شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6996 |
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵ |
120 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

با وجود برخی نگرانی‌ها پیرامون تقاضای جهانی و اختلالات عرضه، بهای نفت امروز کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، بهای نفت در معاملات اولیه‌ی روز چهارشنبه کاهش یافت. در حالی که قیمت نفت خام آمریکا در ماه می با ۶۳ سنت یا ۰.۷۴ درصد کاهش، به ۸۴.۷۳ دلار در هر بشکه رسید، معاملات آتی برنت در ماه ژوئن با ۵۶ سنت یا ۰.۶۲ درصد کاهش، سطح ۸۹.۴۶ دلار در هر بشکه را ثبت کرد.
گفتنی است با وجود تحرک ضعیف اقتصادی در چین و افزایش احتمالی ذخایر تجاری ایالات متحده، نگرانی‌ها پیرامون تقاضای جهانی برانگیخته شد که فراتر از دغدغه‌های عرضه ناشی از تشدید تنش‌ها در خاورمیانه بود.
بررسی روندهای قیمت حاکی از آن است که بدان دلیل که بادهای معکوس اقتصادی احساسات سرمایه‌گذاران را تحت فشار قرار داده و منافع حاصل از تنش‌های ژئوپلیتیکی را محدود کرده، نفت از ابتدای هفته تاکنون کاهش یافته است. در حال حاضر، فعالان بازار در انتظار واکنش احتمالی اسرائیل به حمله‌ی آخر هفته‌ی ایران هستند. 
ییپ جون رانگ، استراتژیست بازار IG با اشاره به حساس‌بودن قیمت نفت نسبت به ریسک‌های ژئوپلیتیکی، خاطرنشان کرد که با توجه به تغییراتی که نفت در هفته‌ی گذشته همگام با تنش‌های موجود تجربه کرد، در حال حاضر واکنش اسرائیل تعیین می‌کند که آیا امکان درگیری منطقه‌ای گسترده‌تری وجود دارد که اثرات آن بر عرضه‌ی نفت، احساس شود.
رانگ همچنین ضعف کوتاه‌مدت فعلی قیمت نفت را نمایانگر برخی انتظارات مبنی بر امکان مهار تنش‌ها برشمرد و افزود: «تولیدکنندگان کلیدی نفت نظیر عربستان سعودی ممکن است برای کنترل و تعدیل هر گونه شوک عرضه‌ی جهانی وارد عمل شوند.»
از سوی دیگر، آمارهای مهم اقتصادی در چین، به عنوان بزرگترین واردکننده‌ی نفت جهان، به وضوح حکایت از رشد فراتر از انتظار اقتصاد در سه ماهه اول داشت، با این حال چندین شاخص ماه مارس، از جمله سرمایه‌گذاری دارایی، خرده‌فروشی و تولید صنعتی، به تقاضای داخلی ضعیف اشاره کردند که بر شتاب کلی تاثیر می‌گذارد.
در همین راستا، رانگ داده‌های اقتصادی مختلط از چین و افزایش یک شبه‌ی ذخایر نفت خام ایالات متحده را در کنار خریدهای مازاد در کوتاه‌مدت، مؤلفه‌هایی برای کسب سود معرفی کرد. 
در چشم‌انداز ژئوپلیتیک، سومین جلسه‌ی کابینه جنگ اسرائیل که قرار بود به منظور برنامه‌‌ریزی برای پاسخ به حمله‌ی مستقیم ایران به اسرائیل در روز سه شنبه برگزار شود، به روز چهارشنبه موکول شد.
و اما منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم در روز سه‌شنبه، از افزایش ذخایر نفت خام ایالات متحده در هفته‌ی گذشته بیش از حد انتظار تحلیلگران خبر دادند. افزون بر آن، داده‌های رسمی اداره اطلاعات انرژی، بازوی آماری وزارت انرژی ایالات متحده، در ساعت ۱۰:۳۰ صبح روز چهارشنبه ارائه می‌شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید