شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7376 |
تاریخ انتشار : ۰۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۸ |
411 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

قیمت نفت برنت در روز دوشنبه، تحت تاثیر عوامل متعددی به پایین‌ترین حد در چهار هفته‌ی گذشته یعنی ۸۶.۵۰ دلار کاهش یافت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت نفت برنت در روز دوشنبه، تحت تاثیر عوامل متعددی به پایین‌ترین حد در چهار هفته‌ی گذشته یعنی ۸۶.۵۰ دلار کاهش یافت.
گفتنی است علت اصلی عقب‌نشینی این شاخص نفتی، کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی است. چرا که اظهارات مقامات ایرانی در مورد عدم تصمیم برای تلافی حمله‌ی اسرائیل، نشان از تنش‌زدایی دارد. این تغییر با توجه به اینکه ایران سومین تولیدکننده‌ی بزرگ نفت اوپک است، همراه با صادرات قابل توجه به چین و سایر کشورها، از اهمیت زیادی برخوردار می‌شود که ثبات در منطقه را برای بازارهای جهانی نفت، حیاتی می‌کند.
در سمت تقاضا، ذخایر نفت خام ایالات متحده، ۲.۷ میلیون بشکه در هفته افزایش یافت که تقریباً دو برابر میزان پیش‌بینی شده بود. این افزایش غیرمنتظره، فشار بیشتری بر قیمت نفت وارد کرده است.
علاوه بر این، موضوع دیگری که بر چشم‌انداز تقاضای نفت تأثیر می‌گذارد، عدم قطعیت‌های اقتصادی جهانی و نگرانی‌ها مبنی بر این است که فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را برای مدت طولانی در سطوح بالا حفظ کند. افزایش نرخ‌های بهره تمایل به تقویت دلار آمریکا دارد و قیمت نفت دلاری را برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر می‌کند.
با این حال، ثبات فعلی دلار آمریکا تا حدودی مورد حمایت قرار می‌گیرد که از کاهش شدیدتر قیمت نفت جلوگیری می‌کند.
تحلیل تکنیکال برنت
در نمودار ۴ ساعته، برنت محدوده‌ی تثبیت را در حدود سطح ۸۷.۸۷ ایجاد کرد. پس از آن، شکست نزولی از این محدوده، یک موج اصلاحی را به سمت ۸۴.۴۸ استارت زد. پس از رسیدن به این هدف، بازار ممکن است شاهد بازگشت به سمت ۹۲.۰۰ باشد که احتمالاً تا ۹۵.۰۰ ادامه خواهد داشت. این سناریوی صعودی توسط اندیکاتور مکدی MACD که در حال حاضر زیر صفر است، پشتیبانی می‌شود و نشان می‌دهد که ممکن است به زودی سطوح پایین به‌روز شود.
نمودار ۱ ساعته بیان می‌کند که برنت در حال تشکیل پنجمین ساختار اصلاحی به سمت ۸۴.۴۸ است و پس از رسیدن به این سطح، ممکن است پتانسیل بازگشت به ۸۷.۸۷ وجود داشته باشد. شکست موفقیت‌آمیز از این محدوده به سمت بالا می‌تواند منجر به رشد بیشتر به سمت ۹۰.۵۰، و با تداوم احتمالی تا سطح ۹۲.۰۰ شود. به علاوه، نوسانگر استوکاستیک که در حال حاضر زیر ۲۰ است، آمادگی برای شروع یک ساختار رشد جدید به سمت سطوح بالاتر را نشان می‌دهد و از احتمال از سرگیری روند صعودی پس از اصلاح نیز پشتیبانی می‌کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید