شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5597 |
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۵ |
325 بازدید
1
ارسال به دوستان

شاخص دلار امروز نزدیک به بالاترین سطح خود در بیش از چهار ماه گذشته بود و سایر ارزهای کلیدی نیز در معرض نوسان قرار داشتند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، شاخص دلار در روز چهارشنبه نزدیک به بالاترین سطح خود در بیش از چهار ماه گذشته بود؛ این شاخص که ارز ایالات متحده را در برابر شش همتای دیگر دنبال می‌کند، طی روز در ۱۰۴.۷۲ ثابت ماند و برای مدت کوتاهی در روز سه شنبه به بالای ۱۰۵ صعود کرد.
یورو در سطح ۱.۰۷۷۶ دلار و پوند در ۱.۲۵۷۵ دلار ثابت ماند.
داده‌های روز چهارشنبه که از کاهش غیرمنتظره‌ی تورم منطقه یورو در ماه گذشته خبر می‌داد، در کنار تقویت پرونده‌ی بانک مرکزی اروپا برای شروع کاهش هزینه‌های استقراض، کمک چندانی به قدرت‌گرفتن پول رایج نکرد، چرا که بازارها از کاهش نرخ در ماه ژوئن اطمینان داشتند.
ین ژاپن آخرین بار در سطح ۱۵۱.۷ در هر دلار بود که از رکود هفته‌ی گذشته در ۱۵۱.۹۷۵ یا پایین‌ترین سطح ۳۴ ساله‌ی خود بهبود یافت. البته تغییر سیاست تاریخی بانک مرکزی ژاپن، در این روند بی‌تأثیر نبود.
در واقع، BOJ برای اولین بار در ۱۷ سال گذشته نرخ بهره را افزایش داد و این امر، با توجه به شکاف بازدهی ژاپن-ایالات متحده، ین را همچنان تحت تأثیر قرار داد. البته سیاست‌گذاران همچنان بر رویکرد خود برای حرکت آهسته پایبند بودند. 
مقامات ژاپنی در این زمینه به مداخله در بازار ارزی تأکید کردند که مقاومت سختی را برای دلار آمریکا ایجاد خواهد کرد. در همین راستا، جین فولی، رئیس استراتژی FX در رابوبانک، اظهار داشت: «مسلماً به نظر می‌رسد که بازار از سطح ۱۵۲ (ین در هر دلار) بسیار هراسان است.» افزون بر آن، وی بر اهمیت تنش‌های ژئوپلیتیکی خاطرنشان کرد.
و اما در سایه‌ی داده‌های اقتصادی انعطاف‌پذیر ایالات متحده، بازدهی معیار ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات متحده در روز سه شنبه به بالاترین حد چهار ماهه خود یعنی ۴.۴۰۵ درصد رسید.
آمارها حاکی از آن است که تولید برای اولین بار در ۱ تا ۱/۵ سال اخیر در حال رشد است و در ماه مارس، افزایش بیش از حد انتظار در سفارشات جدید برای کالاهای ساخت ایالات متحده وجود داشته است، در حالی که بازار کار از انعطاف‌پذیری خبر می‌دهد.
به علاوه، معامله‌گران انتظار دارند که فدرال رزرو در سال جاری حدود ۷۰ واحد کاهش نرخ بهره را در دستور کار قرار دهد که کمتر از پیش‌بینی‌های بانک مرکزی، با شروع یک چرخه‌ی تسهیل قیمت در ماه جولای است.

مقامات فدرال رزرو همچنین اعلام کرده‌اند که برای کاهش نرخ بهره عجله‌ای ندارند.
گرچه طلا و نفت دو دارایی مهم با نقش پناهگاه امن هستند. اما سوال اینجاست که چرا این تنش‌ها بر دلار تاثیر بیشتری نمی‌گذارد؟ با توجه به اینکه ارز ایالات متحده، روز قبل تقریباً در برابر همه چیز کاهش داشت.
طلا تا حدی به لطف تنش‌های ژئوپلیتیکی در بالاترین حد خود معامله می‌شود و نفت نیز به بالاترین سطح خود از اکتبر رسیده است.
گرچه سه ارز دلار، ین و فرانک سوئیس معمولاً از پرواز به سمت امن سود می‌برند، اما فرانک سوئیس نیز تحت فشار است و در برابر دلار و یورو در ضعیف‌ترین وضعیت خود در چند ماه اخیر معامله می‌شود.

در سرزمین اژدها، یوان چین که با قدرت گرفتن دلار آمریکا متزلزل شده است، آخرین بار در بازار خشکی در سطح ۷.۲۳۵۷ دلار در هر دلار ایستاد و علیرغم قوی‌تر شدن داده‌های تولیدی چین و بخش خدمات، به نزدیکی پایین‌ترین سطح ۱/۵ تا ۴ ماهه خود در روز سه شنبه، سقوط کرد. همتای فراساحلی آن به ۷.۲۵۹۶ در هر دلار کاهش یافت.
دلار استرالیا و نیوزلند که اغلب به عنوان جایگزینی برای یوان استفاده می‌شوند، تحت فشار قرار گرفته‌اند. به طوری که دلار استرالیا با ۰.۱ درصد کاهش به ۰.۶۵۱ دلار رسید و کیوی با اندکی کاهش، سطح ۰.۵۹۶ دلار را به ثبت رساند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید