شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6078 |
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ |
146 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

در پی انتشار داده‌های استخدامی، قدرت دلار تا حدی مهار شد. ارزهای کلیدی دیگر نیز دستخوش نوسان شدند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اینوستینگ» دلار در روز جمعه تقویت شد، البته پس از اینکه داده‌ها نشان داد کارفرمایان آمریکایی در ماه مارس، کارگران بسیار بیشتری را نسبت به آنچه انتظار می‌رفت، استخدام کرده‌اند، همچنان در مسیر کاهش هفتگی در نظر گرفته شد که احتمالا کاهش نرخ بهره پیش‌بینی‌شده از سوی فدرال رزرو در سال جاری را به تاخیر می‌اندازد.
شاخص دلار آخرین بار پس از صعود به ۱۰۴.۶۹۰، ۰.۰۴۸% افزایش یافت و به ۱۰۴.۶۹۰ رسید. گفتنی است این شاخص طی این هفته پس از کاهش غیرمنتظره‌ی رشد خدمات ایالات متحده که حامی کاهش نرخ بهره فدرال رزرو بود، از بالاترین سطح پنج ماهه به پایین‌ترین حد دو هفته‌ای سقوط کرد.
وزارت کار در گزارش اشتغال خود در روز جمعه اعلام کرد که حقوق و دستمزد غیرکشاورزی در ماه گذشته ۳۰۳۰۰۰ شغل افزایش یافته است. البته اقتصاددانانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند، ۲۰۰۰۰۰ شغل را پیش‌بینی کرده بودند که برآوردها از ۱۵۰۰۰۰ تا ۲۵۰۰۰۰ متغیر بود.
بر اساس ابزار نظارت بر نرخ گروه CME، قراردادهای آتی نرخ بهره ایالات متحده پس از انتشار گزارش مشاغل، احتمال کاهش نرخ را در ژوئن به ۵۴.۵ درصد کاهش داد.
آمو ساهوتا، مدیر کلاریتی اف‌ایکس (Klarity FX) در سانفرانسیسکو، با اشاره به اینکه پایین‌آمدن نرخ‌ها خبری واقعاً دلگرم‌کننده برای بازار است، این پرسش را مطرح کرد که آیا نرخ‌ها واقعاً باید به سرعت پایین بیایند؟ و آیا باید به همان اندازه پایین بیایند؟
سرمایه‌گذاران نیز منتظر هستند که مشخص شود فدرال رزرو تا چه حد ممکن است نرخ بهره را در سال جاری کاهش دهد، گرچه در حال حاضر قیمت‌های آتی نرخ‌های آمریکا در سال ۲۰۲۴ با دو کاهش قیمت‌گذاری شده است.

برد بچتل، رئیس جهانی فارکس FX در جفریز، این موضوع را عاملی برای تقویت دلار بر مبنای گسترده دانست.
با تمام این‌ها، قدرت اقتصادی و قیمت‌های بالاتر کالاهایی مانند نفت، مس، قهوه و کاکائو، تصویر تورم را پیچیده می‌کند.
البته بازگشت دلار در پی اظهارات روز پنج‌شنبه‌ی نیل کشکاری، رئیس فدرال رزرو مینیاپولیس اتفاق افتاد. کشکاری اظهار داشت که در صورت ادامه‌ی مهار تورم، ممکن است کاهش نرخ در سال جاری مورد نیاز نباشد.
ین ژاپن در برابر دلار با ۰.۱۴ درصد کاهش به ۱۵۱.۵۴۰ رسید.
تاتسو یامازاکی، مقام ارشد سابق ارز ژاپن روز پنج‌شنبه، ضمن تأیید این مطلب که عقب‌نشینی مقامات ژاپنی در برابر ضعف بیش از حد ارز ادامه دارد، ابراز داشتند که احتمالاً در صورت شکستن ین به زیر ۱۵۲ در هر دلار، برای خرید ین مداخله خواهند کرد.
شونیچی سوزوکی، وزیر دارایی ژاپن نیز روز جمعه، از عزم دولت برای اتخاذ اقدامات مناسب در برابر کاهش شدید ین خبر داد.
بنا بر گزارش روزنامه آساهی در روز جمعه، کازوئو اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن با بیان اینکه، در صورت تأثیرگذاری ضعف ین بر اقتصاد این کشور، بانک مرکزی ژاپن می‌تواند با سیاست‌های پولی پاسخگو باشد، خاطرنشان کرد: «از آنجا که افزایش دستمزدها باعث بالا رفتن قیمت‌ها می‌شود، تورم احتمالاً از «تابستان به سمت پاییز» شتاب خواهد گرفت.» پرواضح است که این بیانات، اشاره‌ی مستقیم وی به این موضوع است که در ماه‌های آینده، امکان افزایش نرخ بهره‌ی دیگر وجود دارد.
در جاهای دیگر، در حالی که پوند (استرلینگ) ۰.۰۴ درصد کاهش یافت و به ۱.۲۶۴ رسید، یورو آخرین بار در ۱.۰۸۳۷ ثابت شد و دلار استرالیا آخرین بار با ۰.۰۸٪ کاهش به ۰.۶۵۸ رسید.
در ارزهای دیجیتال، بیت کوین ۰.۵۳ درصد کاهش یافت و به ۶۷۵۸۹ دلار رسید، در حالی که اتر ۳۳۲۸.۷ دلار بود که ۰.۰۹ درصد افزایش را نشان می‌داد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید