شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7580 |
تاریخ انتشار : ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴ |
332 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

 قیمت نقره (XAG/USD) پس از مواجهه با فروش چشمگیر در هفته‌ی گذشته، در جلسه‌ی اروپایی روز پنج‌شنبه، حمایت موقتی نزدیک به ۲۷ دلار پیدا کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت نقره (XAG/USD) پس از مواجهه با فروش چشمگیر در هفته‌ی گذشته، در جلسه‌ی اروپایی روز پنج‌شنبه، حمایت موقتی نزدیک به ۲۷ دلار پیدا کرد. گفتنی است همزمان با تضعیف ارزش دلار، مقداری علاقه به خرید پیرامون فلز سفید پیدا شد.
شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از گزارش PMI اولیه ایالات متحده در ماه آوریل مبنی بر کاهش ورودی‌های جدید برای اولین بار در شش ماه گذشته، در حوالی سطح ۱۰۵.۶۰ قرار دارد که باعث ایجاد شک و تردید در مورد چشم‌انداز قوی اقتصادی شده است.
با این حال، از آنجا که سیاست‌گذاران فدرال رزرو با در نظر گرفتن تقاضای نیروی کار قوی و داده‌های سرسختانه تورم بالاتر، بر حفظ چارچوب سیاست فعلی برای مدت طولانی‌تر تاکید کرده‌اند، چشم‌انداز بلندمدت دلار آمریکا هنوز کمرنگ نشده است.
در آینده، دلار آمریکا بر اساس داده‌های اولیه‌ی تولید ناخالص داخلی (GDP) سه ماهه‌ی اول، سنجیده خواهد شد. طبق برآوردها اقتصاد ایالات متحده باید ۲.۵ درصد رشد کند که نمایانگر سرعتی کمتر از رشد ۳.۵ درصدی ثبت‌شده در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۳ بوده است.
از سوی دیگر، داده‌های قوی تولید ناخالص داخلی ایالات متحده، گمانه‌زنی‌ها برای فرود نرم فدرال رزرو را بهبود می‌بخشد. ناگفته نماند که فرود نرم وضعیتی است که در آن بانک مرکزی بدون ایجاد رکود به ثبات قیمت می‌رسد.
بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا نزدیک به ۴.۶۵ درصد است که پیش از انتشار داده‌های شاخص قیمت هزینه مصرف شخصی (PCE) در ماه مارس که روز جمعه منتشر می‌شود، تثبیت شد.
داده‌های مربوط به تورم به طور قابل توجهی بر انتظارات بازار در مورد زمانی که فدرال رزرو شروع به کاهش نرخ بهره خواهد کرد، تأثیر می‌گذارد. آنچه مسلم است بازده بالاتر اوراق قرضه با افزایش هزینه‌ی نگهداری سرمایه‌گذاری در آن، بر جذابیت دارایی‌های بدون بازده مانند نقره تأثیر منفی می‌گذارد.
تحلیل تکنیکال نقره با استفاده از نمودار هفتگی
قیمت نقره پس از ناکامی در صعود به بالای مقاومت حیاتی ۳۰.۰۰ دلار به بالاترین حد مارس ۲۰۲۲ نزدیک به ۲۷.۰۰ دلار اصلاح شد. جذابیت کوتاه‌مدت نقره همچنان قوی است، چرا که میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای (۲۰-EMA) در ۲۵.۰۰ دلار در حال افزایش است.
شاخص قدرت نسبی ۱۴ دوره‌ای (۱۴-RSI) در محدوده‌ی صعودی ۶۰.۰۰ الی ۸۰.۰۰ در نوسان است که یک حرکت صعودی ثابت را به تصویر می‌کشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید