شنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۳ / قبل از ظهر / | 2024-07-27
تبلیغات
کد خبر: 8360 |
تاریخ انتشار : ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۷ |
252 بازدید
می پسندم
ارسال به دوستان

پوند استرلینگ (GBP) در جلسه‌ی روز سه شنبه لندن در برابر دلار آمریکا به سطح ۱.۲۵۴۰ سقوط کرد.

به گزارش شبکه اطلاع‌رسانی طلا و ارز به نقل از «اف‌ایکس استریت» پوند استرلینگ (GBP) در جلسه‌ی روز سه شنبه لندن در برابر دلار آمریکا به سطح ۱.۲۵۴۰ سقوط کرد.
شاخص دلار آمریکا (DXY) – که ارزش دلار را در برابر شش ارز اصلی دنبال می‌کند – تا سطح ۱۰۵.۲۵ بالاتر رفت و در همین راستا، پوند/دلار (GBP/USD) با افزایش صعودی دلار آمریکا کاهش یافت.
به نظر می‌رسد با وجود ضعف اخیر در مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی مانند کاهش تقاضای نیروی کار، رشد کندتر دستمزدها و انقباض PMI خدمات در ماه آوریل، سرمایه‌گذاران نسبت به چشم‌انداز اقتصادی ایالات متحده مطمئن هستند. عملکرد خوب کلی اقتصاد به فدرال رزرو این امکان را می‌دهد که در مقایسه با سایر بانک‌های مرکزی کشورهای توسعه‌یافته، زمان خود را برای کاهش نرخ بهره صرف کند.
با این حال، داده‌های ضعیف اقتصادی ایالات متحده، بر میزان انتظارات فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره از نشست سپتامبر افزوده است و از آنجا که سیاست‌گذاران چارچوب سیاست پولی فعلی را کافی می‌دانند، در حال حاضر، در مورد زمان‌بندی کاهش نرخ توسط فدرال رزرو، عدم اطمینان حاکم است.
روز دوشنبه، جان ویلیامز، رئیس بانک فدرال رزرو نیویورک، با اشاره به این موضوع که در حال حاضر سیاست پولی در «مکان بسیار خوبی» قرار دارد، تأکید کرد که در نهایت ما کاهش نرخ خواهیم داشت.
تحلیل تکنیکال: پوند با فشار فروش نزدیک به ۱.۲۶۰۰ مواجه است
پوند استرلینگ گرچه از سطح ۱.۲۶۰۰ سقوط می‌کند، اما در نهایت، در محدوده‌ی محدودی پیرامون ۱.۲۵۵۰ به تثبیت می‌رسد. از قرار معلوم، بدان دلیل که تثبیتی بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (۲۰-EMA) که در حدود ۱.۲۵۲۰ معامله می‌شود، صورت نگرفته، چشم‌انداز کوتاه‌مدت نامشخص است.
جفت پوند/دلار (GBP/USD) با فشار فروش نزدیک به خط گردن الگوی نمودار سر و شانه مواجه است که در یک بازه زمانی روزانه شکل گرفته است. این جفت، در ۱۲ آوریل، پس از شکستن زیر خط گردن الگوی سر و شانه، که از پایین‌ترین سطح ۸ دسامبر در حدود ۱.۲۵۰۰ ترسیم شده است، فروش چشمگیری را ثبت کرد.
شاخص قدرت نسبی ۱۴ دوره‌ای (۱۴-RSI) در محدوده ۴۰.۰۰ الی ۶۰.۰۰ در نوسان است که حکایت از عدم تصمیم‌گیری در میان فعالان بازار دارد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط بانک و بیمه | بیما در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید