شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6675 |
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ |
106 بازدید
1
ارسال به دوستان

نقره در پی افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی و چشم‌انداز ضعیف اقتصادی چین، به یکی از پرچمداران تقاضای پناهگاه امن تبدیل می‌شود.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز، قیمت نقره (XAG/USD) برای سومین بار متوالی در روند بسته‌شدن هفتگی مثبت قرار دارد.
گفتنی است این فلز گرانبها در پی افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی و چشم‌انداز ضعیف اقتصادی چین، به یکی از پرچمداران تقاضای پناهگاه امن تبدیل می‌شود.
ایران متعهد شد اقدام به حمله‌ی هوایی اسرائیل به سفارت این کشور در نزدیکی دمشق را که منجر به کشته‌شدن هفت تن از اعضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از جمله دو ژنرال شد، تلافی خواهد کرد.
بدیهی است که وضعیت جنگ غزه بین اسرائیل و فلسطین ممکن است پس از مداخله‌ی مستقیم ایران تشدید شود. در عین حال، دولت اسرائیل نیز بر حمله به رفح که آوارگان فلسطینی در آن پناه داده شده‌اند، هشدار داد.
در بحبوحه‌ی تنش‌های ژئوپلیتیک، سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند وجوه خود را در میان عدم اطمینان ژئوپلیتیکی به سمت دارایی‌های بدون بازده مانند نقره هدایت کنند.
در عین حال، کاهش شدید بازدهی خزانه‌داری ایالات متحده، هزینه‌ی فرصت سرمایه‌گذاری در دارایی‌های بدون بازده را کاهش داده است. در همین راستا، بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده از ۴.۶۰ درصد به بالاترین سطح بیش از چهار ماهه خود یعنی ۴.۵۵ درصد کاهش یافت.
از سوی دیگر، شاخص دلار آمریکا (DXY) یک قدم تا رسیدن به بالاترین سطح پنج ماهه در ۱۰۶.۰۰ فاصله دارد.

از آنجا که تورم سرسختانه قیمت مصرف‌کننده و داده‌های قوی حقوق و دستمزد غیرکشاورزی (NFP) در ماه مارس، معامله‌گران را وادار کرده است تا از میزان شرط‌بندی‌های خود در مورد کاهش نرخ‌های بهره در جلسات سیاستی ژوئن و جولای توسط فدرال رزرو بکاهند، دلار آمریکا مجالی برای قدرت دوباره می‌یابد.
هم‌اکنون، سرمایه‌گذاران بر این باورند که فدرال رزرو از ماه سپتامبر به سمت کاهش نرخ بهره حرکت می‌کند. گذشته از آن، سرمایه‌گذاران انتظار دارند که سیاستگذاران فدرال رزرو تا پایان سال به جای سه بار کاهش پیش‌بینی‌شده در آخرین نمودار نقطه‌ای، تنها دو بار کاهش را در دستور کار قرار دهد.
تحلیل تکنیکال نقره با نگاهی به نمودار نقطه‌ای
قیمت نقره به بالاترین حد ۱۱ ماهه نزدیک به ۳۰ دلار نزدیک می‌شود که از بالاترین سطح ۲۷ جولای ۲۰۲۰ در بازه زمانی هفتگی ترسیم شده است. چشم‌انداز بلندمدت صعودی است، چرا که میانگین متحرک نمایی ۲۰ هفته‌ای (۲۰-EMA) در ۲۴.۵۶ دلار در حال افزایش است.
شاخص قدرت نسبی ۱۴ دوره‌ای (RSI) به ۷۳.۰۰ می‌رسد که نشان‌دهنده‌ی شتاب خرید قوی است. به دلیل عدم وجود سیگنال‌های واگرایی، احتمال روند صعودی بیشتر وجود دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید