شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8418 |
تاریخ انتشار : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۲ |
541 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

درحالی‌که گری‌اِسکیل (Grayscale) طرح خود برای راه‌اندازی ETF فیوچرز اتریوم (ETH) را می‌کشد، تریدرها عجله به بازکردن پوزیشن‌های شورت (فروش) اتریوم دارند.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز و به نقل از «Cointelegraph»، معامله‌گران اتریوم (ETH) در ۲۴ ساعت گذشته موقعیت‌های شورت (فروش) خود را افزایش داده‌اند. این امر درست زمانی اتفاق می‌افتد که صندوق سرمایه‌گذاری گری‌اِسکیل (Grayscale Investments) درخواست خود را برای صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) آتی (فیوچرز) اتریوم انجام داد.
درهمین حال، براساس داده‌های کوین‌مارکت‌کپ (CoinMarketCap)، اتریوم نزدیک به سطح پشتیبانی کلیدی خود در ۳۰۱۰ دلار است و طی ۲۴ ساعت گذشته ۱.۸۵ درصد کاهش یافته است. با این وجود، نقشه‌های لیکوئیدشدن پوزیشن‌های معاملاتی نشان می‌دهد که تریدرها اعتقاد بیشتری به کاهش قیمت در کوتاه‌مدت دارند که با ۳۴۵ میلیون دلار در موقعیت‌های فروش و درصورت افزایش ۳ درصدی قیمت، لیکوئید می‌شوند. از سوی دیگر، اُفت ۳ درصدی قیمت دومین رمزارز بزرگ بازار به ۲۹۲۰ دلار، تنها ۲۳۷ میلیون دلار در پوزیشن‌های لانگ (خرید) را از بین می‌برد.
این موضوع پس از تصمیم گری‌اِسکیل در (۷ مِی) برای پس‌گرفتن برنامه ETF فیوچرز اتریوم، تنها سه هفته قبل از تصمیم‌گیری کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده درمورد آن صورت گرفت. همچنین، در بحبوحه گمانه‌زنی‌ها درباره این‌که آیا ETH می‌تواند به‌عنوان یک اوراق بهادار (سکیوریتی) طبقه‌بندی شود یا خیر و سرنوشت درخواست‌های ETF اسپات اتریوم در اواخر ماه (مِی) مطرح می‌شود.
علیرغم خوش‌بینی‌ها در اوایل سال، تحلیل‌گران به‌طور فزاینده‌ای درمورد شانس تأیید یک صندوق قابل‌معامله در بورس اسپات اتریوم توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، با نزدیک‌شدن به مهلت بعدی در (۲۳ مِی) تردید دارند. همچنین، احساسات در میان جامعه کریپتو مشابه است، به‌این صورت که براساس داده‌های پُلی مارکت (Polymarket)، پلتفرم پیش‌بینی ارزهای دیجیتال مستقر در نیویورک، ۹۲ درصد از شرکت‌کنندگان بر این باور هستند که ETF‌های اسپات اتریوم رد می‌شوند.
افزون بر این، نگرانی‌های گسترده‌تری درمورد استفاده کلی اتریوم و عدم علاقه احتمالی دارندگان کوتاه‌مدت (STH) وجود دارد. «جیمز چک»، تحلیل‌گر زنجیره‌ای ارز دیجیتال که با نام مستعار «Checkmatey» فعالیت می‌کند، در پُستی در تاریخ (۷ مِی) در شبکه اجتماعی X گفت: «استفاده از اتریوم درحال‌حاضر به‌قدری کم است که مکانیزم رایت (سوزاندن توکن) آن‌ها با صدور اعتبارسنج‌ها (ولیدیتورها) مطابقت ندارد.»
از طرف دیگر، در (۸ مِی)، گلس‌نود (Glassnode) گفت که عملکرد ضعیف اتریوم در این چرخه نسبت به بیت‌کوین (BTC) به‌دلیل «تأخیر قابل‌اندازه‌گیری در منافع سفته‌بازی» از جانب هولدرهای کوتاه‌مدتی است. با این حال، چند روز قبل از انتشار این خبر، برخی از تریدرها خوش‌بین بودند که قیمت اتریوم ممکن است تا پایان سال (۲۰۲۴) افزایش یابد.
«Ash Crypto»، معامله‌گر مستعار رمزارز در (۶ مِی) به ۱.۱ میلیون دنبال‌کننده خود گفت: «همچون الگوی فرکتال در سه‌ماهه چهارم (۲۰۲۰)، ممکن است در سه‌ماهه سوم سال (۲۰۲۴) بریک‌آوت قیمتی طبق الگوی تاریخی رخ دهد.»
درحال‌حاضر، ETH در یک الگوی نزولی حرکت می‌کند و قیمت آن درحال آزمایش منطقه حمایت قابل‌توجهی است. «TheCryptoPalace»، مفسر ارزهای دیجیتال که با نام مستعار فعال است نیز در (۱ مِی) به فالوورهای خود در X گفت: «حرکت ساید احتمالی در اطراف این منطقه، باعث پیش‌بینی وجود ناحیه حمایتی می‌شود.»

سلب مسئولیت: تلاش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز بر ارائه محتوای مفید و صرفاً در راستای افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید