شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8807 |
تاریخ انتشار : ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۶ |
466 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

نسبت ارزش به تراکنش (NVT) کاردانو (ADA) از اواسط ماه (مارس) روند صعودی به خود گرفته است. آیا این امر نشان‌دهنده‌ی تغییر سرنوشت ADA است؟

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «AMBCrypto»، تعامل در شبکه‌های اجتماعی و فعالیت کاربران کاردانو (ADA) در شش هفته‌ گذشته کاهش یافته و دو معیار ارزش به تراکنش (NVT) و میانگین سن توکن، سرمایه‌گذاران را دچار سردرگمی کرده‌ است. همچنین، این ارز دیجیتال نتوانست روند نزولی خود را کنار بگذارد. بر این اساس، تحلیل تکنیکال نشان داد که احتمالاً ضررهای بیشتری برای آلت‌کوین مذکور وجود دارد که کمبود تقاضا دلیل اصلی این مسئله بوده و تمایلات صعودی آن نیز ناچیز در نظر گرفته شده است.
درهمین راستا، بیت‌کوین (BTC) نیز نتوانست از محدوده‌ی ۶۰.۸ هزار دلاری تا ۶۳.۶ هزار دلاری عبور کند و کاردانو هم در محدوده‌ی ۰.۴۳ دلار تا ۰.۴۷ دلاری محبوس مانده است. با این حال، آیا معیارهای آن‌چین (درون-بلاکچینی) نوید یک خروج صعودی را می‌دهند یا انتظارات نزولی را تقویت می‌کنند؟
فعالیت توسعه‌ای بالا بود اما خبرهای خوب در همین‌جا تمام می‌شود

از طرف دیگر، فعالیت توسعه‌ای بالا نشان می‌دهد که پروژه کاردانو به‌طور مداوم درحال رفع مشکلات یا آماده‌سازی برای عرضه‌ ویژگی‌های جدید است. به‌طور کلی، این امر یک نشانه‌ خوب برای سرمایه‌گذاران بلندمدت است و ADA در این بخش کم‌کاری نکرده است. با این وجود، سایر معیارها مانند تعداد آدرس‌های فعال روزانه و حجم فعالیت در شبکه‌های اجتماعی از اواسط ماه (مارس) کاهش داشته‌اند.
این مسئله نشان می‌دهد که کاربران کمتری برای تراکنش از این شبکه استفاده می‌کنند و تعامل در شبکه‌های اجتماعی آن کاهش یافته است. علاوه بر این، احساسات وزنی برای مدت شش هفته‌ گذشته منفی بوده است. درهمین راستا، تعامل آنلاین، منفی یا نزولی بوده است که برای چشم‌انداز قیمتی کوتاه‌مدت، نویدبخش نیست. با این وجود، عوامل مذکور به‌تنهایی نشان‌دهنده‌ی سقوط قریب‌الوقوع قیمت نیستند.
نشانه‌های متناقض، آیا ADA ارزش‌یابی‌نشده است؟

نسبت ارزش بازار به ارزش تحقق‌یافته (MVRV) ۳۰ روزه از اواسط ماه (مارس) منفی بوده است که نشان‌دهنده‌ی نوعی از دارایی‌ با ارزش بسیار پایین در کوتاه‌مدت است. با این حال، با وجود پیشرفت ذکرشده، روند قیمت توکن بومی کاردانو نزولی بوده است. در طول این مدت، میانگین سن توکن به‌سرعت افزایش یافته است که نشان‌دهنده‌ی انباشت ADA در این مدت است.
این امر، فرصتی مناسب برای معامله‌گران نوسانی برای خرید بود، زیرا آلت‌کوین مذکور در محدوده‌ی پایین قرار داشت. با این همه، نسبت ارزش به تراکنش (NVT) چیز دیگری را نشان داد. این نسبت که با استفاده از گردش روزانه، محاسبه می‌شود، از اواسط ماه (مارس) نیز روند صعودی داشته است. همچنین، این نسبت نشان می‌دهد که شبکه کاردانو احتمالاً با توجه به توانایی پایین آن در انتقال توکن، دارای ارزش بیش از حد یا گران است. این موضوع، پیامدهای نزولی برای استفاده از شبکه و درنتیجه تقاضای آتی دارد.
بنابراین، با کنار هم قرار دادن این سرنخ‌ها با تحلیل تکنیکال، به نظر می‌رسد که ADA احتمالاً با ضررهای بیشتری روبرو خواهد شد. افزون بر این، خروج احتمالی بیت‌کوین از محدوده‌ی قیمتی فعلی می‌تواند روند نزولی را متوقف یا معکوس کند، اما شواهد موجود، نشانه‌ای از روند صعودی ندارند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید