شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 3663 |
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۴ |
109 بازدید
1
ارسال به دوستان

سازمان تنظیم مقررات اوراق بهادار هنگ‌کنگ (SFC) نسبت به پلتفرم رمزارز غیرمجاز بای‌بیت (Bybit)، هشدار جدی صادر کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از بخش خبری «Bitcoin.com»، کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ‌کنگ (SFC)، پلتفرم معاملاتی بای‌بیت (Bybit) را یک پلتفرم معاملات دارایی مجازی بدون مجوز (VATP) معرفی کرده است. این سازمان همچنین در بیانیه (۱۴ مارس) خود محصولات بای‌بیت را به لیست هشدار خود از محصولات سرمایه‌گذاری مشکوک اضافه کرده و گفت که هیچ یک از نهادهای بای‌بیت برای انجام «فعالیت‌های تحت نظارت» در هنگ‌کنگ ثبت یا مجوز ندارند. سازمان تنظیم مقررات هنگ‌کنگ همچنین به عموم مردم توصیه کرد که از استفاده از نهادهای بدون مجوز خودداری کنند.
رگولاتور، تهدید به اقدامات اجرایی می‌کند
علاوه بر این، کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ کنگ در بیانیه مذکور، ۱۱ محصولی را که بای‌بیت به‌طور غیرقانونی به سرمایه‌گذاران هنگ‌کنگی ارائه می‌دهد، فهرست کرده است. همچنین، این نهاد درمورد عواقب احتمالی که درصورت ادامه فعالیت این پلتفرم رمزارزی در جذب سرمایه‌گذاران منطقه در انتظار آن است، هشدار می‌دهد.
کمیسیون اوراق بهادار هنگ‌کنگ اعلام کرد: «هر شخصی که بدون مجوز کمیسیون اوراق بهادار و آتیه هنگ‌کنگ برای عموم مردم این کشور آگهی، دعوتنامه یا اسنادی مرتبط با این محصولات صادر کند، مجرم محسوب می‌شود و هر شخصی که از مفاد مربوطه سرپیچی کند، قابل تعقیب کیفری است و در‌صورت اثبات جرم، تحت مجازات کیفری قرار خواهد گرفت.»
این سازمان تنظیم‌کننده همچنین خاطرنشان کرد که بای‌بیت اکنون در لیست VATP‌های مشکوک آن‌ها قرار گرفته است. افزون بر این، محصولات رمزارزی این پلتفرم به لیست هشدار SFC از محصولات سرمایه‌گذاری مشکوک اضافه شده است. در همین راستا، سازمان تنظیم مقررات هنگ‌کنگ با خطاب قرار دادن سرمایه‌گذاران، به عموم مردم توصیه کرد تا از استفاده از نهادهای بدون مجوز مانند بای‌بیت خودداری کنند. همچنین، نهاد مذکور به سرمایه‌گذاران هشدار داد که درصورت توقف فعالیت، فروپاشی یا هرگونه سوءاستفاده از دارایی‌های این نهاد غیرمجاز، ممکن است سرمایه‌گذاری خود را از دست بدهند.

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید