شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7081 |
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ |
465 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

کاهش قیمت شیبا اینو (SHIB) نشان داد که تقاضا برای این دارایی همچنان قوی نیست و فعالیت درون زنجیره‌ای این میم‌کوین با ورود کمتر کاربران جدید، کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Ambcrypto»، طی ۲۴ ساعت گذشته، بیش از ۲۴ میلیون توکن شیبا اینو (SHIB) از گردش خارج شد، زیراکه دومین میم‌کوین بزرگ بازار ارز دیجیتال همچنان شاهد فعالیت توکن‌سوزی بالایی است.
میزان سوزاندن توکن‌های شیبا اینو و رفتار برعکس قیمت آن
طبق به‌روزرسانی اخیر در شبکه اجتماعی X، مقدار توکن‌های سوزانده‌شده توکن بومی شیبا اینو از رقم روز گذشته بیش از ۹۰ درصد فراتر رفت. طی هفته گذشته، حدود ۷۹۸ میلیون توکن از گردش خارج شدند که این عدد تقریباً چهار برابر هفته قبل است.
درهمین حال، این میزان از سوزانده‌شدن توکن مورد توجه علاقه‌مندان به کریپتو قرار گرفته است، زیراکه اکثر پروژه‌ها درصدد حذف توکن‌ها از گردش برای افزایش ارزش (قیمت) بلندمدت هستند. این نوع از حذف توکن‌ها، باعث یک شوک در عرضه توکن‌ها می‌شود که درصورت همراهی با تقاضای قوی، می‌تواند افزایش قیمت‌ها را سبب شود.
با این حال، SHIB به‌طور واضحی اخیراً از این موضوع بهره‌مند نشده است، زیرا طبق داده‌های کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، این رمزارز در طول هفته، ۲۰ درصد کاهش قیمت را تجربه کرده است. این مسئله نشان می‌دهد که تقاضا برای این دارایی در زمان نگارش این خبر چندان قوی نبوده است.
شیبا اینو شاهد کاهش شدید فعالیت شبکه است
از سوی دیگر، این‌گونه بهره‌وری‌ها که شامل میزان توکن‌سوزی بالا و عدم رشد قیمت شیبا اینو است با فعالیت درون زنجیره‌ای SHIB پشتیبانی می‌شود. برپایه داده‌های سِنتیمنت (Santiment)، تعداد روزانه آدرس‌های منحصربه‌فردی که در تراکنش‌های ارز دیجیتال مذکور مشارکت دارند، در طول هفته بیش از ۵۰ درصد کاهش یافته است.
افزون بر این، سرعت ایجاد آدرس‌های جدید به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است و تنها حدود ۸۶۲ آدرس جدید در (۱۷ آوریل) ایجاد شد که کمتر از نصف تعداد مشاهده‌شده در هفته گذشته است. درهمین حال، پایین‌بودن نرخ رشد شبکه به این معنی است که این میم‌کوین به‌اندازه کافی مورد توجه قرار نگرفته است.

SHIB در بازارهای مشتقات
همچنین، کاهش قیمت شیبا اینو، به علاقه تریدرها به سفته‌گری برای این ارز دیجیتال لطمه زده است. طبق داده‌های کوین‌گلس (Coinglass)، بهره سررسید یا اوپن اینترست (OI) یا پولی که در قراردادهای آتی SHIB برجسته و قفل‌شده است، در طول هفته ۳۸ درصد و از ابتدای ماه بیش از ۵۵ درصد اُفت داشته است.

با این گفته، اکثر معامله‌گران مشتقات همچنان نسبت به شیبا اینو خوش‌بین هستند؛ زیرا نسبت پوزیشن‌های لانگ/شورت (خرید/فروش) تا زمان نگارش این خبر همچنان بالای ۱ باقی مانده است.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید