شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 5682 |
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲ |
547 بازدید
1
ارسال به دوستان

بخش دارایی‌های دیجیتال شرکت فرانکلین تمپلتون (Franklin Templeton) به معرفی توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) بر پایه بیت‌کوین (BTC) به سرمایه‌گذاران خود پرداخت.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cointelegraph»، بخش دارایی‌های دیجیتال شرکت فرانکلین تمپلتون (Franklin Templeton) در اعلامیه‌ای عنوان داشت که پروتکل اُردینالز بیت‌کوین (BTC)، نیروی محرکه اصلی در راستای «مومنتم مثبت» در نوآوری در حوزه‌ی بیت‎‌کوین بوده است. درهمین حال، مدیر دارایی مذکور می‌گوید که به لطف کتیبه‌های اُردینال‌، طی یک سال گذشته شاهد «رنسانس فعالیت» در بیت‌کوین بوده‌ایم.
این مدیر دارایی همچنین به استانداردهای جدید توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) مانند بی‌آرسی-۲۰ (BRC-20) و روُن (Runes)، شبکه‌های لایه ۲ مبتنی بر بیت‌کوین و ابزارهای ابتدایی امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) بیت‌کوین، به‌عنوان عواملی در پیشبرد نوآوری این ارز دیجیتال اشاره کرد.
مدیر دارایی بخش دارایی‌های دیجیتال فرانکلین تمپلتون اذعان داشت که فعالیت‌ها در حوزه‌ی NFT بیت‌کوین درحال سرعت گرفتن است. فرانکلین تمپلتون به افزایش دامیننس (تسلط) بیت‌کوین در کل اکوسیستم NFT اشاره کرد. این شرکت گفت:
«حجم معاملات اُردینالز بیت‌کوین در چند ماه گذشته با جهش روبرو بوده است. این موضوع از (دسامبر ۲۰۲۳)، زمانی‌که از حجم معاملات اتریوم (ETH) پیشی گرفت، با افزایش دامیننس آن مشهود است.»
افزون بر این، مدیر دارایی شرکت مذکور چندین مجموعه اُردینالز بیت‌کوین را برجسته کرد که درحال «تسلط یا حاکمیت» بر فضای NFT از نظر حجم معاملات و ارزش بازار (مارکت‌کپ) هستند. این مجموعه‌ها شامل نودمانکز (NodeMonkes)، روُن‌اِستون (Runestone)، بیت‌کوین پاپِتز (Bitcoin Puppets)، اُردینال مکسی بیز (Ordinal Maxi Biz) و بیت‌مَپ (Bitmap)  می‌شوند.

درحالی‌که به نظر می‌رسد مدیر دارایی شرکت فرانکلین تمپلتون نسبت به کتیبه‌های اُردینالز خوش‌بین است؛ اما در یادداشت مذکور تأکیدشده که این دارایی‌ها ممکن است ارزش خود را از دست بدهند و هیچ‌گونه بیمه‌ی بانکی ندارند. شرکت فرانکلین تمپلتون همچنین خاطرنشان کرد که دارایی‌های اُردینالز تحت پوشش بیمه‌‌ای شرکت بیمه‌ی سپرده‌های فدرال (FDIC) نیستند.
علاوه بر این، مدیر دارایی شرکت عنوان‌شده به سرمایه‌گذاران خود یادآوری کرد که «تمام سرمایه‌گذاری‌ها با ریسک‌هایی ازجمله از دست‌دادن سرمایه همراه هستند.» این شرکت نوشت که دارایی‌های دیجیتال به‌دلیل فناوری «ناپخته» و درحال توسعه‌ی سریع و آسیب‌پذیری‌های‌شان، در معرض ریسک قرار دارند.
با این حال، فرانکلین تمپلتون درحال معرفی چندین حوزه‌ی خاص در بخش ارزهای دیجیتال به سرمایه‌گذاران خود است. در (۱۴ مارس)، این شرکت با انتشار یادداشتی، سرمایه‌گذاری بر روی میم‌کوین‌ها را به‌طور کامل وارد حوزه‌ی سرمایه‌گذاری‌های پُرخطر کرد. این شرکت ضمن اذعان به پتانسیل میم‌کوین‌ها برای ایجاد سود سریع، اشاره کرد که آن‌ها « فاقد ارزش ذاتی هستند.»
فرانکلین تمپلتون یکی از صادرکنندگان صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بود که اوایل امسال اولین ETF اسپات بیت‌کوین را در ایالات متحده راه‌اندازی کرد. این شرکت همچنین در رقابت برای عرضه‌ی صندوق قابل معامله در بورس مبتنی بر اتریوم مشارکت داشته و در (۱۲ فوریه)، اسناد S-1 را نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده ثبت کرد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید