شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7557 |
تاریخ انتشار : ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۱۵ |
361 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

تفاوت‌های نظارتی و مکانیزم‌های بازخرید غیرنقدی، چشم‌انداز صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) هنگ‌کنگ را از ایالات متحده متمایز می‌کند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Coinedition»، هنگ‌کنگ در بحبوحه رقابت با سنگاپور و دبی برای صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین (BTC) و اتریوم (ETH) آماده می‌شود. این اقدام، سرنخی از تلاش‌های ایالات متحده است، به‌طوری‌که ETFهای اسپات بیت‌کوین ایالات متحده، دارایی‌های ۵۶ میلیارد دلاری را به خود اختصاص می‌دهند، درحالی‌که ناشران این نوع از صندوق‌های سرمایه‌گذاری در هنگ‌کنگ فاقد شناسایی مشابه هستند.
درهمین حال، چندین شرکت مدیریت دارایی برجسته در چین در مراحل پایانی آماده‌سازی برای راه‌اندازی صندوق‌های مذکور هستند و پیش‌بینی می‌شود که تا پایان ماه (آوریل) تجارت خود را آغاز کنند. این پیشرفت‌ها، تلاش‌های مداوم هنگ‌کنگ برای معرفی خود به‌عنوان یک مرکز تنظیم‌شده برای دارایی‌های مجازی، بخشی از استراتژی گسترده‌تر آن برای ایجاد تصویر خود در قامت یک مرکز مالی سطح یک و مدرن و نیز درپی چالش‌های اخیر است.
براین اساس، انتظار می‌رود که ETFهای آتی، مورد توجه بخش‌های مختلفی ازجمله سرمایه‌گذاران چینی با ثروت سرمایه‌گذاری‌شده در هنگ‌کنگ و همچنین صرافی‌های ارز دیجیتال و فعالان بازار فعال در منطقه آسیا/اقیانوسیه باشد. تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند که این وجوه می‌تواند حدود ۱ میلیارد دلار دارایی تحت‌مدیریت را در یک دوره دو ساله جمع‌آوری کند.
با این وجود، شایان ذکر است که ایالات متحده قبلاً شاهد عملیات موفقیت‌آمیز با وجوه بیت‌کوین ارائه‌شده توسط بازیگران اصلی مانند بلک‌راک (.BlackRock Inc) و فیدلیتی اینوستمنتز (Fidelity Investments) بوده است که توجه جهانی و جریان‌های سرمایه‌گذاری درخور توجهی را به خود جلب نموده است.
در مقایسه، ناشران صندوق‌های سرمایه‌گذاری مستقر در هنگ‌کنگ مانند هاروست گلوبال اینوستمنتز (Harvest Global Investments Ltd)، واحد محلی مدیریت دارایی چین (China Asset Management) و شراکت بین هَش‌کی کپیتال (.HashKey Capital Ltd) و واحد بین‌المللی بوسِرا اَست منیجمنت (Bosera Asset Management) ممکن است فاقد شناسایی نام تجاری و برند قابل مقایسه‌ای باشند.
با وجود این، دورنمای نظارتی هنگ‌کنگ، تفاوت‌هایی را ارائه می‌دهد. درحالی‌که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده اخیراً به صندوق‌های قابل معامله در بورس اجازه داده است که مستقیماً در بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کنند، اما این نهاد، به‌ویژه با توجه به نوسانات بازار رمزارز در گذشته و حوادث تقلب، همچنان نسبت به بازار کریپتو محتاط است. درمقابل، به گفته ناشران صندوق‌های سرمایه‌گذاری، هنگ‌کنگ مجوز اولیه برای وجوه اسپات بیت‌کوین و اتریوم را صادر کرده است.
علاوه بر این، ETFهای پیشنهادی در هنگ‌کنگ براساس مکانیزم اشتراک و بازخرید غیرنقدی عمل خواهند کرد که برخلاف مدل بازخرید نقدی که توسط این دسته از صندوق‌های ایالات متحده اتخاذ شده است، امکان مبادله دارایی‌های اساسی برای واحدهای ETF را فراهم می‌کند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید