شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7934 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶ |
133 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

در حالی که تمرکز بازار بر پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس بین اسرائیل و حماس باقی مانده، نفت امروز در معاملات آسیایی با کاهش اندک همراه بود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، نفت در معاملات روز سه‌شنبه‌ی آسیا نسبت به جلسه‌ی قبل با کاهش اندک همراه بود؛ در همین راستا، معاملات آتی نفت برنت که در ماه ژوئن منقضی می‌شود، با ۰.۱ درصد کاهش به ۸۸.۲۹ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت، با ۰.۲ درصد کاهش، به ۸۲.۴۸ دلار در هر بشکه رسید.
در حالی که قیمت WTI در آوریل ۰.۸ درصد کاهش یافت، قیمت نفت برنت در آوریل ۱.۷ درصد افزایش یافت که چهارمین ماه متوالی آن بود.
تمرکز بازار همچنان بر پیشرفت در مذاکرات آتش‌بس بین اسرائیل و حماس باقی مانده است.
انتظارات فزاینده در مورد افزایش نرخ بهره در ایالات متحده، قبل از نشست هفته‌ی جاری فدرال رزرو نیز بر احساسات تأثیر گذاشت.
قدرت دلار همچنان در میانه‌ی بازی
قیمت نفت همچنین تحت فشار چشم‌انداز افزایش نرخ‌های بهره در ایالات متحده قرار گرفت و این نگرانی‌ها درست قبل از نشست فدرال رزرو در هفته‌ی جاری مطرح شد.
انتظار می‌رود بانک مرکزی نرخ‌ها را ثابت نگه دارد، اما از آنجا که معامله‌گران تا حد زیادی در مورد چشم‌انداز کاهش زودهنگام نرخ‌ها در سال ۲۰۲۴ گمانه‌زنی می‌کنند، هر سیگنالی می‌تواند سرنخی در مورد کاهش نرخ بهره در آینده بدهد.

به علاوه، بازارها از این بیم دارند که نرخ‌های بالاتر به مدت طولانی‌تر، حامل فشار به اقتصاد جهانی باشد و به نوبه‌ی خود تقاضای نفت را در سال جاری کاهش دهد.
مذاکرات آتش بس اسرائیل و حماس در کانون توجه است
گزارش‌های رسانه‌ها حاکی از آن است که اسرائیل پیشنهاد آتش‌بس ۴۰ روزه را به حماس داده است و نمایندگان این دو در مصر برای گفتگوهای مجدد ملاقات کردند. گزارش‌ها حاکی از آن است که هیئت حماس در حال حاضر، قاهره را ترک کرده است و با پاسخ کتبی به این پیشنهاد بازخواهد گشت.
این طرح پیشنهادی یک آتش بس ۴۰ روزه را در ازای بازگشت گروگان‌ها و اجازه‌ی بازگشت خانواده‌های آواره به شمال غزه مطرح کرد. همچنین بندهای جدیدی را در بر می‌گیرد که نیاز حماس به آتش بس دائمی را برطرف می‌کند.
بررسی روندهای درگیری نشان می‌دهد که مذاکرات صلح بین اسرائیل و حماس در ماه‌های اخیر بارها شکست خورده و حماس اعلام کرده است که هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس دائمی را نمی‌پذیرد.
بدیهی است که آتش‌بس، به منزله‌ی کاهش تنش بالقوه در مناقشه است که می‌تواند باعث شود معامله‌گران ریسک کمتری را برای نفت قائل شوند.
افزون بر آن، در هفته‌های اخیر، ترس از اختلال در عرضه‌ی خاورمیانه یکی از عوامل تقویت‌کننده‌ی قیمت نفت بوده است. اما این تصور تا حدودی پس از درگیری بین ایران و اسرائیل، جای خود را به جنگ نداد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید