شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8339 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ |
141 بازدید
2
ارسال به دوستان

ارائه‌دهنده راهکارهای مقیاس‌پذیری لایه۲ اتریوم (ETH) دربرابر پشته فناوری اِستارک‌وِر (StarkWare) از اِستارک‌نِت (STRK) قرار گرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cointelegraph»، توسعه‌دهنده لایه۲ اتریوم (ETH)، پالیگان (MATIC) هم‌زمان با داغ‌شدن رقابت مقیاس‌پذیری اتریوم، شبکه آزمایشی نسخه آلفا آخرین راه‌حل رول‌آپ دانش صفر (ZK-rollup) خود را با نام میدِن (Miden) راه‌اندازی کرده است. درهمین راستا، در پُستی در (۶ مِی) شبکه اجتماعی X، پالیگان (Polygon) گفت که شبکه آزمایشی نسخه آلفا راه‌حل رول‌آپ دانش صفر میدِن برای توسعه‌دهندگان فعال است تا آزمایش خود را آغاز کنند. میدِن یک مجموعه زِدکِی (راه‌حل دانش صفر) است که برای گسترش قابلیت‌های بلاکچین اتریوم طراحی شده است.
آخرین راه‌حل پالیگان مانند دیگر مجموعه‌های ZK از نوعی رمزنگاری استفاده می‌کند که در آن، داده‌ها را بدون ذکر این‌که داده‌های مذکور از چه‌چیزی برای باقی شبکه استفاده می‌کنند، می‌توان تأیید یا «اثبات» کرد.
پالیگان توضیح داد که رول‌آپ میدِن همچنین دارای اثباتِ طرفِ مشتری است که در آن کاربران می‌توانند به‌صورت محلی برای انتقال وضعیت خود بدون نیاز به افشاء وضعیت شخصی به شبکه، مدرک ایجاد کنند. هدف از این کار کاهش بار بر روی شبکه و بهبود حریم خصوصی و مقیاس‌پذیری است.
میدِن همچنین قابلیت‌های اضافی مانند حساب‌های خصوصی که توکن‌ها و تراکنش‌های خصوصی را فعال می‌کنند تا در آن فقط هَش حساب در زنجیره ذخیره ‌شود، فعال می‌سازد. علاوه بر این، رول‌آپ مذکور از اجرای تراکنش موازی استفاده می‌کند، جایی‌که تراکنش‌ها می‌توانند به‌طور همزمان پردازش شوند که به آن امکان می‌دهد تا به توان عملیاتی بسیار بالاتری نسبت به شبکه اصلی اتریوم دست یابد و گرفتگی‌های حالت گره (نود) بلاکچین را کاهش دهد.
از طرف دیگر، سایر ویژگی‌های کلیدی برنامه‌ریزی‌شده شامل قراردادهای هوشمند قابل‌تنظیم و اسکریپت‌های گره، سفارشی‌شده است که در آن کاربران می‌توانند دستور یا اسکریپت‌های یادداشت خود را با استفاده از ماشین مجازی (VM) میدِن، زبان‌های برنامه‌نویسی مانند راست (Rust) را خلق کنند. درهمین حال، طبق نقشه‌راه میدِن، بدون اشاره‌ای به بازه زمانی راه‌اندازی شبکه اصلی، یک شبکه آزمایشی سازندگان برای ماه (سپتامبر) برنامه‌ریزی شده است.
با این تفاسیر، رول‌آپ میدِن وارد بازاری شده است که در رقابت مستقیم با شبکه مقیاس‌پذیری لایه۲ اِستارک‌وِر (StarkWare) و پشته فناوری رول‌آپ اِستارک‌نِت (STRK) و جایگزین‌های دیگر مانند زِدکِی‌سینک اِرا (ZkSync Era) از شرکت مَتر لبز (Matter Labs)، قرار می‌گیرد.
پالیگان همچنین درحال ایجاد ماشین مجازی دانش صفر اتریوم (zkEVM) خود بوده که یک راه‌حل مقیاس‌پذیر معادل ماشین مجازی اتریوم است که به اکثر قراردادهای هوشمند موجود، ابزارها و کیف‌پول‌ها اجازه می‌دهد تا کارایی یکپارچه‌ای داشته باشند. درهمین حال، توکن بومی بلاکچین پالیگان، MATIC، نسبت به راه‌اندازی شبکه آزمایشی مذکور واکنشی نشان نداد و ۳.۷ درصد در روز کاهش یافت و در زمان نگارش این خبر در ۰.۷۰۴ دلار معامله شد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید