شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6395 |
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲ |
640 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

«پُل گِرِوال»، مدیر ارشد حقوقی کوین‌بیس (Coinbase)‌، خواستار معرفی فوری قوانین مربوط به استیبل‌کوین‌ها شده است.

به گزارش «Coingape»، معاون وزیر خزانه داری ایالات متحده خواستار مقررات سختگیرانه‌تر برای مقابله با تأمین مالی غیرقانونی ارزهای دیجیتال شد. درهمین حال، «پُل گِرِوال»، مدیر ارشد حقوقی (CLO) کوین‌بیس (Coinbase)‌، با این احساسات موافق بود و خواستار قانون‌گذاری فوری برای استیبل‌کوین‌ها شد.

این اظهارات پیش از جلسه استماع مورد انتظار کمیته امور بانکداری سنا ایالات متحده درمورد تأمین مالی غیرقانونی، تروریسم و فرار از تحریم‌ها با استفاده از ارزهای دیجیتال که برای سه‌شنبه (۹ آوریل) تنظیم شده است، انجام می‌شود.

گِرِوال در پستی در شبکه اجتماعی X نوشت: «همین حالا قوانین مربوط به استیبل‌کوین را تصویب کنید.» او اشاره کرد که «والی آدِیِمو»، معاون وزیر خزانه‌داری ایالات متحده، در پرونده بانکی سنا شهادت داده است.

مدیر ارشد حقوقی کوین‌بیس پس از خواندن شهادت‌نامه نتیجه‌گیری کرد: «یک‌چیز واضح است: اگر ما درمورد رسیدگی به درصد کمی از تأمین مالی غیرقانونی که با دارایی‌های دیجیتال انجام می‌شود جدی هستیم، همین حالا قوانین مربوط به استیبل‌کوین را تصویب کنید.»

علاوه بر این، او افزود: «منافع امنیتی ایالات متحده با تمرکز بر استیبل‌کوین‌های با پشتوانه دلار در زادگاه اصلی دلار آمریکا تأمین می‌شود.» مدیر ارشد حقوقی کوین‌بیس همچنین به برخی مسائل کلیدی که قانون می‌تواند بدون دخالت سیاست آن‌ها را حل کند، اشاره کرد.

او خاطرنشان کرد: «قوانین مدیریت ذخایر، حقوق بازخرید و همه این موارد، اگر اراده بیشتری برای انجام کار به‌جز سیاست‌بازی داشته باشیم، به‌سادگی قابل رسیدگی هستند.»

این نطق پُرشور در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده درباره سوء استفاده از رمزارزها توسط گروه‌های تروریستی و سایر بازیگران مخرب مطرح می‌شود. در شهادت کتبی که برای جلسه استماع آماده شده است، آدِیِمو بر تاکتیک‌های درحال تکاملی که چنین گروه‌هایی برای سوءاستفاده از دارایی‌های دیجیتال برای اهداف غیرقانونی به کار می‌گیرند، تأکید کرد.

آدِیِمو به موارد مختلفی از جمله سازمان‌های تروریستی، ازجمله القاعده اشاره کرد. او خاطرنشان ساخت که آن‌ها از ارزهای دیجیتال برای تسهیل تأمین مالی غیرقانونی استفاده کرده‌اند. افزون بر این، شهادت او شامل شبکه‌های پول‌شویی بیت‌کوین (BTC) تا انتقال ارز دیجیتال به گروه‌های جهادی می‌شد.

همچنین، این شهادت، تصویری تلخ از چالش‌های مقابله با این تهدیدات را ارائه کرد. با این حال، معاون وزیر خزانه‌داری بر نیاز به اصلاحات جامع برای تقویت اختیارات مقابله با تأمین مالی تروریسم تأکید کرد. او بر لزوم مدرن‌سازی مقررات برای رسیدگی به پویایی‌های منحصر به فرد اکوسیستم دارایی‌های دیجیتال تأکید کرد.

اصلاحات پیشنهادی چه هستند؟
برخی از اصلاحات پیشنهادی عبارتند از: اِعمال تحریم‌های ثانویه علیه تامین‌کنندگان دارایی‌های دیجیتال خارجی که تسهیل‌کننده تأمین مالی غیرقانونی هستند، گسترش پوشش نظارتی برای مشمولیت ارائه‌دهندگان خدمات دارایی مجازی (VASP) و صرافی‌های ارز دیجیتال و شفاف‌سازی حوزه قضایی برای رسیدگی به پلتفرم‌های رمزارز فراساحلی.

براین اساس، شهادت آدِیِمو بر نقش حیاتی استیبل‌کوین‌ها، به‌ویژه آن‌هایی که با دلار آمریکا (USD) ارزش‌گذاری می‌شوند، تأکید کرد. وی همچنین بر تلاش‌های گسترده‌تر برای حفظ امنیت ملی و مبارزه با تأمین مالی غیرقانونی اشاره کرد. این موضوع با خواسته‌های مدیر ارشد حقوقی کوین‌بیس هم‌سو است، زیرا هر دو به‌دنبال مقررات بهتر برای استیبل‌کوین‌ها هستند.

مضاف بر این، وی بر اهمیت تمرکز استیبل‌کوین‌های دلاری در ایالات متحده تأکید کرد. او همچنین به قوانین مدیریت ذخایر و حق بازخرید به‌عنوان حوزه‌های کلیدی که نیاز به توجه دارند، اشاره کرد، نکته‌ای که مدیر ارشد حقوقی کوین‌بیس نیز از آن حمایت می‌کند.

حمایت کوین‌بیس از مقررات استیبل‌کوین، نگرانی‌های مطرح‌شده توسط آدِیِمو را درمورد خطراتی که دارایی‌های مجازی برای سلامت سیستم مالی ایجاد می‌کنند، منعکس می‌کند. بیانیه پُل گِرِوال، بر نیاز فوری به اقدامات قانون‌گذاری برای تجهیز مقامات نظارتی به ابزارهای لازم برای مقابله مؤثر با تهدیدهای نوظهور تأکید می‌کند.

جلسه استماع آتی کمیته بانکداری سنا که برای (۹ آوریل ۲۰۲۴) در ساختمان اداری سنا دیرکسن (Dirksen) برنامه‌ریزی شده، بیشتر توجهات را به خود جلب کرده است. افزون بر این، جلسه مذکور، فضایی را برای ذینفعان فراهم خواهد کرد تا درباره مسائل فوری مقابله با تأمین مالی غیرقانونی به بحث و گفتگو بپردازند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید