شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8714 |
تاریخ انتشار : ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ |
79 بازدید
1
ارسال به دوستان

در حالی که دلار امروز در پی نوسانات اخیر ثابت ماند، اکثر ارزهای آسیایی در روز دوشنبه در محدوده‌ی ثابت به پایین حرکت کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اینوستینگ» دلار در روز دوشنبه، در پی نوسانات اخیر ثابت ماند، اما اکثر ارزهای آسیایی در روز دوشنبه در محدوده‌ی ثابت به پایین حرکت کردند. در همین راستا، شاخص دلار و معاملات آتی شاخص دلار در معاملات روز دوشنبه آسیا تحرک اندکی را به تصویر کشیدند.
بررسی نوسانات بازارها نشان می‌دهد که معامله‌گران پیش از انتشار داده‌های کلیدی تورم ایالات متحده که اواخر این هفته منتشر می‌شود، تا حد زیادی به سمت دلار گرایش دارند.
گذشته از این، آمار CPI که قرار است در روز چهارشنبه ارائه شود، در کانون توجه قرار خواهد گرفت. چرا که احتمالاً در چشم‌انداز نرخ‌های بهره ایالات متحده تأثیرگذار است.
با توجه به قرائت‌های اقتصادی متفاوت از ایالات متحده که سؤالاتی در مورد زمان دقیق آغاز به کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی در سال جاری ایجاد کرد، دلار در هفته‌ی گذشته شاهد نوسانات شدید بود. اما در حالی که به نظر می‌رسد اقتصاد ایالات متحده در ماه‌های اخیر سرد شده است، پیش‌بینی می‌شود که تورم همچنان ثابت بماند.
در حال حاضر، به منظور حصول به نشانه‌های بیشتر در مورد نرخ بهره، تمرکز مستقیماً بر روی داده‌های تورم آتی ایالات متحده معطوف شده است.
در چشم‌انداز ارزها، داده‌های متوسط تورم چین بر یوان تأثیر گذاشت، در حالی که جرقه‌ای را برای ضعف خفیف در سایر ارزهای در مراوده با چین برانگیخت.
در پی انتشار داده‌های آخر هفته که سیگنال‌های متفاوتی را در مورد تورم چین ارائه کرد، جفت دلار/یوان (USD/CNY) در روز دوشنبه ۰.۱ درصد افزایش یافت و به بالاترین حد در دو هفته‌ی اخیر رسید.

از آنجا که اقدامات محرک مستمر پکن به افزایش تقاضا کمک کرد، تورم شاخص قیمت مصرف‌کننده در آوریل بیش از حد انتظار افزایش یافت. اما داده‌ها به ضعف فعالیت تجاری چین اشاره داشتند و از این رو، تورم شاخص قیمت تولیدکننده برای نوزدهمین ماه متوالی کاهش یافت.
داده‌های تورم حاکی از آن بود که پکن هنوز در صدد است تا اقدامات بیشتری برای تقویت رشد اقتصادی به انجام برساند.

در سرزمین آفتاب تابان، ین ژاپن در روز دوشنبه حرکت اندکی داشت و جفت دلار/ین (USD/JPY) درست زیر سطح ۱۵۶ در نوسان بود.
گفتنی است در پی دو مورد مداخله در اوایل ماه مه، اکثر فعالان بازار انتظار مداخله‌ی بالقوه‌ی مقامات دولت برای حمایت از ارز ژاپن را دارند. پیش از این نیز مشاهده شد که مقامات دولتی برای پایین آوردن جفت دلار/ین (USD/JPY) از بالاترین سطح ۳۴ سال اخیر که بالای ۱۶۰ بود، وارد عمل شدند. در حال حاضر، با اینکه سطح ۱۶۰ به عنوان خط مبنایی برای دولت در نظر گرفته می‌شود، تحلیلگران هشدار داده‌اند که مداخله ممکن است قبل از این سطح صورت گیرد.
سایر ارزها در روز دوشنبه افت خفیفی را تجربه کردند. در حالی که جفت دلار آمریکا/دلار سنگاپور (USD/SGD) با رشد اندکی همراه بود، جفت دلار استرالیا/دلار آمریکا (AUD/USD) 0.1 درصد کاهش یافت.
و در نهایت، جفت دلار آمریکا/وون کره جنوبی (USD/KRW) 0.1 درصد سقوط کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید