شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7045 |
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۷ |
508 بازدید
1
ارسال به دوستان

دولت نروژ با وضع قانون جدیدی برای مراکز داده (دیتاسنتر) در این کشور، درصدد محدودکردن فعالیت‌های استخراج ارزهای دیجیتال است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Crypto.news»، براساس گزارش رسانه محلی VG، چارچوب جدید وضع‌شده توسط دولت نروژ، مراکز داده (دیتاسنتر) را ملزم می‌کند که به‌طور رسمی ثبت‌نام کرده و اطلاعاتی را درمورد افراد دخیل مانند مالکان و مدیران و همچنین نوع خدماتی که ارائه می‌دهند، منتشر کنند. این قانون، اولین مورد از نوع خود خواهد بود و نروژ را به اولین کشور اروپایی تبدیل می‌کند که صنعت مراکز داده را مورد بررسی قرار می‌دهد.
در همین راستا، «کاریانه تونگ»، وزیر دیجیتال‌سازی نروژ گفت: «هدف، تنظیم این صنعت به‌گونه‌ای است که بتوانیم مدخلِ فعالیت‌هایی را که نمی‌خواهیم، ببندیم.»
این قانون‌گذاری جدید برای افزایش نظارت مقامات دولت محلی بر مراکز داده طراحی شده است تا به آن‌ها امکان دهد تصمیمات آگاهانه‌تری درباره تأیید یا رد فعالیت‌های آن‌ها بگیرند. رگولاتورها (تنظیم‌کننده‌ها) بر این باور هستند که این قانون، مدیریت زیرساخت‌های داده داخلی را به‌طرز قابل‌توجهی بهبود می‌بخشد. علاوه بر این، تنظیم‌کننده‌ها تأکید کرده‌اند که طرفدار عملیات استخراج (ماین) ارزهای دیجیتال نیستند. «تِریه آسلاند»، وزیر انرژی، نگرانی‌هایی را درمورد انتشار گازهای گلخانه‌ای مرتبط با فرآیند استخراج رمزارز ابراز کرد.
آسلاند گفت: «این فعالیت با انتشار گازهای گلخانه‌ای زیادی همراه است و نمونه‌ای از نوع کسب و کار در نروژ است که ما به آن احتیاجی نداریم.» او افزود که آن‌ها به‌دنبال کسب و کارهایی که درصدد استخراج برق ارزان باشند، نیستند.
نروژ با منابع انرژی تجدیدپذیری که بخش عمده‌ای از برق این کشور را تشکیل می‌دهند، بزرگ‌ترین تولیدکننده برق آبی در اروپا است. به همین دلیل، این کشور به‌واسطه پایین‌بودن هزینه برق در منطقه، در سال‌های اخیر به قطب نوظهوری برای استخراج‌کنندگان (ماینرهای) کریپتو تبدیل شده است. طبق گزارش سال (۲۰۲۳)، شرکت‌های استخراج رمزارز در شمال نروژ، جایی‌که برق ارزان‌تر است، به‌طور تجمعی به اندازه کل برق مصرفی منطقه لوفوتن، برق مصرف کرده‌اند.
درحال‌حاضر، تعداد شرکت‌های استخراج بیت‌کوین (BTC) که در داخل نروژ فعالیت می‌کنند برای تنظیم‌کننده‌ها ناشناخته هستند. با این وجود، به‌گفته تونگ، قانون جدید، شفافیت بیشتری در این مورد ایجاد کرده و به اجرای برنامه‌های دیجیتال‌سازی مرزی نروژ کمک می‌کند.
این نظارت شدیدتر از سوی دولت نروژ درحالی صورت می‌گیرد که اقتصاد استخراج ارزهای دیجیتال به‌طور گسترده‌ای با کاهش عملکرد روبرو بوده است. سهام برخی از شرکت‌های بزرگ استخراج بیت‌کوین، مانند ماراتون دیجیتال هلدینگ (Marathon Digital Holdings) و رایِت پلتفرم (Riot Platforms)، طی چند هفته گذشته همچنان کاهش یافته است. این تحولات درحالی رخ می‌دهد که صنعت کریپتو قرار است شاهد چهارمین رویداد نصف‌شدن پاداش استخراج (هاوینگ) بیت‌کوین در این هفته باشد. به گفته «مارکوس ثیه‌لِن»، رئیس تحقیقات ۱۰X Research، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین ممکن است برای حفظ سودآوری پس از هاوینگ، ۵ میلیارد دلار از دارایی اصلی خود را نقد کنند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید