شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 7986 |
تاریخ انتشار : ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۵ |
243 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

با وجود افزایش گسترده دلار آمریکا (USD) که بر قیمت طلا فشار نزولی وارد کرد، طلا امروز روند نزولی روز قبل را ادامه داد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» قیمت طلا در اوایل روز سه‌شنبه به در صدد تداوم روند نزولی قبلی بود.
طلا در انتظار رویدادهای کلیدی آمریکا ضعیف می‌ماند
معامله‌گران در آستانه‌ی جلسه‌ی تصمیم‌گیری فدرال رزرو آمریکا برای نرخ بهره در روز چهارشنبه، همچنان به حذف سود از جدول ادامه می‌دهند.
جدای از آن، در پی مذاکرات احتمالی آتش‌بس، جو خوش‌بینانه و محتاطانه‌ای در بازارها حاکم شد که علاوه بر این وضعیت، افزایش گسترده دلار آمریکا (USD) بر قیمت طلا فشار نزولی وارد می‌کند. به گفته‌ی یک منبع اسرائیلی مطلع از مذاکرات و یک منبع دیپلماتیک خارجی، سی‌ان‌ان نیوز روز سه‌شنبه گزارش داد که حماس در حال بررسی پیشنهاد جدید مصر مبنی بر آزادسازی ۳۳ گروگان ربوده‌شده از اسرائیل در ازای توقف خشونت در غزه است.
آنچه مسلم است کاهش تنش‌های ژئوپلیتیکی، از میزان جذابیت طلا به عنوان یک دارایی امن می‌کاهد.
در عین حال، دلار آمریکا پس از دو روز متوالی زیان، جهشی را آغاز کرد که در مواجهه با مداخله‌ی مقامات ژاپنی، برای نجات ین ژاپن از پایین‌ترین سطح خود در ۳۸ سال گذشته در برابر دلار آمریکا، بهبود جفت دلار/ین (USD/JPY) را پس از ریزش نزدیک به ۵۰۰ پیپ در روز دوشنبه، در پی داشت.
گذشته از آن، پیرو انتشار داده‌های تورمی شاخص قیمت هزینه‌های اصلی مصرف شخصی (PCE) فراتر از حد انتظار ایالات متحده، افزایش انتظارات مبنی بر تداوم لفاظی‌های جنگ‌طلبانه‌ی مقامات فدرال رزرو در هنگام اعلام تصمیم‌گیری سیاستی خود در روز چهارشنبه، فشار مضاعفی بر فلز زرد وارد کرد. 
روز جمعه، شاخص قیمت سالانه PCE هسته، شاخص تورم ترجیحی فدرال رزرو، ۲.۸ درصد افزایش یافت، که همانند سرعتی بود که در فوریه مشاهده شد، با این حال از افزایش ۲.۶ درصدی مورد انتظار، بالاتر بود. بازارها در اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر قیمت‌گذاری می‌کنند و انتظار می‌رود در سال جاری کمی بیش از ۳۰ واحد پایه کاهش داشته باشد که از ۴۰ واحد در ثانیه پیش‌بینی‌شده در هفته‌ی گذشته، کاهش یافته است.

با این حال، به نظر می‌رسد به دنبال تشویق داده‌های PMI تولیدی چین در ماه آوریل، کاهش قیمت طلا محدود شده باشد. چین بزرگترین مصرف‌کننده طلا در جهان است و بهبود فعالیت اقتصادی در این کشور به تقویت تقاضا برای این فلز درخشان کمک می‌کند.
داده‌های کلیدی بعدی برای معامله‌گران طلا، آمار تغییر اشتغال ADP ایالات متحده، داده‌های فرصت‌های شغلی JOLTs و اعلامیه‌های سیاستی فدرال رزرو در روز چهارشنبه است.
در عین حال، عواملی همچون ریسک‌پذیری گسترده‌تر و حرکت قیمت دلار آمریکا، همچنان قیمت طلا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. 
تحلیل تکنیکال قیمت طلا با استفاده از نمودار روزانه
همانطور که در نمودار روزانه مشاهده می‌شود، قیمت طلا روز دوشنبه پایین‌تر از میانگین متحرک ساده ۲۱ روزه (۲۱-SMA) و سپس در ۲۳۳۶ دلار بسته شد.
این فلز درخشان در اوایل روز سه‌شنبه، بار دیگر حمایت از خط روند صعودی را در ۲۳۳۰ دلار به چالش کشید.
اگر فروشندگان طلا به صورت روزانه، موفق به یافتن جای پای محکمی در سطحی پایین‌تر از این باشند، یک روند نزولی تازه می‌تواند به سمت SMA 50 روزه در ۲۲۱۲ دلار آغاز شود.
قبل از آن، کف قیمت هفته‌ی گذشته در ۲۲۹۱ دلار و سطح روانی ۲۲۵۰ دلار می‌تواند به خریداران کمک کند.
شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (RSI) گرچه به نظر می‌رسد که در سطحی پایین قرار دارد، اما بالاتر از خط وسط است و نشان می‌دهد که پتانسیل نزولی در قیمت طلا می‌تواند محدود شود.
در روند صعودی، بالاترین سطح هفته‌ی قبل نقطه‌ی مناقشه اولیه برای بازپس‌گیری مقاومت ۲۱ روزه ۲۱-SMA خواهد بود. بالاتر از آن، سطح گرد ۲۳۷۰ دلاری در مسیر بالاترین سطح ۲۳۹۲ دلاری ۲۲ آوریل به چالش کشیده خواهد شد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید