شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 3926 |
تاریخ انتشار : ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵ |
526 بازدید
1
ارسال به دوستان

«تیم باکلی»، مدیرعامل گروه وَنگارد، علیرغم مخالفت مشتریان و درخواست‌های آن‌ها، همچنان مخالف معرفی صندوق‌های قابل معامله در بورس اسپات بیت‌‌کوین است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «cryptointelligence»، موضع «تیم باکلی»، مدیرعامل وَنگارد (Vanguard) در ویدئویی که توسط این شرکت منتشر شد، تقویت شد؛ جایی‌که وی با اشاره به ماهیت پُرنوسان ارز دیجیتال، درمورد گنجاندن صندوق های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین (BTC) در سبد سهام بازنشستگی هشدار داد. او همچنین تأکید کرد: «ما معتقد نیستیم که یک ETF بیت‌کوین در سبد بلندمدت کسی که برای بازنشستگی خود پس‌انداز می‌کند، جایگاهی داشته باشد. این، یک دارایی سفته بازانه است».
باکلی با طرح پرسش بیشتر درباره اطمینان‌یافتن از بیت‌کوین به‌عنوان ذخیره ارزش، به عملکرد آن در بحران بازار سهام (۲۰۲۲)، جایی‌که ارزش بیت‌کوین در کنار بازار سهام سقوط کرد، اشاره داشت. او همچنین توضیح داد: «وقتی بازار سهام در بحران اخیر دچار لطمه شد، ارزش بیت‌کوین نیز با آن‌ها پایین آمد. بنابراین این، یک دارایی سفته بازانه است. واقعاً، تصور این نکته که دارایی مذکور چگونه در یک سبد بلندمدت جای دارد، سخت است.»
با وجود رکوردشکنی و رسیدن بیت‌کوین به قله‌های جدید ۷۳۸۳۵ دلار و پس از رسیدن به بالاترین سطح قبلی خود یعنی بیش از ۶۹۰۰۰ دلار، ارزش آن در سال (۲۰۲۲) با کاهش شدید مواجه شد و در میانه یک سقوط ۲۱ درصدی شاخص اس‌اَندپی ۵۰۰ (S&P 500) در نیمه اول سال، به زیر ۱۶۰۰۰ دلار سقوط کرد که عمدتاً به افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو (Fed) ایالات متحده نسبت داده می‌شود.
مدیرعامل وَنگارد به صراحت اعلام کرد که شرکت تحت مدیریت وی هیچ قصدی برای تغییر موضع خود در ارائه صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر بیت‌کوین به مشتریان خود ندارد و بیان کرد که موضع این شرکت تنها در صورتی تغییر خواهد کرد که ماهیت خود این کلاس دارایی متحول شود.
این تصمیم به‌دنبال تأیید ۱۱ صندوق قابل معامله در بورس اسپات بیت‌کوین توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده در (۱۰ ژانویه) و اعلام رسمی وَنگارد در (۱۲ ژانویه) از طریق کوین‌تلگراف (Cointelegraph) مبنی بر عدم ارائه صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین یا هر محصول مرتبط با ارز دیجیتال، اتخاذ شد. با وجود این موضع قاطع، برخی از مشتریان وَنگارد، به‌ویژه اشخاصی که در بخش کریپتو فعال هستند، نارضایتی خود را ابراز کرده‌اند.
علاوه بر این، به‌طور قابل توجهی، «یوگا کوهلر»، مدیر ارشد مهندسی کوین‌بیس (Coinbase)، تصمیم خود برای انتقال صندوق پس‌انداز Roth 401(k) خود از وَنگارد به فیدلیتی (Fidelity) اعلام کرد و «ممانعت اقتدارگرایانه» شرکت وَنگارد درمورد صندوق‌های قابل معامله در بورس اسپات بیت‌کوین را با فلسفه سرمایه‌گذاری خود ناسازگار دانست.
با این حال، طبق گزارش کوین‌تلگراف، وَنگارد همچنان با داشتن سهام ۸.۲۴ درصدی در شرکت مایکرواستراتژی (Microstrategy)، با قرار گرفتن در جایگاه دومین سرمایه‌گذار نهادی این شرکت، به‌طور غیرمستقیم در معرض بیت‌کوین قرار دارد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید