شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6062 |
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۴ |
135 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

قیمت نقره (XAG/USD) پس از عقب‌نشینی از بالاترین قیمت بیش از دو سال اخیر یعنی ۲۷.۳۴ دلار، پشتیبانی نزدیک به ۲۶.۶۰ دلار را به دست آورد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت نقره (XAG/USD) پس از عقب‌نشینی از بالاترین قیمت بیش از دو سال اخیر یعنی ۲۷.۳۴ دلار، پشتیبانی نزدیک به ۲۶.۶۰ دلار را به دست آورد.
از آنجا که سرمایه‌گذاران در آستانه‌ی گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) برای ماه مارس، محتاطانه عمل می‌کنند، فلز سفید پس از یک صعود قوی، نفسی تازه کرد.
مطابق با انتظارات، حقوق و دستمزد جدید به ۲۰۰ هزار نفر اشاره داشت که کمتر از ۲۷۵ هزار نفر قبلی بود. انتظار می‌رود نرخ بیکاری در ۳.۹٪ ثابت باشد.
از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران همچنین بر داده‌های میانگین درآمد ساعتی تمرکز خواهند کرد که می‌تواند بیانگر چشم‌انداز تورمی تازه‌ای باشد. پیش‌بینی می‌شود که رشد دستمزد ماهانه از ۰.۱ درصد در فوریه با سرعت ۰.۳ درصد بالاتری رشد کند. در همین دوره، رشد دستمزد سالانه در مقابل ۴.۳ درصد قبلی، به ۴.۱ درصد کاهش یافته است.
تقاضای قوی نیروی کار و رشد دستمزد بالاتر به فدرال رزرو اجازه می‌دهد تا برنامه‌های کاهش نرخ را به تعویق بیندازد، در حالی که نشانه‌هایی از کاهش شرایط بازار کار، منجر به تقویت امیدها برای کاهش نرخ در نشست ماه ژوئن می‌شود.
در چشم‌انداز ارز ایالات متحده، شاخص دلار آمریکا (DXY) پس از بازگشت از پایین‌ترین سطح دو هفته‌ای ۱۰۳.۹۰ در آستانه‌ی گزارش NFP ایالات متحده، تثبیت می‌شود.
و اما آنچه باعث می‌شود تقاضا برای نقره در افق طولانی‌تر صعودی باقی بماند، تشدید تنش‌ها در خاورمیانه است. گفتنی است اخیرأ حملات هوایی نیروهای اسرائیل به سفارت ایران در دمشق، واقع در نزدیکی پایتخت سوریه، ترس از مشارکت ایران در جنگ اسرائیل و فلسطین را تشدید کرده است.
تحلیل تکنیکال نقره با استفاده از نمودار روزانه
قیمت نقره پس از شکست الگوی مثلث صعودی که در بازه‌ی زمانی روزانه شکل گرفت، صعودی ثابت را تجربه کرد. گرچه الگوی نمودار فوق، انقباض نوسانات شدید را نشان می‌دهد، اما شکست قاطع منجر به حجم سنگین و تیک‌های گسترده‌تر در سمت بالا می‌شود. مقاومت افقی الگوی نمودار فوق، که از بالاترین سطح ۵ می در ۲۶.۱۳ دلار قرار گرفته، به حمایتی حیاتی برای گاوهای قیمت نقره تبدیل شده است.
افزایش میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰-EMA) نزدیک به ۲۵.۲۵ دلار، تقاضای کوتاه‌مدت را بدون کاهش نگه می‌دارد.
شاخص قدرت نسبی ۱۴ دوره‌ای (۱۴-RSI) در محدوده صعودی ۶۰.۰۰ الی ۸۰.۰۰ در نوسان است که یک حرکت قوی را منعکس می‌کند که به سمت بالا متمایل شده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید