شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6098 |
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۷:۵۴ |
141 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

در پی کاهش ین ژاپن، چند تن از مقامات ژاپنی از اقدامات کلیدی برای مهار کاهش ارزش ارز ژاپن خبر دادند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از اینوستینگ، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن روز جمعه با تأکید بر آمادگی توکیو برای مداخله در بازار برای تقویت ارز، ابراز داشت که مقامات از همه‌ی ابزارهای موجود برای مقابله با کاهش بیش از حد ین استفاده خواهند کرد.
کیشیدا در مصاحبه‌ای گروهی، ضمن اینکه نوسانات بیش از حد را نامطلوب برشمرد، بر اهمیت این امر تصریح کرد که نرخ ارز باید به‌طور پایدار منعکس‌کننده‌ی اصول بنیادین باشد.
این اظهارات، بیانات پی‌درپی سیاست‌گذاران ژاپنی را برمی‌انگیزد و تأکیدی بر هشدار قدرتمند توکیو نسبت به کاهش اخیر ین است که از آثار آن می‌توان به تقویت صادرات، و آسیب به خانوارها و خرده‌فروشان با افزایش هزینه‌ی واردات اشاره کرد
گرچه هشدارهای مکرر مقامات، سرمایه‌گذاران را در برابر احتمال مداخله‌ی خرید ین محتاط می‌کند، ارز ژاپن در روز جمعه در برابر دلار، به بالاترین سطح دو هفته‌ای ۱۵۰.۸۱ تقویت شد و از پایین‌ترین سطح ۳۴ ساله یعنی ۱۵۱.۹۷۵ در هفته گذشته حرکت کرد.
با اینکه هفته‌ی گذشته، سیاست تاریخی بانک مرکزی ژاپن تغییر کرد و به هشت سال نرخ بهره منفی پایان داد، ارز این کشور به کمترین میزان در ۳۴ سال اخیر یعنی ۱۵۱.۹۷۵ در برابر دلار سقوط کرد و شاید علت آن بود که فعالان بازار، سرنخ‌های ناخواسته‌ی آن را به عنوان نشانه‌ای مبنی بر افزایش بیشتر نرخ‌ها در زمانی دیگر تعبیر و تفسیر کردند.
اندکی پس از اینکه ین در روز چهارشنبه‌ی هفته‌ی گذشته به پایین‌ترین سطح ۳۴ ساله خود رسید، سوزوکی از آمادگی مقامات برای برداشتن گام‌هایی قاطع در برابر حرکت‌های سوداگرانه‌ی ین خبر داد که به منزله‌ی هشداری برای مداخله‌ی ارزی قریب‌الوقوع بود.
وی گرچه بار دیگر در چنین قالبی سخن نگفته است، اما بر این نکته تصریح کرد که مقامات هیچ راهکاری را برای مقابله با کاهش بیش از حد ین رد نمی‌کنند.
گذشته از آن، بازارها به دنبال هر گونه سرنخ از سوی کازو اوئدا، رئیس BOJ هستند تا دریابند بانک مرکزی چه زمانی می‌تواند نرخ‌های بهره را افزایش دهد.
اوئدا Ueda همچنین با اشاره به اینکه حرکت ین یکی از عواملی است که می‌تواند باعث افزایش نرخ بهره شود، اظهار داشت که چنانچه کاهش ین به طور قابل توجهی بر تورم و دستمزدها تأثیر بگذارد، BOJ می‌تواند با تغییر سیاست پولی پاسخگو باشد.
اوئدا روز جمعه در پارلمان بر همکاری نزدیک با دولت، برای بررسی دقیق تحولات بازار ارز و تاثیر آن بر اقتصاد و قیمت‌ها تأکید کرد.
گفتنی است آنچه همچنان باعث فروش ین می‌شود، انتظاراتی مبنی بر این است که شکاف نرخ بهره بین ایالات متحده و ژاپن گسترده باقی بماند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید