شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5599 |
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۷ |
323 بازدید
1
ارسال به دوستان

نقره (XAG/USD) در جلسه‌ی معاملاتی اروپا در روز چهارشنبه، پس از ثبت بالاترین قیمت دو سال اخیر در ۲۶.۳۰ دلار، با فشار فروش اسمی مواجه شد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت نقره (XAG/USD) در جلسه‌ی معاملاتی اروپا در روز چهارشنبه، پس از ثبت بالاترین قیمت دو سال اخیر در ۲۶.۳۰ دلار، با فشار فروش اسمی مواجه شد.
به دلیل تشدید تنش‌های ژئوپلیتیکی و اصلاح دلار آمریکا تقاضای کوتاه‌مدت برای فلز سفید، خوش‌بینانه است؛ چرا که دارایی‌های بدون بازده مانند نقره، در دوره‌ی عدم اطمینان ژئوپلیتیکی، بیشتر در معرض سرمایه‌گذاری قرار دارند.
در عین حال، حرکت اصلاحی در دلار آمریکا نیز مسیر افزایش تقاضا برای نقره را هموار کرد. گفتنی است علیرغم اینکه PMI خوش‌بینانه‌ی تولید ایالات متحده در ماه مارس چشم‌انداز اقتصادی را بهبود بخشید، شاخص دلار آمریکا (DXY) به سطح ۱۰۴.۷۳ سقوط کرد.
در جلسه‌ی معاملاتی امروز، برخی داده‌های کلیدی همچون سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو و انتشار گزارش تغییرات استخدامی ADP و PMI خدمات برای ماه مارس در کانون توجه معامله‌گران قرار گرفت.
سخنرانی پاول می‌تواند سرنخ‌هایی درباره‌ی زمان شروع کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی ارائه کند. آژانس ADP نیز تعداد جویندگان کار استخدام‌شده توسط کارفرمایان خصوصی را گزارش خواهد داد که به نوبه‌ی خود در تغییرات قیمت دارایی‌های کلیدی تأثیرگذار است.
و اما با نگاهی رو به جلو، اواخر این هفته، انتشار داده‌های حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) برای ماه مارس، رویداد اصلی خواهد بود. بدیهی است که داده‌های رسمی بازار کار می‌تواند انتظارات بازار برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در نشست ژوئن را منشأ اثر قرار دهد.
تحلیل تکنیکال نقره
قیمت نقره پس از شکستن سطحی بالاتر از مقاومت حیاتی ۲۶.۲۲ دلار که از ۲۲ آوریل ۲۰۲۲ ترسیم شده بود، بالاترین سطح دو ساله خود را در ۲۵.۳۰ دلار نشان می‌دهد. از آنجا که میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای (EMA) در ۲۴.۰۸ دلار، به سمت صعود بیشتر است، تقاضای کوتاه‌مدت قوی باقی می‌ماند.
شاخص قدرت نسبی ۱۴ دوره‌ای (۱۴-RSI) به محدوده صعودی ۶۰.۰۰ الی ۸۰.۰۰ حرکت می‌کند که به وضوح نشان می‌دهد حرکت در مسیر صعودی، قوی است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید