شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5666 |
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۲ |
564 بازدید
1
ارسال به دوستان

بیت‌کوین (BTC) پس از افزایش ۶۴ درصدی در سه ماهه اول، با «نوسانات عجیب قیمتی» روبرو خواهد شد.

به گزارش «Cointelegraph»، بیت‌کوین (BTC) در سه ماهه اول (۲۰۲۴) از (۱ ژانویه تا ۳۱ مارس) قوی‌ترین عملکرد سه ماهه خود را در سه سال گذشته ثبت کرد؛ اما تحلیل‌گران می‌گویند این افزایش چشم‌گیر ممکن است به نوسانات شدیدی در آستانه هاوینگ بیت‌کوین دامن بزند.

«فینیکس دزموند»، تحلیل‌گر ارز دیجیتال در (۳ آوریل) به دنبال‌کنندگان خود در یک پُست اعلام کرد: «برای برخی نوسانات عجیب و غریب قیمتی درحالی‌که به هاوینگ بیت‌کوین نزدیک می‌شویم، آماده باشید.»

براساس داده‌های کایکو (Kaiko Research)، بیت‌کوین در سه ماهه اول سال (۲۰۲۴) با افزایش ۶۴ درصدی قیمت از ۴۴۱۷۲ دلار در (۱ ژانویه) به ۷۱۲۵۵ دلار در پایان سه ماهه دست یافت.

با این حال، دزموند استدلال می‌کند که الگوی مداوم عملکرد بهتر قیمت در تعطیلات هفتگی و ماهانه، شرایط بی‌سابقه بازار را نشان می‌دهد. دزموند اعلام کرد: «ما هرگز چنین تعطیلی هفتگی، ماهانه و سه ماهه قوی را بالاتر از سقف قیمتی (ATH) قبلی ندیده‌ایم که به این سرعت به عقب برگردد.»

همچنین، همان‌طور که از داده‌های یاهو فایننس (Yahoo Finance) مشخص است، در دو تعطیلی هفتگی گذشته، در (۱۷ مارس و ۳۱ مارس)، بیت‌کوین با افزایش ۶.۰۹ درصد، از ۶۷۲۳۴ دلار به ۷۱۳۳۳ دلار رسید.

 

درهمین حال، هاوینگ بیت‌کوین قرار است تنها ۱۶ روز دیگر در (۲۰ آوریل) رخ دهد و گمانه‌زنی‌هایی را درمورد این‌که به‌دلیل شوک عرضه مورد انتظار، می‌تواند باعث افزایش بیشتر قیمت در سه ماهه دوم (۲۰۲۴) شود، برانگیخته است. با این وجود، به نظر می‌رسد که احساسات سرمایه‌گذاران نسبت به روند کوتاه‌مدت قیمت بیت‌کوین نسبتاً خنثی است.

طبق داده‌های کوین‌گلس (CoinGlass)، در طول ۲۴ ساعت گذشته، تسویه حساب در موقعیت‌ها (پوزیشن‌های) فروش (شورت) و خرید (لانگ) حدوداً متعادل باقی مانده است که به ترتیب رقم ۱۶.۲۷ میلیون دلار و ۱۶.۷۷ میلیون دلار را به نمایش می‌گذارد.

 

اگر قیمت بیت‌کوین تنها ۱.۵ درصد افزایش یابد و به ۶۶۶۸۷ دلار برسد، تقریباً ۵۷.۰۸ میلیون دلار تسویه خواهد شد و اگر برعکس عمل کند و فقط ۱ درصد کاهش یابد و به ۶۵۰۱ دلار برسد، ۳۵.۱۴ میلیون دلار تسویه یا لیکوئید خواهد شد.

«رِکت کپیتال (Rekt Capital)»، تحلیل‌گر محبوب رمزارز، بر این باور است که بیت‌کوین ممکن است همان مسیر سه ماهه قبل را طی نکند و در بهترین حالت، سطوح مقاومت نزدیک به بالاترین قیمت‌های سه ماهه اول را تجربه کند. وی در پیام (۳ مارس) خود گفت: «احتمالاً بیت‌کوین بین ۶۰ هزار تا ۷۰ هزار دلار برای هفته‌های آینده و تا زمان هاوینگ و بعد از آن تثبیت خواهد شد.»

درحالی‌که راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین در (۱۱ ژانویه) توسط تعدادی از بزرگترین شرکت‌های مدیریت دارایی جهان، علاقه و گمانه‌زنی‌ها درباره قیمت بیت‌کوین را افزایش داده است، برخی پیش‌بینی‌کننده تغییر روایت بالقوه برای این ارز دیجیتال هستند.

«مایکل ون دِ پوپ»، بنیان‌گذار شرکت مشاوره تجارت MN، در پیامی در (۴ آوریل) به دنبال‌کنندگان خود گفت: «به احتمال زیاد اتفاقی برای بیت‌کوین نخواهد افتاد.»

«علاقه به بیت‌کوین قبل از هاوینگ و راه‌اندازی ETF اسپات بیت‌کوین، باعث نقدینگی اضافی شد. این امر درحال کُند شدن است و قیمت‌ها به سطوح قیمتی عادی باز می‌گردد و پس از آن احتمالاً روایت جدیدی ظهور خواهد کرد.»

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید