شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8422 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ |
410 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

به دلیل نشانه‌هایی از کاهش محدودیت عرضه و ضعیف‌ترشدن تقاضای جهانی نفت، شاخص‌های نفتی با کاهش همراه شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، قیمت نفت در معاملات آسیایی روز چهارشنبه کاهش یافت؛ بهای معاملات آتی نفت خام برنت با ۵۷ سنت یا ۰.۶۹ درصد کاهش، به ۸۲.۵۹ دلار در هر بشکه رسید.
قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۵۳ سنت یا ۰.۶۸ درصد کاهش، به ۷۷.۸۵ دلار در هر بشکه رسید.
هر دو معیار در جلسه‌ی قبل به دلیل نشانه‌هایی از کاهش محدودیت عرضه و ضعیف‌ترشدن تقاضای جهانی نفت مطابق با گزارش پیش‌بینی EIA در روز سه‌شنبه، با کاهش اندک همراه بودند. 
در چشم‌انداز گزارش‌های کلیدی، داده‌های صنعت حاکی از آن بود که ذخایر نفت خام و سوخت در ایالات متحده انباشته شده‌اند که نشانه‌ای از تقاضای ضعیف است. در این بین، قبل از نشست سیاست اوپک پلاس در ماه آینده، انتظارات محتاطانه‌ای مبنی بر عرضه ظاهر شد.
منابع بازار با استناد به آمار موسسه‌ی امریکن پترولیوم از افزایش ذخایر نفت خام آمریکا در هفته‌ی منتهی به ۳ می، به میزان ۵۰۹ هزار بشکه خبر دادند. ناگفته نماند که موجودی بنزین و سوخت تقطیری نیز افزایش داشته است.
تحلیلگران ING در یادداشت مشتری، اعداد API منتشر شده را نسبتاً نزولی ارزیابی کردند که علت آن، افزایش انبارهای نفت خام و محصولات نفتی بود.
به علاوه، تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز انتظار دارند که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته‌ی گذشته، حدود ۱.۱ میلیون بشکه کاهش یابد.
در کنار این‌ها، انتظاراتی پیرامون کاهش عرضه از سوی سازمان کشورهای صادرکننده‌ی نفت و متحدانش (اوپک پلاس) قبل از نشست سیاستگذاری در اول ژوئن وجود دارد که بر بازارها تأثیر گذاشته است.
تحلیلگران ING با اشاره به انتظارات پیرامون تمدید کاهش عرضه‌ی داوطلبانه‌ی اضافی فراتر از سه ماهه‌ی دوم سال جاری، اوج‌گرفتن زمزمه‌ها پیرامون سیاست تولید اوپک پلاس را عاملی برای اعمال فشار بیشتر بر قیمت نفت قلمداد کردند.
برخی از تحلیلگران بر این باورند که تقاضای کوتاه‌مدت با محدودشدن کاهش قیمت کلی، به خوبی پشتیبانی شود.
نیل کراسبی، تحلیلگر کالاهای اسپارتا، بخش کثیری از صحبت‌های هفته‌های اخیر پیرامون کاهش دوره‌های اقتصادی را زیاده‌روی نامید و حواشی را همچنان سالم تلقی کرد که به معنای افزایش تقاضای آسیایی پس از اوج‌گیری و رکود تقاضاست. 
در عین حال، موضوع دیگری که بر قیمت نفت فشار وارد کرده، امید به آتش‌بس در غزه در جلسات اخیر بوده است. در همین راستا، برخی از تحلیلگران از کاهش حق بیمه‌ی ریسک نفت خبر دادند. 
بیل ودربرن، اقتصاددان کپیتال اکونومیکس در یادداشت مشتری به کاهش قیمت نفت پس از حملات پیاپی ایران و اسرائیل اشاره کرد که تا حدی از ریسک قیمت‌ها کاسته است.
وی همچنین کاهش تولید اوپک پلاس را حامی قیمت‌ها دانست و افزود: «انتظار داریم که اعضا نسبت به تعدیل تدریجی این کاهش‌ها از جولای اقدام کنند و قیمت نفت را پایین بیاورند.»
ایالات متحده معتقد است که مذاکرات در مورد آتش بس غزه باید بتواند شکاف بین اسرائیل و حماس را ببندد. بنا به گفته‌ی یک منبع آگاه به رویترز، «بیل برنز»، مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا روز چهارشنبه برای گفتگو با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و دیگر مقامات ارشد این کشور، به اسرائیل سفر خواهد کرد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید