شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6064 |
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۵ |
143 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

هیئت منصفه، «دو کوآن (Do Kwan)»، غول دنیای ارزهای دیجیتال را در دادگاه کلاهبرداری مدنی ایالات متحده مسئول شناخت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Koreaherald»، براساس گزارش‌های خبری، هیئت منصفه‌ای در نیویورک، روز جمعه «دو کوآن»، مؤسس و مدیرعامل ترافرم لبز (Terraform Labs) و شرکت تحت امر وی را درحالی‌که او در انتظار فرآیندی برای تعیین استرداد به زادگاهش، کره جنوبی یا ایالات متحده در مونته‌نگرو به سر می‌برد، در قبال اتهامات کلاهبرداری مدنی مسئول شناخت.
خبرگزاری رویترز و سایر رسانه‌ها گزارش دادند که هیئت منصفه مذکور با کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده موافقت کرد که کوآن و شرکت متبوع وی قبل از سقوط استیبل‌کوین ترایواس‌دی (USTC) در سال (۲۰۲۲)، سرمایه‌گذاران را گمراه کرده‌اند. حکم هیئت منصفه در دادگاه فدرال منهتن درحالی صادر شد که همچنان عدم اطمینان درمورد محل استرداد او وجود دارد، زیرا هم کره‌جنوبی و نیز ایالات متحده به‌دنبال استرداد مؤسس ترافرم لبز به اتهاماتی مرتبط با سقوط ارزهای دیجیتال هستند.
از طرف دیگر، روزنامه ویژستی (Vijesti) مونته‌نگرو گزارش داد که دادگاه عالی این کشور نیز روز جمعه تصمیم گرفت تا حکم قبلی استرداد کوآن به کره‌جنوبی را لغو و پرونده را به دادگاه پایین‌تری ارجاع دهد. در همین راستا، دادگاه عالی ماه گذشته پس از درخواست دفتر دادستان کل برای بررسی قانونی‌بودن رویه‌هایی که منجر به تصمیم استرداد دو کوآن شد، تصمیم به تعویق استرداد این غول دنیای کریپتو به کره‌جنوبی گرفت.
کوآن در ماه (مارس) سال گذشته زمانی‌که گزارش شده بود وی در تلاش برای سوارشدن به هواپیمایی به مقصد امارات متحده عربی با پاسپورت جعلی بود، در فرودگاهی در مونته‌نگرو دستگیر شد. او پس از فرار از کره‌جنوبی در بحبوحه تحقیقات مرتبط با فاجعه ارزهای دیجیتال، ناپدید شده بود.
درنهایت، دادستان‌های کره‌جنوبی به‌دنبال استرداد کوآن به‌دلیل اتهاماتی مرتبط با سقوط توکن‌های USTC و لونا (LUNA) (به لونا کلاسیک (LUNC) تغییر نام داده است) متعلق به ترافرم لبز در ماه (مِی ۲۰۲۲) هستند. برآوردها حاکی از آن است که سقوط توکن‌های مذکور تقریباً ۵۰ تریلیون وون کره‌جنوبی برابر با ۳۷ میلیارد دلار آمریکا (USD) از ارزش بازار رمزارز را از بین برده است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید