شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7203 |
تاریخ انتشار : ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ |
274 بازدید
1
ارسال به دوستان

وقتی که مشخص شود فدرال رزرو چاره‌ای جز کاهش نرخ بهره ندارد، در آن زمان است که می‌توانیم شاهد مرحله‌ی بعدی بازار صعودی طولانی‌مدت باشیم.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از کیتکونیوز، دلایل بسیار واضحی وجود دارد که چرا قیمت طلا در پایان هفته با تثبیت حدود ۲۴۰۰ دلار در هر اونس، یک رکورد جدید بسته‌شدن هفتگی را رقم زد.
با این حال، افزایش بی‌سابقه همبستگی‌های بنیادین طولانی‌مدت را شکسته است، و سوالی که سرمایه‌گذاران باید بپرسند این است که آیا این شروع یک تغییر الگوی جدید است یا می‌توانیم شاهد بازگشت به هنجارهای قبلی باشیم.
با تسلط تنش و هرج و مرج در خاورمیانه، طلا همچنان از عدم اطمینان ژئوپلیتیک سود می‌برد. در عین حال، از آنجا که بازارهای سهام در تلاش برای حفظ شتاب صعودی خود در نزدیکی بالاترین رکوردها هستند، این فلز زرد همچنان دارایی امن جذابی تلقی می‌شود.
به علاوه، بدان دلیل که ارزهای فیات تحت فشار سطوح بدهی فزاینده در حال مبارزه هستند، طلا همچنین می‌تواند به مصرف‌کنندگان کمک کند تا از ثروت و قدرت خرید خود حفاظت به عمل آورند. از این رو، این موارد ستون‌های حیاتی حمایت از بازار طلا هستند.
با این حال، طلا یک دارایی بدون بازده است، بنابراین در محیطی که بازده اوراق قرضه رو به افزایش می‌رود، نگهداری آن ممکن است گران تمام شود که به آن هزینه‌ی فرصت نگهداری اتلاق می‌گردد.
از سوی دیگر، بازار جهانی طلا با دلار آمریکا قیمت‌گذاری می‌شود، بنابراین هر چه معاملات دلار آمریکا بالاتر باشد، طلا گران‌تر خواهد بود.
در مقام توصیف، می‌توان این سناریو را یک نبرد طناب کشی در بازار طلا نامید. جالب اینجاست که این عوامل نسبتا متعادل بوده‌اند و تنها طی دو ماه اخیر بازار به یک سمت منحرف شده است.
گذشته از آن، در دنیای عدم اطمینان، سرمایه‌گذاران توجه چندانی به هزینه‌های فرصت فلز گرانبها ندارند، چرا که به دنبال محافظت از سبد و قدرت خرید خود هستند. اما آیا این روند ادامه دارد؟

نشانه‌هایی مشاهده می‌شود که حرکت طلا، حداقل در حال حاضر، در حال ضعیف‌شدن است. از طرفی، با توجه به تداوم و تشدید بحران‌های موجود، اتمام درگیری در خاورمیانه بعید به نظر می‌رسد. 
با این حال، این تهدید در دیگر قدرت‌های بزرگ جهانی تشدید نشده است؛ تنش‌ها کاهش نیافته، اما حداقل تثبیت شده‌اند و این می‌تواند از میزان تقاضای امن برای طلا بکاهد و تمرکز مجددی بر سیاست پولی فدرال رزرو نیز داشته باشد.
در این هفته، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، بازارها را با یک اظهارنظر کوتاه جنگ‌طلب غافلگیر کرد. پاول در حالی که در واشنگتن دی سی صحبت می‌کرد، با اشاره به آمار و ارقام تورم داغ‌تر از حد انتظار، خاطرنشان کرد که بانک مرکزی با توجه به این داده‌ها، اطمینان کمتری به آمادگی برای کاهش نرخ بهره دارد. به علاوه، کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن اساساً خارج از جدول است و بازارها فقط شانس ۵۰/۵۰ کاهش نرخ را در جولای می بینند.
با این حال، ممکن است در پی این نظرات، سرمایه‌گذارانی باشند که حاضر شوند بخشی از سود طلای خود را از روی میز حذف کنند. افزون بر آن، احساسات سرمایه‌گذاران از نظرسنجی مدیر صندوق بانک آمریکا حاکی از آن است که طلا اشباع خرید شده است.
به گفته گروهی از تحلیلگران، یک دوره تثبیت کوتاه‌مدت در تابستان می‌تواند فضای مثبتی را برای طلا ایجاد کند. همچنین وقتی که مشخص شود فدرال رزرو چاره‌ای جز کاهش نرخ بهره ندارد، در آن زمان است که می‌توانیم شاهد مرحله‌ی بعدی بازار افزایشی طولانی‌مدت باشیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید