شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6923 |
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶ |
101 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

درحالی‌که سایر ETFهای بیت‌کوین (BTC) راکد مانده‌اند، ETF شرکت بلک‌راک، تنها صندوقی در ایالات متحده است که در اولین روز هفته ورودی وجوه را تجربه کرده است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cryptonews»، طبق داده‌های فارساید اینوسترز (Farside Investors)، صندوق سرمایه‌گذاری (تراست) بیت‌کوین (BTC) آی‌شیرز (IBIT) در روز (۱۵ آوریل) ورودی خالص ۷۳.۴ میلیون دلاری را ثبت کرد، اگرچه این رقم نسبت به ۱۱۱.۱ میلیون دلار روز قبل کاهش یافته است. درمقابل، هشت صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت‌کوین (BTC) از دیگر شرکت‌ها، به جز صندوق سرمایه‌گذاری گری‌اسکیل (Grayscale) با نماد GBTC، در این مدت هیچ ورودی سرمایه‌ای را گزارش نکردند.
خروج ۱۱۰ میلیون دلاری از GBTC
علیرغم ورود وجوه به IBIT، این صندوق نتوانست بر خروج سرمایه از صندوق GBTC غلبه کند که در (۱۵ آوریل) شاهد خروج ۱۱۰.۱ میلیون دلاری بود. با این وجود، رقم مذکور نسبت به خروج ۱۶۶.۲ میلیون دلاری در (۱۴ آوریل) روند کُندتری را در پیش گرفت. درمجموع در روزهای (۱۲ تا ۱۵ آوریل)، هر ده صندوق قابل معامله در بورس اسپات بیت‌کوین به‌طور مشترک شاهد خروج خالص وجوه به‌ترتیب ۵۵.۱ میلیون دلار و ۳۶.۷ میلیون دلار بوده‌اند.
این حجم خروج‌ سرمایه اخیر از ETFهای بیت‌کوین ایالات متحده با دوره پُرنوسانی برای بیت‌کوین هم‌زمان شده است که طی آن با کاهش ۱۱.۶ درصدی درطول هفته، در حدود ۶۳۴۱۰ دلار معامله شده است. علاوه بر این، به‌گفته «جیمز باترفیل»، رئیس بخش تحقیقات کوین‌شیرز (CoinShares)، محصولات سرمایه‌گذاری جهانی بیت‌کوین در هفته منتهی به (۱۲ آوریل) با خروج ۱۱۰ میلیون دلاری روبرو شدند که نشان‌دهنده تردید سرمایه‌گذاران است.
باترفیل خاطرنشان کرد که اگرچه حجم معاملات هفتگی همه محصولات سرمایه‌گذاری رمزنگاری‌شده از ۱۷ میلیارد دلار به ۲۱ میلیارد دلار افزایش یافته است، اما تمامی صندوق‌ها در هفته گذشته خروج خالص ۱۲۶ میلیون دلاری سرمایه را تجربه کردند. درهمین حال، کاهش اخیر بیت‌کوین به پایین‌ترین سطح سه هفته‌ای یعنی ۶۱۹۱۸ دلار را می‌توان به تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و احتمال گسترش آن در (۱۳ آوریل) نسبت داد که باعث ایجاد آشفتگی در بازار شد.
افزون بر این، با نزدیک‌شدن به رویداد هاوینگ بیت‌کوین در (۲۰ آوریل) که عرضه آن نصف می‌شود، معامه‌گران تأثیر بالقوه آن بر حرکت قیمت این ارز دیجیتال را به‌دقت زیر نظر دارند.
افزایش قیمت بیت‌کوین با تأیید صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی دیجیتال در هنگ‌کنگ
در روز دوشنبه (۲۷ فروردین)، بیت‌کوین پس از اعلام چندین شرکت سرمایه‌گذاری در هنگ‌کنگ مبنی بر دریافت مجوز برای صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر رمزارزها، طی ۲۴ ساعت شاهد افزایش ۲.۸ درصدی بود و به قیمت بیش از ۶۶۵۰۰ دلار رسید. درهمین راستا، چاینا اَست منیجمنت (China Asset Management)، بوسِرا کپیتال (Bosera Capital) و سایر متقاضیان با انتشار خبری در پلتفرم شبکه اجتماعی وی‌چت (WeChat) مجوز خود را برای فهرست‌کردن ETFهای مبتنی بر بیت‌کوین و اتریوم (ETH) در هنگ‌کنگ به اشتراک گذاشتند.
این خبر از آن جهت قابل‌توجه است که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کنند سرمایه‌گذاران چینی می‌توانند از طریق برنامه ساوث‌باوند اِستاک کانکت (Southbound Stock Connect) حدود ۲۵ میلیارد دلار را به‌صورت بالقوه وارد صندوق‌های قابل معامله در بورس مبتنی بر دارایی بیت‌کوین هنگ‌کنگ کنند. اپلیکیشن مذکور به سرمایه‌گذاران واجد شرایط چینی اجازه می‌دهد تا به سهام واجد شرایط لیست‌شده در هنگ‌کنگ دسترسی داشته باشند.
 همچنین، خروج شایان توجه بیت‌کوین از ماینرهای ارز دیجیتال ممکن است در ماه‌های پس از رویداد هاوینگ در آینده رخ دهد.
«مارکوس ثیه‌لِن»، رئیس تحقیقات در ۱۰X Resarch، اخیراً در یادداشتی برآورد کرده است که استخراج‌کنندگان بیت‌کوین پس از هاوینگ، پتانسیل فروش حدود ۵ میلیارد دلار بیت‌کوین را دارند. وی همچنین تأکید کرد که این فشار فروش از سوی استخراج‌کنندگان می‌تواند برای چهار تا شش ماه ادامه داشته باشد و مشابه آن‌چه در چرخه‌های هاوینگ گذشته مشاهده شده است، منجر به حرکت احتمالی ساید (رنج) در قیمت بیت‌کوین شود.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید