شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 4518 |
تاریخ انتشار : ۰۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ |
108 بازدید
1
ارسال به دوستان

در این مطلب، رویدادهای کلیدی بازار و نوسانات قیمت طلا مورد بررسی قرار می‌گیرند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اکونومیز، قیمت طلا در معاملات روز جمعه اروپا در مسیر کسب سود، دومین ضرر متوالی خود را در فاصله‌ای از سقف قیمت ۲۲۰۰ دلاری به ثبت رساند.
گفتنی است این فلز گرانبها به دلیل افزایش ارزش دلار در برابر رقبای اصلی تحت فشار قرار گرفت و قیمت‌های آتی طلای دلاری را برای دارندگان سایر ارزها گران‌تر می‌کند.
پس از اینکه فدرال رزرو پیش بینی خود را برای کاهش نرخ بهره در سال جاری حفظ کرد، این فلز گرانبها همچنان در مسیر سود هفتگی قرار گرفت.
قیمت طلا در مقیاس روزانه
قیمت طلا پس از کاهش ۰.۲۵ درصدی در روز پنج‌شنبه و فاصله‌گرفتن از بالاترین رکورد ۲۲۲۲ دلاری، با ۰.۸۵ درصد کاهش، به ۲۱۶۲ دلار در هر اونس رسید، در حالی که بالاترین سطح جلسه‌ی معاملاتی در ۲۱۸۶ دلار بود.
قیمت دلار
شاخص دلار در روز جمعه، با ۰.۴ درصد افزایش، برای دومین جلسه‌ی متوالی روند رشد را امتداد داد و در برابر سبدی از رقبای اصلی، به ۱۰۴.۴۲ رسید.
این دستاوردها در بحبوحه‌ی خوش‌بینی نسبت به عملکرد اقتصادی در ایالات متحده و احتمال اینکه سایر بانک‌های مرکزی جهانی در مقابل فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره عجله کنند، به دست آمد.

معاملات هفتگی طلا
قیمت طلا از ابتدا تا پایان هفته، ۰.۵ درصد افزایش یافت تا اولین سود هفتگی در پنج هفته‌ی پس از نشست سیاستی فدرال رزرو را تجربه کند.
فدرال رزرو
همانطور که انتظار می‌رفت، فدرال رزرو برای پنجمین جلسه‌ی متوالی نرخ بهره را بدون تغییر در ۵.۵ درصد، یعنی بالاترین میزان سال ۲۰۰۲ حفظ کرد.
فدرال رزرو اعلام کرد که شاخص‌های اخیر حاکی از آن است که عملکرد اقتصادی ایالات متحده همچنان قوی است که این امر با افزایش اشتغال و تضعیف نرخ تورم همراه بوده است. به علاوه فدرال رزرو خاطرنشان کرد که هرگونه تغییر در نرخ بهره مستلزم بررسی دقیق داده‌های تورم و ریسک‌های آتی است.
همچنین مقامات بر این نکته اذعان داشتند که تا زمانی که اطمینان بیشتری در مورد رسیدن به هدف تورم ۲ درصد به دست نیاید، نرخ بهره را کاهش نخواهند داد.
چشم‌انداز اقتصادی
گزارش چشم‌انداز اقتصادی فصلی فدرال رزرو، شامل اصلاحات مهمی بود:
فدرال رزرو چشم‌انداز خود را برای رشد سال ۲۰۲۴ از ۱.۴ درصد، به ۲.۱ درصد و برای رشد سال ۲۰۲۵ از ۲.۰ درصد به ۱.۸ درصد و برای رشد سال ۲۰۲۶ از ۲.۰ درصد به ۱.۸ درصد تغییر داد.
و اما برای تورم اصلی، فدرال رزرو پیش بینی تورم سال ۲۰۲۴ خود را ۲.۴ درصد و پیش بینی سال ۲۰۲۵ را ۲.۲ درصد و پیش بینی سال ۲۰۲۶ را در سطح ۲.۰ درصد حفظ کرد.
در مورد تورم هسته نیز، فدرال رزرو پیش بینی سال ۲۰۲۴ خود را از ۲.۴ درصد به ۲.۶ درصد تغییر داد و پیش بینی سال ۲۰۲۵ خود را همچنان روی ۲.۲ درصد، و پیش بینی سال ۲۰۲۶ روی ۲.۰ درصد قرار داد.
و در نهایت، فدرال رزرو نرخ بهره را در سال جاری ۴.۷۵ درصد و در سال آینده ۴.۰ درصد حفظ کرد.
پاول
بنا به اظهار جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، اعضای FOMC متعهد به رساندن تورم به هدف ۲ درصد هستند. وی همچنین خاطرنشان کرد که تورم گرچه کند شده، اما همچنان بالاتر از هدف است.
با این حال، وی تورم ایالات متحده را همچنان در سطحی بالا برشمرد که فدرال رزرو به آن توجه دارد. گرچه تورم فراتر از حد انتظار در ماه فوریه، تغییری در چشم‌انداز فدرال رزرو ایجاد نکرد.
نرخ‌های ایالات متحده
پس از نشست فدرال رزرو، احتمال کاهش ۰.۲۵ درصدی نرخ بهره در ژوئن، به ۷۵ درصد افزایش یافت.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید