شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 6072 |
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۶ |
263 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

در پرونده‌ درحال پیشرفت، سه گروه طرفدار کریپتو، لایحه‌های حمایتی را در حمایت از «رومن استورم»، توسعه‌دهنده تورنادو کش (Tornado Cash)، ارائه کرده‌اند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Bitcoinist»، «رومن استورم»، یکی از توسعه‌دهندگان تورنادو کش (Tornado Cash) به‌دلیل نقش‌آفرینی در ایجاد و راه‌اندازی پلتفرم برجسته‌ی میکسر رمزارز، کیفرخواستی را دریافت داشته است. استورم که از آن زمان توسط مقامات ایالات متحده دستگیر شده است، پیش‌تر لایحه‌ای را برای رد اتهامات علیه خود ارائه کرده بود و آن‌ها را «کاملاً ناقص و معیوب» توصیف می‌کرد.
این شهروند ایالات متحده که یکی از سه توسعه‌دهنده‌ی تورنادو کش است، به همراه همتای روس خود، رومن سِمِنوو، که درحال حاضر متواری است، با سه اتهام از سوی وزارت دادگستری ایالات متحده (DOJ) مواجه است. درهمین حال، الکسی پِرت‌سِو (Alexey Pertsev)، آخرین هم‌بنیانگذار میکسر ارز دیجیتال تورنادو کش، به دلایل مشابه در هلند تحت محاکمه قرار دارد و انتظار می‌رود حکم دادگاه در (۱۴ مِی) صادر شود.
اتحادیه بلاکچین و دیگران از پرونده‌ی رد اتهام استورم حمایت می‌کنند
اتحادیه بلاکچین (Blockchain Association)، کوین سنتر (Coin Center) و صندوق آموزش دیفای (DeFi Education Fund) هرکدام در تاریخ (۵ آوریل) یک لایحه‌ی حمایتی جداگانه برای حمایت از درخواست رد اتهامات رومن استورم علیه وزارت دادگستری ایالات متحده ارائه کردند. هر سه گروه طرفدار ارز دیجیتال به‌طورکلی از کیفرخواست دولت ایالات متحده انتقاد کرده‌اند، با این حال، تمرکز جداگانه‌ای بر اتهامات مختلف دارند. برای نمونه، اتحادیه بلاکچین علیه اتهام توطئه برای فعالیت به‌عنوان یک کسب‌وکار انتقال پولِ بدون مجوز استدلال کرده است.
این گروه طرفدار کریپتو مستقر در واشنگتن اعلام کرد که طبق قوانین شبکه‌ی اجرای جرائم مالی ایالات متحده (FinCEN)، تورنادو کش واجد شرایط انتقال‌دهنده‌ی پول نیست زیرا عملیات این پلتفرم شامل کنترل مستقل بر انتقال دارایی‌های کاربران نمی‌شود.
درهمین حال، صندوق آموزش دیفای اتهام وزارت دادگستری ایالات متحده علیه رومن استورم مبنی بر توطئه برای نقض قانون اختیارات اضطراری اقتصادی بین‌المللی (IEEPA) را به‌شدت مورد انتقاد قرار داده است.
این گروه طرفدار ارز دیجیتال، تفسیر جدید دولت ایالات متحده از IEEPA در این پرونده را زیر سؤال برد، تفسیری که توسعه‌دهندگان را برای استفاده از محصولات یا نرم‌افزار آن‌ها توسط نهادهای تحریم‌شده، مسئولیت کیفری می‌دهد. صندوق آموزش دیفای بر این باور است که چنین کاربردی از IEEPA غیرقانونی است و می‌تواند توسعه‌دهندگان نرم‌افزار را در تمامی حوزه‌ها تحت فشار قرار دهد.
کوین سنتر: توسعه‌دهندگان تورنادو کش برای استفاده از سرویس مسئولیتی ندارند
درنهایت، کوین سنتر اتهام وزارت دادگستری مبنی بر توطئه برای پول‌شویی را رد کرد و بیان داشت که رومن استورم و دیگر ‌توسعه‌دهندگان، میکسر ارز دیجیتال مذکور را به‌عنوان یک «ابزار حفظ حریم خصوصی ساده و در دسترس» ایجاد کرده‌اند و در قبال استفاده از آن، چه توسط یک «مجرم» یا یک «شهروند قانون‌مدار» پاسخگو نیستند.
این گروه حامی ارز دیجیتال شباهتی به استفاده‌ی مجرمان از اتومبیل برای فرار از دست قانون‌گذاران را تصویر کرد و بیان داشت که این وسایل نقلیه همچنان به‌عنوان ابزارهای حمل‌ونقل عمومی طبقه‌بندی می‌شوند. علاوه بر این، کوین سنتر به تلاش‌های متهمان برای مسدودکردن دسترسی افراد شناخته‌شده به سرویس تورنادو کش پس از شکایت‌ها اشاره کرد.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید