شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8206 |
تاریخ انتشار : ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۷ |
277 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

سه استارت‌آپ مالی فناوری (فین‌تک) دستور توقف تراکنش‌های ارزهای دیجیتال همتا به همتا (P2P) را صادر کردند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «News.bitcoin»، مقامات نیجریه درحال برنامه‌ریزی هستند تا مؤسسات مالی را از تسهیل تراکنش‌های ارز دیجیتال همتا به همتا (P2P) منع کنند. براساس گزارشی، دفتر مشاور امنیت ملی نیجریه (NSA)، تجارت ارزهای دیجیتال را به‌عنوان یک نگرانی امنیت ملی طبقه‌بندی کرده است. درهمین راستا، سه استارت‌آپ مالی فناوری (فین‌تک) که به‌خاطر فعال‌سازی چنین تراکنش‌هایی شناخته می‌شوند، مسئول شده‌اند تا تراکنش‌های رمزارزی همتا به همتا را مسدود کرده و به آژانس‌های مجری قانون گزارش دهند.
این گمانه‌زنی مبنی بر این‌که نیجریه قصد دارد تراکنش های ارزهای دیجیتال P2P را ممنوع کند، تنها چند هفته پس از این‌که بانک مرکزی نیجریه (CBN) مجبور به‌ رد علنی نامه‌ای که ظاهراً تصمیمِ گرفته‌شده در (۵ فوریه ۲۰۲۱) را لغو می‌کرد، ظاهر شد. همان‌طور که قبلاً توسط Bitcoin.com گزارش شده بود. اخبار، بانک مرکزی نیجریه رسماً این دستورالعمل را در ابتدای سال (۲۰۲۴) لغو کرد. دستورالعمل موردبحث، بانک‌ها را مجبور کرد که نهادهای ارزهای دیجیتال را از اکوسیستم بانکی خود حذف کنند.
اگرچه این نامه درنهایت به‌عنوان یک حقه در نظر گرفته شد، بسیاری در جامعه ارزهای دیجیتال نیجریه استدلال کردند که این رخداد اعتماد سرمایه‌گذاران را تضعیف کرده است. برخی حدس می‌زنند که بانک مرکزی مذکور عامدانه نامه مطرح‌شده را منتشر کرده تا واکنش‌ها را قبل از تصمیم‌گیری نهایی ارزیابی کند.
ممنوعیت تراکنش‌های رمزنگاری‌شده همتا به همتا قریب‌الوقوع است
درهمین حال، گزارشی از تِک‌کابال (Techcabal) در (۳ مِی) نشان داد که دفتر مشاور امنیت ملی نیجریه که در ماه‌های اخیر بر سیاست این کشور درباره تراکنش‌های کریپتو تأثیر گذاشته است، تجارت ارزهای دیجیتال را به‌عنوان یک موضوع امنیت ملی طبقه‌بندی کرده است. «توسین انیولوروندا»، مدیرعامل استارت‌آپ فین‌تک مونی‌پوینت (Moniepoint) گفت: «چنین برچسب‌گذاری می‌تواند نشان دهد که مقامات نیجریه درحال بررسی ممنوعیت تراکنش‌های ارزهای دیجیتال همتا به همتا هستند.»
انیولوروندا همچنین بینش خود را درمورد این‌که چرا مقامات نیجریه درحال‌حاضر مشتاق مسدودسازی تراکنش‌های P2P هستند، به اشتراک گذاشت. او بیان کرد: «دفتر مشاور امنیت ملی نیجریه حساب‌های زیادی که در تجارت کریپتو نقش داشتند، پیدا کرد و آن‌ها را مسدود کرد. آن‌ها نگران بودند که فین‌تک‌ها در بازکردن حساب‌ها سریع عمل می‌کنند و به ما گفتند که ورود به این سیستم را متوقف کنیم.»
اگرچه هنوز هیچ تاریخی برای این موضوع مشخص نشده است، این گزارش به نقل از یک فرد ناشناس می‌گوید که انتظار می‌رود تا این ممنوعیت به‌زودی اعلام شود.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید