شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6340 |
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۳ |
648 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

شرکت مِتاپلَنِت (Metaplanet)، یک شرکت ثبت‌شده در بورس اوراق بهادار توکیو، به‌طور رسمی بیت‌کوین (BTC) را به‌عنوان جزء اصلی دارایی‌های خزانه خود پذیرفته است.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Bitcoinist»، شرکت مِتاپلَنِت (.Metaplanet Inc)، سرمایه‌ اولیه‌ای به ارزش ۱ میلیارد ین ژاپن (JPY) معادل حدود ۶.۵۶ میلیون دلار آمریکا (USD) را به‌عنوان دارایی اصلی خزانه خود اختصاص داده است. این تغییر استراتژیک، شرکت مذکور را به‌طور بالقوه‌ای در جایگاه «اولین شرکت همچون شرکت مدیریت دارایی مایکرواستراتژی (MicroStrategy) در آسیا» قرار می‌دهد که اشاره تلویحی به شرکت آمریکایی شناخته‌شده با دارایی قابل‌توجه بیت‌کوین (BTC) آن دارد.
راهبرد بیت‌کوین مایکرواستراتژی
مِتاپِلَنت در شبکه اجتماعی X درمورد تصمیم خود توضیح داد و بر این نکته تأکید کرد که این حرکت ترکیبی از امور مالی و نوآوری است. این ابتکار با حمایت کنسرسیومی قابل‌توجه، ازجمله سورا وِنچرز (Sora Ventures)، یوتی‌ایکس‌اٌ منیجمنت (UTXO Management) و افرادی مانند «مارک یوسکو»، بنیان‌گذار، مدیرعامل و مدیر ارشد سرمایه‌گذاری مورگان کریک کپیتال (Morgan Creek Capital) و «جک لی‌یو» عضو مؤسس اُردسواپ (Ordswap) پشتیبانی می‌شود که نشان‌دهنده حمایت قوی از سوی جوامع سرمایه‌گذاری خطرپذیر و ارزهای دیجیتال است.
در این اعلامیه آمده است: «امروز، ما از یک تغییر اساسی در استراتژی مالی خود با پذیرش بیت‌کوین به‌عنوان دارایی اصلی خزانه شرکت با سرمایه‌گذاری اولیه ۱ میلیارد ین ژاپن بسیار هیجان‌زده هستیم. نگرش ما به بیت‌کوین، یک نقطه عطف شایان‌توجه در مأموریت ما برای رهبری در عصر مالی دیجیتال است و متاپِلَنت را به‌عنوان پیشگام در پذیرش دارایی‌های دیجیتال در ژاپن قرار می‌دهد.»
«سیمون گِروویچ»، مدیرعامل متاپِلَنت از طریق شبکه اجتماعی X اظهار نظر کرد: «من از رهبری متاپِلَنت درحالی‌که گامی جسورانه به‌سوی آینده برمی‌داریم و ۱ میلیارد ین ژاپن را در مرحله اولیه به بیت‌کوین به‌عنوان دارایی اصلی خزانه خود اختصاص می‌دهیم، مشعوف هستم. از حمایت شرکا و سرمایه‌گذاران خود متشکرم. من به روحیه پیشگامانه خود افتخار می‌کنم و برای آن‌چه در پیش است هیجان‌زده هستم.»
همچنین، «جیسون فَنگ» از سورا وِنچرز با اظهار نظر درمورد این تحول، بر مزایای استراتژیک برای سرمایه‌گذاران ژاپنی تأکید کرد. عضویت فَنگ در هیئت مدیره متاپِلَنت، همکاری عمیق‌تری را برای تسهیل مواجهه با بیت‌کوین بدون ریسک‌های نظارتی برای دارندگان حساب بورس اوراق بهادار توکیو نشان می‌دهد. در این راستا، فَنگ عنوان کرد:
«بسیار خوشحال هستیم که اعلام کنیم سورا وِنچرز با متاپِلَنت همکاری می‌کند. …این محصول به ژاپنی‌ها امکان می‌دهد تا بدون پرداخت مالیات بر سودهای تحقق نیافته که می‌تواند تا ۵۵ درصد افزایش یابد، در معرض بیت‌کوین قرار گیرند. همچنین به هر کسی که دارای حساب در بورس اوراق بهادار توکیو باشد، این امکان را می‌دهد بدون هیچ ریسک نظارتی در معرض بیت‌کوین قرار گیرد.»
متاپِلَنت که در بخش‌هایی از توسعه هتل تا مشاوره وب۳ و سرمایه‌گذاری املاک فعالیت می‌کند، خود را در قامت یک بازیگر پویا با حضور جهانی معرفی کرده است. علیرغم ارزش بازار نسبتاً متوسط ​​آن که ۴.۲۷ میلیارد ین ژاپن (۲۸ میلیون دلار) بوده و به‌طور چشم‌گیری کمتر از مایکرواستراتژی، شرکت پیشرو جهان در زمینه نگهداری نهادی BTC است، سهام متاپِلَنت پس از اعلامیه مذکور ۹۰ درصد افزایش یافت.
درهمین حال، واکنش‌های جامعه عمدتاً مثبت بود، به‌گونه‌ای‌که «دیلن لِ‌ِکِلِر»، طرفدار بیت‌کوین در تمجید این اقدام گفت: «شرکت سهامی عام ژاپنی درحال اجرای استاندارد شرکتی بیت‌کوین است.» همچنین، «جو برنت»، مدیر ارشد بازاریابی محصول در آنچیند (Unchained) اظهار داشت: «تبریک می‌گویم! اگر می‌خواهید اطمینان حاصل‌کنید که نگهداری از خزانه شرکتی بیت‌کوین شما هیچ نقطه شکستِ واحدی ندارد، بخش دریافت پیام‌های مستقیم من باز هستند.»
در زمان نشر این خبر، قیمت بیت‌کوین در ۷۱۰۸۱ دلار معامله می‌شد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید