شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8049 |
تاریخ انتشار : ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۴ |
431 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

«نیکیتا ژاورونکوف»، توسعه‌دهنده اصلی بلاک‌چِیر (Blockchair)، یک کاوشگر بلاک رمزارز، نگرانی خود را درمورد کاهش بودجه امنیتی بیت‌کوین (BTC) ابراز کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «News.bitcoin»، «نیکیتا ژاورونکوف»، توسعه‌دهنده ارشد بلاک‌چِیر (Blockchair)، اظهار داشت که شبکه بیت‌کوین (BTC) برای جبران تأثیر امنیتی آخرین رویداد هاوینگ، نیاز به کارمزدهای بالای مداوم دارد. درهمین حال، پس از عرضه پروتکل رونز (Runes) بعد از هاوینگ BTC، کارمزدها به سطوح عادی بازگشته‌اند.
پرسش درمورد بودجه امنیتی بیت‌کوین
ژاورونکوف، توسعه‌دهنده اصلی بلاک‌چِیر، یک کاوشگر بلاک ارز دیجیتال، درباره مسئله بودجه امنیتی بیت‌کوین و چگونگی تأثیر کاهش آن بر عملکرد شبکه در آینده هشدار داده است. وی اظهار داشت که با آخرین رخداد هاوینگ، بودجه امنیتی بیت‎‌کوین، به این معنی که مقدار بیت‌کوینی که ماینرها به‌عنوان یارانه و کارمزد دریافت می‌کنند، تقریباً به نصف کاهش یافته است.
او نگرانی‌های خود را در رسانه‌های اجتماعی مطرح کرد و توضیح داد که تنها راه برای حفظ این بودجه امنیتی، تجربه کارمزدهای بالای مداوم در شبکه است. بلافاصله پس از هاوینگ، به‌دلیل عرضه پروتکل رونز، کارمزدهای بالای شبکه وجود داشت؛ با این حال، دیگر این‌طور نیست، زیرا کارمزدها تقریباً به سطوح قبل از هاوینگ بازگشته‌اند.
او گفت: «برای جبران تأثیر امنیتی آخرین رخداد هاوینگ، ماینرها باید دائماً ۳.۱۲۵ بیت‌کوین اضافی به‌عنوان کارمزد به‌دست آورند.»
ژاورونکوف توضیح داد که به‌دلیل کاهش مداوم بودجه امنیتی بیت‌کوین، یکی از این سه مورد باید اتفاق بیفتد: ابتکاری برای مقیاس‌گذاری بیت‌کوین در زنجیره اصلی (آن‌چین) که امکان تراکنش‌های بیشتر و دریافت کارمزد بیشتر توسط ماینرها را فراهم می‌کند، تغییر در سیاست پولی شبکه که می‌تواند شامل حذف محدودیت عرضه ۲۱ میلیون BTC باشد و یا تغییر در مکانیزم اِجماع بیت‌کوین، از اثبات کار (PoW) به اثبات سهام (PoS).
درهمین حال، او مورد انتقاد برخی از کاربران در شبکه اجتماعی X قرارگرفت که بیان کردند کاهش بودجه بیت‌کوین مشکلی ندارد، زیرا درحالی‌که تعداد بیت‌کوین‌های تولیدشده کاهش یافته است، قیمت آن نیز به‌طور هم‌زمان افزایش یافته است. ژاورونکوف تأکید کرد: «بودجه امنیتی باید برحسب بیت‌کوین سنجیده شود، نه دلار آمریکا (USD)، زیرا ارزش ایمن‌شده توسط ماینرها نیز با قیمت آن افزایش می‌یابد.»

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید