گوش برسد.
 علاوه بر این، مدیرعامل وَن‌اِک این احتمال را می‌بیند که صندوق‌های قابل معامله در بورس اسپات بیت‌کوین می‌توانند درنهایت شروع به جذب سرمایه‌های نهادی قابل‌توجهی از بانک‌ها و شرکت‌های سنتی کنند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید