شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7268 |
تاریخ انتشار : ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶ |
156 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

در حالی که دلار آمریکا در حرکتی نوسانی، سودهای اولیه را پس داد، سایر ارزهای کلیدی در برابر ارز ایالات متحده، دستخوش نوسان شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، دلار آمریکا در حرکتی نوسانی، سودهای اولیه را پس داد و این در حالی بود که معامله‌گران حملات گزارش‌شده‌ی اسرائیل علیه بخش‌هایی از ایرانی و تأثیر آن بر ریسک‌پذیری را مورد ارزیابی قرار دادند.
شاخص دلار که ارزش دلار را در برابر سبدی از شش ارز دیگر دنبال می‌کند، و قبلاً تا ۱۰۶.۱۹۰ صعود کرده بود، کمی کمتر از اوج پنج ماهه‌ی ۱۰۶.۵۱ که اوایل هفته مشاهده شد، با ۰.۱% کاهش، به سطح ۱۰۵.۸۷۰ رسید.
در واقع، افزایش دلار امن اوایل روز جمعه در پی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر حمله اسرائیل به ایران، و در بحبوحه‌ی تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه اتفاق افتاد که تنها چند روز پس از حمله‌ی هواپیماهای بدون سرنشین ایران به اسرائیل بود.
پرواضح است که این حرکت نشان‌دهنده‌ی تشدید بالقوه‌ی مناقشه‌ی ایران و اسرائیل است و می‌تواند از بدترشدن شرایط ژئوپلیتیکی در خاورمیانه خبر دهد، به ویژه پس از آنکه گزارش‌های اولیه، حکایت از حملات به حوالی مکان‌های نگهداری تاسیسات هسته‌ای ایران داشت.
با این حال، پس از آنکه خبرگزاری‌های ایرانی، عدم آسیب به تاسیسات را اعلام کردند، این دستاوردها از بین رفت.
با این حال، از آنجا که داده‌های قوی اقتصادی ایالات متحده و تورم مداوم، سرمایه‌گذاران را وادار کرده است تا بار دیگر، شانس کاهش نرخ‌های فدرال رزرو را مورد بازنگری قرار دهند، احتمالاً دلار همچنان هفته مثبتی را به ثبت خواهد رساند.
گذشته از آن، مجموعه‌ای از اظهارات جنگ‌طلبانه از سوی مقامات فدرال رزرو نیز حامی دلار بوده است، به طوری که رافائل بوستیک، رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا در روز پنج‌شنبه اظهار داشت که اگر تورم به سمت هدف ۲ درصدی بانک مرکزی ایالات متحده حرکت نکند، بانک‌های مرکزی باید افزایش نرخ بهره را در نظر بگیرند.

پیرامون جفت‌ارزها چه گذشت؟
در آسیا، در حالی که ین امن با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه تقویت شد، معاملات دلار/ین (USD/JPY) با ۰.۱% کاهش، در سطح ۱۵۴.۴۷ صورت گرفت.
واحد پول ژاپن نزدیک به پایین‌ترین حد در ۳۴ سال گذشته باقی ماند که این امر، معامله‌گران را بر آن داشت تا مداخله‌ی احتمالی دولت را پیش‌بینی کنند.
و اما یوان در بحبوحه‌ی عدم اطمینان در مورد اقتصاد چین، به بالاترین حد خود در پنج ماه گذشته نزدیک شد، دلار/یوان (USD/CNY) با ۰.۱% افزایش به ۷.۲۴۱۷ رسید.
در اروپا، پس از آنکه قیمت‌های تولیدکننده‌ی آلمان در ماه مارس، در مقایسه با کاهش ۳.۲% پیش‌بینی‌شده، ۲.۹% در سال و کمتر از حد انتظار کاهش یافت، یورو/دلار (EUR/USD) با ۰.۱% افزایش، به ۱.۰۶۴۸ رسید.
علاوه بر این، براساس گزارش رویترز، دولت آلمان پیش‌بینی رشد خود را برای اقتصاد آلمان در سال جاری،  از پیش بینی قبلی ۰.۲ درصدی، به ۰.۳ درصد افزایش خواهد داد.
با این حال، از آنجا که در حال حاضر انتظار می‌رود بانک مرکزی اروپا در تلاش برای تقویت اقتصادهای در حال مبارزه منطقه، نرخ‌های بهره را قبل از فدرال رزرو کاهش دهد، قدرت یورو ممکن است موقتی باشد.
پوند/دلار (GBP/USD) با وجود رکود فروش خرده‌فروشی بریتانیا در ماه مارس، کمی بالاتر از کف قیمت پنج ماهه، با ۰.۱% افزایش، در سطح ۱.۲۴۴۵ معامله شد.
حجم فروش در ماه گذشته، که کمتر از ۰.۳ درصد افزایش مورد انتظار بود، رشدی را نشان نداد و بیانگر اولین باری است که از ماه دسامبر تاکنون فاقد رشد ماهانه بوده است.
ضعف در مخارج خرده‌فروشی این احتمال را افزایش می‌دهد که بانک انگلستان شروع به کاهش نرخ بهره در تابستان، احتمالاً قبل از فدرال رزرو کند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید